اقامت توریستی در نروژ | جاذبه های گردشگری نروژ + هزینه سفر توریستی

آنچه در این مقاله می‌خوانید کشور نروژ ازجمله کشورهای اسکاندیناوی و عضو پیمان شینگن است که در شمال قاره اروپا قرار گرفته است. با اخذ اقامت توریستی نروژ می‌توانید تمامی کشورهای حوزه شینگن را بازدید نموده و برای مدت زمانی مشخص که در ویزا ذکر شده، در این کشور اقامت داشته باشید. سالانه افراد زیادی از نروژ

کد خبر : 211110
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
اقامت توریستی در نروژ | جاذبه های گردشگری نروژ + هزینه سفر توریستی


آنچه در این مقاله می‌خوانید

کشور نروژ ازجمله کشورهای اسکاندیناوی و عضو پیمان شینگن است که در شمال قاره اروپا قرار گرفته است. با اخذ اقامت توریستی نروژ می‌توانید تمامی کشورهای حوزه شینگن را بازدید نموده و برای مدت زمانی مشخص که در ویزا ذکر شده، در این کشور اقامت داشته باشید.

سالانه افراد زیادی از نروژ دیدن می‌کنند چراکه این کشور جزو امن‌ترین کشورهای دنیا همراه با نرخ جرائم پایین است. به همین دلیل موردتوجه گردشگران بسیاری قرارگرفته است.

نروژ

نروژ دارای ذخایر زیادی از نفت خام، گاز طبیعی، مواد معدنی، آبزیان، چوب، آب شیرین و نیروی برق‌آبی است. صنایع نفتی حدود یک‌چهارم از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. همچنین نروژ چهارمین درآمد سرانه در جهان را دارا است.

این کشور از الگوی کشورهای رفاه محور شمال اروپا پیروی می‌کند و در ازای دریافت مالیات‌های سنگین از شهروندان، دولت به آن‌ها بیمه درمانی همگانی و خدمات رفاهی متعددی اعطا می‌کند. در این کشور نظام فراگیر تأمین اجتماعی وجود دارد. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ و سپس دوباره از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ نروژ بالاترین شاخص توسعه انسانی در جهان را داشته است.

اقامت توریستی در نروژ

نروژ به‌عنوان کشوری متمدن و همچنین دارای جاذبه‌های زیبا، علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است. به‌موجب قانون حق دسترسی به طبیعت (Allemannsretten) که در این کشور حاکم است همه افراد می‌توانند آزادانه و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به پارک‌های ملی و بسیاری مناطق دیگر بروند؛ این نکته‌ای تأثیرگذار بر صنعت گردشگری در این کشور است.

از جذابیت‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، تفاوت آب و هوایی کاملاً محسوس در نقاط مختلف کشور نروژ است؛ به نحوی که در جنوب نروژ شاهد آب‌وهوای گرم و ساحلی هستیم و در مناطق شمالی این کشور شاهد چشم‌اندازهای قطبی.|

هزینه‌های زندگی در این کشور نسبتاً بالاست. هزینه‌ها در نروژ می‌تواند برای کسانی که برای اولین بار به آنجا می‌روند، حیرت‌انگیز باشد. اما دستمزد مناسب نیروی انسانی برای تابعین مشغول به‌کار این کشور و همچنین هماهنگی سطح درآمد افراد با مخارج گوناگون زندگی، سبب شده است که برای شهروندان نروژی مشکلی از نظر عدم همخوانی سطح درآمد و میزان مخارج زندگی پیش نیاید.

هزینه اقامت

نروژ دارای جاذبه‌های متعدد گردشگری است و سالانه گردشگران بسیاری به این کشور سفر می‌نمایند. ازاین‌رو هاستل ها و هتل‌های این کشور با ارائه خدمات گوناگون برای جذب گردشگران با یکدیگر رقابت می‌کنند. درجه و خدمات ارائه شده توسط هتل‌ها تعیین‌کننده هزینه اقامت برای گردشگران می‌باشد، هزینه اقامت برای یک‌شب اسکان در یک هتل به‌طور میانگین به شرح ذیل است:

  • هتل های ۳ ستاره از ۵۵ یورو به بالا
  • هتل های ۴ ستاره از ۸۰یورو به بالا
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۱۰ یورو به بالا

هزینه سفر توریست

مهم‌ترین نکته برای انجام سفری خاطره‌انگیز و اقتصادی به یک کشور خارجی وجود دارد، برنامه‌ریزی مناسب مالی، زمانی و پیش‌بینی هزینه‌های احتمالی است. افرادی که قصد اقامت توریستی در نروژ را دارند نیز می‌توانند از این طریق مخارج خود را کنترل نمایند. برای انجام این امر باید به موارد گوناگونی توجه داشته باشید که در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

