اقامت ایتالیا با تمکن مالی -🔔 (صفر تا صد اقامت ایتالیا2021 ) 🔔

در این مقاله تلاش شده است که شیوه های اخذ اقامت ایتالیا با تمکن مالی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. شایان ذکر است شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان از مشاوره تخصصی موسسه حقوقی سام بهره مند شوید. موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال

کد خبر : 119838
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
اقامت ایتالیا با تمکن مالی -🔔 (صفر تا صد اقامت ایتالیا2021 ) 🔔


در این مقاله تلاش شده است که شیوه های اخذ اقامت ایتالیا با تمکن مالی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. شایان ذکر است شما عزیزان می توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان از مشاوره تخصصی موسسه حقوقی سام بهره مند شوید.

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت اروپا، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. راه های قانونی گوناگونی برای اخذ اقامت ایتالیا وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا خواهید شد. و اقامت ایتالیا از طریق خود حمایتی بررسی خواهد شد.

روش های اخذ اقامت ایتالیا

  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق تمکن مالی
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق پناهندگی

اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

اقامت ایتالیا را می توان از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا بدست آورد. متقاضی سرمایه گذاری در ایتالیا لازم است بداند راه اصلی سرمایه گذاری، از طریق ثبت شرکت در ایتالیا است. طبق قوانین ایتالیایی اگر شخص 5 سال در کشور ایتالیا اقامت قانونی داشته باشد می تواند برای اقامت دائم اروپا اقدام کند و پس از آن در خواست پاسپورت ایتالیایی دهد.

متقاضی اقامت سرمایه گذاری و ثبت شرکت ایتالیا باید بر اساس مدارک تحصیلی یا سوابق کاری یا تجارب فنی و حرفه ای خود در خصوص یک شغل یا تجارت مشخص، یک پروپوزال کامل به صورت یک طرح توجیحی به اداره مربوطه به منظور اخذ اقامت بیزنسی ارائه دهد. آنچه در تمام این پروسه بالاترین درجه اهمیت را دارد، موافقت پلیس اداره مهاجرت با درخواست اقامت ایتالیا است که این تصمیم گیری بر اساس لایحه ای که وکیل مهاجرت بر اساس توانایی ها و مدارک و سوابق متقاضی تنظیم کرده است صورت می پذیرد.

مرحله بعدی ثبت شرکت یا فعالیتی است که متقاضی درخواست آن را به عنوان یک بخش تولیدی یا فروشگاهی یا خدماتی و غیره در پروپوزال اعلام کرده است که پس از گذراندن مراحل مربوط به ثبت شرکت، آزمایشات پزشکی سلامت فرد متقاضی، و افتتاح حساب بانکی و در نهایت مرحله الصاق اقامت ایتالیا در پاسپورت متقاضی می باشد. سایر اعضای خانواده به فاصله یک هفته تا ده روز کاری بعد از اقامت سرپرست خانواده مقیم خواهند شد. این اقامت برای تردد و زندگی در تمام کشورهای اتحادیه اروپا معتبر است.

مطالب مرتبط (بیشتر بخوانید ) : شرایط دریافت اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری چیست ؟ (کلیک کنید)

اقامت ایتالیا با تمکن مالی

این روش اقامت که به زبان انگلیسی Financially Independent Person و یا به اختصار FIP گفته میشود به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی خوبی برخوردار باشند و به عبارتی با هزینه شخصی بتوانند خودشان را حمایت کنند. از این رو، این اقامت را اقامت تمکن مالی یا اقامت خود حمایتی می نامند.

این درآمد می تواند از چهار محل ثابت شود:

1. سود سپرده بانکی    2. اجاره نامه ملک    3. حقوق بازنشستگی    4. سود سهام شرکت بورسی

افرادی که تمکن مالی مناسب داشته و نیازی به کسب درآمد از داخل ایتالیا نداشته باشند، واجدین شرایط اصلی این برنامه هستند. همانطور که عنوان شد، متقاضیان پروسه اقامت ایتالیا با تمکن مالی باید ثابت کنند که درآمد ثابتی به صورت ماهانه در کشور محل اقامتشان دارند. این درآمد باید به صورت غیرفعال و از راه حقوق بازنشستگی، سود ثابت و یا اجاره ملک باشد.

 خودحمایتی در کشور های مختلف شرایط و مبالغ متفاوتی دارند. در کشور ایتالیا این مبلغ برای نفر اصلی حدودا 30000 یورو در سال می باشد. برای اثبات این مبلغ در سال، متقاضیان می توانند با ارائه اجاره نامه های ملکی، سود بانکی طولانی مدت، سود شرکت و یا غیره. برای همسر 20 درصد به این میزان افزوده می شود و همچنین برای هر فرزند 5 درصد به نفر اصلی اضافه می شود. در تمکن مالی ایتالیا سرپرست خانواده باید اقدام به اجاره ملک در ایتالیا کرده و حتما برای یک سال خانه ای در اجاره به عنوان حداقلی داشته باشند. افرادی که به ایتالیا علاقه مند بوده و با داشتن درآمد کافی بتوانند در یکی از شهرهایش منزل مسکونی انتخاب کنند، شانس گرفتن اقامت را خواهند داشت. چه بسیار افرادی که با موفقیت ویزای خود حمایتی ایتالیا را دریافت کرده اند؛ اما پس از ورود به این کشور به دلایل مختلف شخصی قادر به زندگی در آن نبوده اند. به عنوان مثال توانایی سازگاری با فرهنگ ایتالیایی را در خود نمی دیدند و غیره. به همین دلیل است که در مهاجرت و اقامت تمکن مالی ایتالیا باید همه جوانب را در نظر بگیرید. برای تمدید اقامت و اخذ  اقامت دائم ایتالیا لازم است فرد حداقل 6 ماه در سال را به صورت مداوم در ایتالیا زندگی کرده باشد. در نتیجه، اعطای اقامت خودحمایتی و تمدید اقامت منوط به احراز قصد متقاضی برای ماندن بلند مدت و زندگی در کشور ایتالیاست. کشور های دیگری همچون فرانسه ، اسپانیا و پرتغال هستند که متقاضیان می توانند در کمترین زمان ممکن اقامت این کشور ها را دریافت نمایند.

