اقتصاددان بانک آمریکا پیش بینی کرد که 20 درصد کاهش ارزش پول نیجریه در سال 2023 – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] یک اقتصاددان بانک آمریکا، تاتونگا روسیکه، گفته است که پول نیجریه تا 20 درصد بیش از حد ارزش گذاری شده است و احتمالاً در سال 2030 کاهش خواهد یافت. اظهارات این اقتصاددان تنها چند روز پس از آن بیان شد که طبق گزارش ها، نرخ ارز این ارز به پایین ترین حد خود رسید.

کد خبر : 270325
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
اقتصاددان بانک آمریکا پیش بینی کرد که 20 درصد کاهش ارزش پول نیجریه در سال 2023 – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

یک اقتصاددان بانک آمریکا، تاتونگا روسیکه، گفته است که پول نیجریه تا 20 درصد بیش از حد ارزش گذاری شده است و احتمالاً در سال 2030 کاهش خواهد یافت. اظهارات این اقتصاددان تنها چند روز پس از آن بیان شد که طبق گزارش ها، نرخ ارز این ارز به پایین ترین حد خود رسید. زیر 750 نایرا برای هر دلار آمریکا در بازار موازی.

تجزیه و تحلیل ارزش منصفانه ارز

به گفته اقتصاددان بانک آمریکا، تاتونگا روسیکه، واحد پول نیجریه که از ماه می 2021 به طور رسمی زیر 450:1 باقی مانده است، 20 درصد بیش از حد ارزش گذاری شده است و او انتظار دارد در سال 2023 به همین میزان ارزش آن کاهش یابد. در یادداشت 18 روسیکه به مشتریان گفته می شود که بانک پس از بررسی شاخص هایی مانند نرخ ارز موثر واقعی بانک مرکزی و نرخ ارز بازار موازی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، به این نتیجه رسیده است.

علاوه بر استفاده از دو نرخ ارز، بانک همچنین از تحلیل ارزش منصفانه ارز خود برای تعیین میزان بیش از حد ارزش گذاری نایرا استفاده کرد. در همین حال، اظهارات روسیکه درباره کاهش ارزش تنها چند روز پس از آن منتشر شد که طبق گزارش‌ها، نرخ ارز این ارز به پایین‌ترین حد خود یعنی کمتر از 750 نایرا برای هر دلار آمریکا در بازار موازی رسید.

قبل از آن، Bitcoin.com News در 3 اکتبر گزارش داد که نرخ نایرا در برابر دلار به پایین ترین حد خود در آن زمان یعنی 735 برای هر دلار کاهش یافته است. در گذشته، مقامات پولی نیجریه مقصر مشکلات ارز را به گردن دلالان فارکس انداخته بودند. کمبود مداوم منابع کلیدی نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در سقوط آزاد نایرا دیده می شود.

مقامات احتمالاً در سال 2023 ارزش نایرا را کاهش خواهند داد

درست مانند سایر کارشناسان نیجریه، Rusike قاطعانه معتقد است که نایرا احتمالاً در برابر دلار آمریکا که در برابر سایر ارزهای جهانی در حال افزایش است، به تضعیف خود ادامه خواهد داد. این کارشناس اقتصادی گفت:

ما می‌بینیم که این امکان وجود دارد که آن را به میزانی معادل طی شش تا نه ماه آینده تضعیف کند و آن را به 520 دلار در هر دلار برساند.

شاهزاده سمیو آدیمی، آمارگیر کل نیجریه، اخیراً اظهار داشت که ادامه سقوط آزاد نایرا تا حدودی دلیل افزایش ناچیز نرخ تورم این کشور از 20.52 درصد در ماه اوت به 20.77 درصد در سپتامبر است.

در همین حال، بانک آمریکا هشدار داده است که اگر شکاف بین نرخ ارز رسمی و بازار موازی کاهش نیابد، این می‌تواند منجر به “احتمال افزایش مازاد تقاضای ارز خارجی در بازار موازی” شود.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ حتما در قسمت نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.