بلیت هواپیما

امروزه ایرلاین ها برای جذب بیشتر مسافران خدمات متنوعی ارائه می‌دهند، برای تهیه تیکت باقیمت مناسب با توجه به نکات مختلفی از قبیل کلاس پروازی، خدمات ایرلاین‌ها، راحتی پرواز و زمان سفر می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در حال حاضر ارزان‌ترین قیمت بلیت رفت‌وبرگشت به نروژ در حدود ۵۰۰ یورو و گران‌ترین نرخ حدود ۲۱۰۰ یورو می‌باشد.

هزینه وعده غذایی

برای صرف غذا در رستوران‌های کشور نروژ هزینه بالایی باید بپردازید، بهترین پیشنهاد برای صرف یک وعده‌غذای سالم باقیمت مناسب می‌تواند کافه‌ها و فست فود های نروژی باشد. هزینه صرف غذا در رستوران‌های مجلل و لوکس نروژ حداقل ۴۰ یورو ولی در کافه‌ها در حدود ۸ یورو می‌باشد.

مدارک لازم برای اقامت توریستی در نروژ

برای اخذ اقامت توریستی در نروژ ملزم به ارائه مدارکی هستید که نشان‌دهنده قصد شما برای بازگشت به کشور مبداء باشد. این مدارک عبارتند از:

  • مدرک شناسایی معتبر (کارت ملی و شناسنامه)
  • گذرنامه معتبر که حداقل دارای ۸ ماه اعتبار باشد و گذرنامه قبلی برای بررسی سوابق سفر
  • گردش حساب بانکی ۶ ماهه
  • ارائه سوابق کاری یا تحصیلی
  • سند مالکیت به نام متقاضی (ملک یا زمین)
  • تعداد افراد خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال)
  • برای افراد زیر ۱۸ سال رضایت والدین
  • انگشت نگاری
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • ارائه مدارک اقامتی (واچر هتل)
  • بیمه مسافرتی

بدیهی است در صورتی که مدارک ارائه شده از سوی شما دارای نقص باشد درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

بهترین شهرهای نروژ

نروژ دارای جاذبه‌های متعدد توریستی است و سالانه مقصد بسیاری از گردشگران از سرتاسر جهان می‌باشد. هر‌ یک از شهرهای این کشور دارای جاذبه‌های منحصربه‌فردی نظیر آبشارهای حیرت‌آور، بناهای تاریخی، اماکن تفریحی و فرهنگی هستند. در ادامه به معرفی چند مورد از بزرگ‌ترین شهرهای نروژ خواهیم پرداخت.

اسلو

اسلو بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور نروژ است، تلفیق تاریخ و هنر مدرن زیبایی این شهر را چندین برابر کرده و باعث گردیده سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از اسلو به نروژ سفر کنند. اسلو مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور نروژ به شمار می‌آید و رشد جمعیت در این شهر سالانه ۲ درصد است.

برگن

برگن دومین شهر بزرگ نروژ و بزرگ‌ترین بندر سواحل غربی این کشور محسوب می‌شود. برگن سالانه میزبان بسیاری از فستیوال های بین‌المللی در زمینه موسیقی و هنر است. از همین رو این شهر مرکز هنری کشور نروژ نیز به شمار می‌آید. تردد روزافزون کشتی‌های تجاری و بسترهای مناسب برای صادرات و واردات کالا باعث رونق فعالیت‌های اقتصادی در برگن شده است.

تورندهایم

تورندهایم سومین شهر بزرگ نروژ و بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در این کشور می‌باشد. دورتادور این شهر از اراضی کشاورزی و دامداری احاطه‌شده که باعث رونق اقتصاد و کسب‌وکار در این منطقه گردیده است همچنین دانشگاه علم و فناوری نروژ در تورندهایم واقع گردیده از همین رو این شهر مرکز علمی این کشور نامیده می‌شود.

برخی از جاذبه های گردشگری نروژ

نروژ یکی از خوش منظره‌ترین کشورهای اروپایی و جهان است که با داشتن طبیعت بکر و زیبا، جنگل‌های سرسبز و دیدنی و قرار گرفتن در مدار شمالگان به سرزمین آبدره‌ها و شفق‌های قطبی شهرت دارد.

این کشور همچنین جزو بهترین و مرفه‌ترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود. نروژ یکی از بهترین مقاصد جهان برای علاقه‌مندان سفر و گردشگری به شمار می‌رود. با ما همراه باشید تا شما را با برخی مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری در نروژ آشنا کنیم.