مطالب مرتبط (بیشتر بخوانید ) : شرایط دریافت اقامت سوییس از طریق تمکن مالی چیست ؟ (کلیک کنید)

مزایای اقامت ایتالیا با تمکن مالی

  • متقاضی می تواند به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام کند.
  • بدون نیاز به سرمایه گذاری
  • امکان تمدید (در صورت داشتن شرایط)
  • بدون نیاز به مدرک زبان
  • امکان تبدیل اقامت به سرمایه گذاری
  • امکان خرید ملک و سرمایه گذاری
  • امکان سفر به تمام کشورهای حوضه شنگن بدون ویزا
  • دریافت اقامت دائم

اقامت ایتالیا از طریق کار

تمایل بسیاری از مهاجرین، مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری است که این خود یکی از طرق مهاجرت به ایتالیا است. ولی لازم است بدانید که روال اخذ ویزای کار ایتالیا به این صورت است که ابتدا باید شخصی به عنوان کارفرما در کشور ایتالیا برای شما پیشنهاد کاری بفرستد و این عمل خود قانون خاصی دارد. این قانون به این صورت است که در کل اتحادیه اروپا برای استخدام اشخاص در ابتدا کارفرما بایستی به مدت ۳ ماه در روزنامه و اینترنت کشور مقصد آگهی دهد و اگر در این مدت هیچ کدام از شهروندان آن کشور متقاضی دریافت آن کار نبودند باید به مدت ۳ ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی شود و اگر مجددا از بین ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا متقاضی ای پیدا نشد، آنگاه می تواند برای شخص خارجی مورد نظر پیشنهاد کار را ارسال نماید و باید نشان دهد که از جهت مالی شخص و همراهانش را مورد حمایت قرار می دهد.

مطالب مرتبط (بیشتر بخوانید ) : آنچه که برای خرید کسب و کار در اروپا  باید بدانید (کلیک کنید)

اخذ اقامت ایتالیا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی، یکی از روش های مهاجرت به ایتالیا است. سالانه متقاضیان بسیاری در دنیا اقدام به مهاجرت از کشوری به کشور دیگر می نمایند. عده ی زیادی، مهاجرت به ایتالیا را در پیش می گیرند. در تایید این نکته که بهترین راه مهاجرت به ایتالیا، راه تحصیل است شایان ذکر است که ایتالیا از مقطع دیپلم به بالا برای تقریبا اکثر رشته های تحصیلی ظرفیت ارائه پذیرش را دارد. در حال حاضر شرایط مناسبی جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا فراهم گشته است که متقاضیان می توانند از آن استفاده کنند تا در اسرع وقت، راه مهاجرت آن ها به ایتالیا طی شود.

اخذ اقامت ایتالیا از طریق خرید ملک

خرید ملک در کشور ایتالیا منجر به دریافت اقامت نمی گردد و شما فقط می توانید به عنوان سرمایه گذاری به آن نگاه کنید. اما کشورهای دیگری همچون یونان ، اسپانیا و پرتغال هستند که شما می توانید از طریق خرید ملک، اقامت اروپا را دریافت نمایید.

اقامت از طریق تولد

هرگاه فرزندی از پدر و یا مادر ایتالیایی در هر کجای دنیا متولد شود، تابعیت و اقامت در ایتالیا را کسب خواهد نمود. تولد در قلمرو ایتالیا از والدین بدون تابعیت یا نامعلوم باعث اخذ تابعیت و اقامت در ایتالیا خواهد شد. دقت داشته باشید، این شامل والدین بدون تابعیت می باشد و بچه دار شدن در ایتالیا سبب اخذ تابعیت و اقامت ایتالیا برای والدینی که دارای تابعیت مشخص هستند، نمی شود.

در قانون جدید ایتالیا (2009) هرگاه تبعه خارجی با تبعه ایتالیا صرف نظر از جنسیت وی ازدواج نماید، بعد از دو سال اقامت می تواند تابعیت و اقامت ایتالیا را کسب کند. اما چنانچه این زن و شوهر دارای فرزند اعم از فرزند اصلی خود یا فرزند خوانده باشند مدت زمان اقامت به یکسال و نیم کاهش پیدا می کند.

با توجه به قواعد و نظام حقوق بین الملل خصوصی که توسط اکثریت کشورهای جهان پذیرفته شده است و کشور ایتالیا هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. در صورتی که یک فرد با اتباع کشور ایتالیا (چه مرد و چه زن) ازدواج کند می تواند درخواست اقامت دائم ایتالیا را نماید و پس از گذراندن حداقل دو الی سه سال شخص تبعه خارجی می تواند به واسطه ازدواج با تبعه ایتالیایی درخواست پاسپورت و تابعیت ایتالیا را داشته باشد.

اقامت از طریق پناهندگی

به طور کلی اخذ اقامت ایتالیا از طریق پناهندگی امکان پذیر است اما به هیچ عنوان انتخاب این روش جهت مهاجرت و اخذ اقامت پیشنهاد نمی گردد. موسسه حقوقی سام، هیچگونه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از طریق پناهندگی ندارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.