تله کابین فییِلهایسِن

تله‌کابین فییِلهایسِن (Fjellheisen) از دامنه‌ی کوه اِستورشتاینِن (Storsteinen) شروع می‌شود و در عرض فقط ۴ دقیقه به بالای قله‌ی ۴۲۰ متری این کوه می‌رسد. در آن بالا می‌توانید از تماشای چشم‌انداز فوق‌العاده‌ی مناطق هم‌جوار لذت ببرید.

در اینجا می‌توانید تفریحات دیگری همچون دوچرخه‌سواری، پرش با چتر و اسکی نیز داشته باشید. این تله کابین یکی از مواردی است که معمولاً بیشتر افرادی که اقامت توریستی در نروژ دارند، آن را امتحان می‌کنند.

تله کابین در نروژ از سایت ویزانیو

مدار شمالگان

آیا می‌دانستید که بیشترین بخش از کشور نروژ در مدار شُمالگان واقع است؟ نروژ یکی از بهترین جاهای دنیا برای دیدن خورشید نیمه‌شب است. این پدیده‌ی طبیعی هرسال نزدیک انقلاب تابستانی و در اوج ارتفاع خورشید در یکی از نیمکره‌های عرضی کره زمین شکل می‌گیرد.

درنتیجه طولانی‌ترین روز سال اتفاق می‌افتد و خورشید کلاً غروب نمی‌کند و دائم روز است. ضمناً مدار شمالگان به پدیده‌ی شفق قطبی معروف است که براثر ورود ذرات ناشی از خورشید به اتمسفر زمین ایجاد می‌شوند.

شفق قطبی در نروژ از سایت ویزانیو

کوه های لینگن آلپ

کوه‌های لینگِن آلپ واقع در مدار شُمالگان ۹۰ کیلومتر طول دارد و تا مرز نروژ با سوئد ادامه دارد. این منطقه پر از آبدره، یخچال‌های طبیعی، رودخانه‌ها و قله‌هایی است که چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای دارند. در آنجا می‌توانید سورتمه‌سواری و برف پیمایی کنید و شانس دیدن شفق قطبی را هم داشته باشید.

از دیگر تفریحات رایج در این منطقه می‌توان به اسکی و صخره‌نوردی اشاره کرد. ضمناً بلندترین قله‌ی کوه‌های لینگِن آلپ قله‌ای به اسم جیکواره (Jiekkevarre) است که ۱٬۸۳۳ متر ارتفاع دارد.

اقامت توریستی در نروژ

مسیرهای راه آهن

نروژ دارای بیش از ۳٫۲۱۸ کیلومتر خطوط ریلی، ۷۷۵ تونل و بیش از ۳٫۰۰۰ پل همراه با مناظر شگفت‌انگیز است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به نروژ حتماً در یکی از مسیرها سوار قطار شوید و این کشور را از زاویه‌ای متفاوت ببینید و از چشم‌اندازهای روستایی آن لذت ببرید. زیباترین مسیر ریلی از اسلو آغازشده، راه‌آهن برگن (Bergen Railway) را در برگرفته و تا فلات کوهستانی هاردنگرویدا (Hardangervidda) امتداد می‌یابد.

دیگر مسیرهای ریلی چشم‌نواز در نروژ عبارت‌اند از راه‌آهن دورِ (Dovre Railway) که اسلو را به تراندهایم متصل می‌کند و راه‌آهن رائوما (Rauma Railway) که اتصال‌دهنده دومباس (Dombas) و آندالسنس (Andalsnes) است.

کارهایی که یک توریست نباید در نروژ انجام دهد

  • زدن یک حرف نامربوط در مورد پادشاه
  • گرفتن تاکسی بدون در نظر گرفتن قیمت آن به دلیل هزینه‌ی زیاد.
  • هنگام خوردن برگر و هات‌داگ باید از غذاهای محلی این کشور نیز میل نمایید؛ زیرا که خوردن فقط هات‌داگ و برگر باعث شرمساری است.
  • تصور اینکه همه انگلیسی صحبت می‌کنند؛ زیرا بعضی از آن‌ها زبان انگلیسی را متوجه نمی‌شوند.
  • تلاش برای خرید بلیت قطار با پول نقد به‌جای سکه و کارت اعتباری.
  • تلاش برای استفاده از پول نقد درجایی که تنها کارت اعتباری قبول می‌کنند.
  • بهتر است از هرگونه مقایسه میان دو کشور نروژ با سوئد خودداری نمایید.

مراحل اخذ اقامت توریستی در نروژ

نخستین گام برای درخواست اقامت توریستی در نروژ، تکمیل فرم آنلاین ویزا است. با ورود به وب‌سایت رسمی سفارت نروژ، حساب کاربری ایجاد کرده و فرم ویزا را با دقت تکمیل نمایید. در تکمیل فرم ویزا نوع آن را اقامت توریستی مشخص نمایید و سپس باید مراحل زیر را طی نمایید.

  • گرفتن وقت از سفارت نروژ در ترکیه، دبی یا تهران
  • پرداخت آنلاین هزینه درخواست ویزای آنلاین
  • تکمیل مدارک موردنیاز
  • مراجعه حضوری به سفارت در زمان تعیین‌شده برای مصاحبه و انگشت‌نگاری

پس از تکمیل فرم‌ها و پرداخت هزینه‌ها، ایمیلی با محتوای اعلام تاریخ وقت سفارت برای شما ارسال می‌شود که در آن روز انگشت‌نگاری و همچنین تحویل مدارک انجام خواهد شد. اصل و کپی مدارک در سفارت باقی خواهد ماند. شما نیز از سوی سفارت رسیدی دریافت می‌کنید که پس از صدور ویزا، مدارک اصلی بازگردانده خواهند ‌شد.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی نروژ

نروژ ازجمله کشورهای اروپایی عضو شینگن است که به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوانی به یک از کانون‌های توجه توریست‌ها از سراسر جهان تبدیل‌ شده است. درخواست ویزای توریستی این کشور نیز در سال‌های اخیر به دلیل رشد بالای پناهندگان، با دشواری‌های زیادی رو به رو می‌باشد و دلایل متعددی برای ریجکتی آن از سوی افسر صادر کننده وجود دارد.

ازجمله مهم‌ترین این دلایل نداشتن تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه‌های اقامت در این کشور محسوب می‌شود؛ دلیل دیگر سابقه سفر بد و سوءپیشینه می‌باشد. سابقه سفر خوب و مهر ویزای کشورهای اروپایی حوزه شینگن در پاسپورت، ضمن اعتبار بخشیدن به آن، می‌تواند درخواست اقامت توریستی نروژ را با موفقیت همراه سازد.

نقص مدارک دیگر دلیل ریجکتی ویزای توریستی است؛ دعوت‌نامه معتبر و ارائه مدارک کامل و جامع تأثیر مهمی در ممانعت از ریجکتی ویزا در شرایط پیچیده حال حاضر خواهد داشت.

سوالات متداول

مدت‌زمان ویزای اقامت توریستی در نروژ چقدر است؟

ویزای توریستی نروژ معمولاً در بازه زمانی ۱۸۰ روزه به فرد امکان ۹۰ روز حضور به‌صورت یک‌بار ورود را می‌دهد و فرد می‌تواند در بازه زمانی ۹۰ روزه به کشور نروژ ورود نماید. اقامت برای مدتی بیش از مدت تعیین‌شده منوط به داشتن شرایط خاصی است. درصورتی‌که فرد در موعد مقرر کشور نروژ را ترک نکند ناچار به رویارویی با عواقب ناخوشایندی همچون پرداخت جریمه سنگین و اخراج اجباری خواهد شد.

هزینه صدور ویزای توریستی نروژ چه میزان است؟

هزینه صدور ویزای توریستی نروژ ۶۰ یورو است و نیازی به پرداخت هزینه برای کودکان زیر ۶ سال نیست. لازم به ذکر است که هزینه تعیین‌شده برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله ۳۵ یورو است. البته این هزینه از ابتدای سال ۲۰۲۰ براب بزرگسالان به ۸۰ یورو تغییر پیدا کرده است.

آیا نروژ برای گردشگران گران است؟

بله، حتی خوابگاه‌ها در نروژ گران هستند. اما اگر قصد دارید از این کشور بازدید کنید، فصل تابستان را انتخاب نمایید و همراه با خود چادر مسافرتی ببرید. شما می‌توانید در هر نقطه (تا زمانی که ۱۵۰ متر از نزدیک‌ترین خانه یا کابین فاصله داشته باشد) اردو بزنید. این روش هزینه‌های سفرتان را بسیار آسان‌تر می‌کند.

آیا در نروژ انگلیسی صحبت می‌کنند؟

بسیاری از نروژی‌ها توانایی صحبت یا فهمیدن یک‌زبان خارجی را که اغلب آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی یا انگلیسی است را دارند. زبان انگلیسی نیز در نروژ به‌طور گسترده‌ای صحبت می‌شود و تقریباً هر نروژی می‌تواند انگلیسی را مسلط صحبت کند. اطلاعات گردشگری هم معمولاً به چند زبان منتشر می‌شود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.