اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی

بسیاری از افراد علاقه ‌مند هستند تا اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی را به دست بیاورند. اسلواکی از آن دست کشورهایی اروپایی است که شاید افراد کمتری در برنامه مهاجرت خود به این کشور توجه کنند. در حالی‌که بالابودن سطح رفاه اجتماعی در کنار پرداخت حقوق بسیار مناسب باعث شده تا کشور اسلواکی به

کد خبر : 323078
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی


بسیاری از افراد علاقه ‌مند هستند تا اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی را به دست بیاورند. اسلواکی از آن دست کشورهایی اروپایی است که شاید افراد کمتری در برنامه مهاجرت خود به این کشور توجه کنند. در حالی‌که بالابودن سطح رفاه اجتماعی در کنار پرداخت حقوق بسیار مناسب باعث شده تا کشور اسلواکی به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت بدل شود.

اما اگر شما هم علاقه ‌مند باشید تا از طریق تمکن مالی به کشور اسلواکی مهاجرت کنید، لازم است در ابتدا با شرایط و قوانین مهاجرتی این کشور آشنا باشید. باید بدانید که راه‌ های مهاجرت به این کشور چیست و آیا اصلاً می‌توان اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی را به دست آورد یا خیر. ما در این مطلب قصد داریم تا به ‌صورت کامل به این سؤالات شما پاسخ دهیم.

موسسه حقوقی و بین المللی آتیه نگر سام با داشتن 16 سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره رایگان، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد. در این مقاله به بررسی اخذ اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی می پردازیم.

دریافت اقامت از طریق تمکن مالی

پیش ‌از اینکه در خصوص مهاجرت به اسلواکی و دریافت اقامت این کشور از طریق تمکن مالی صحبت کنیم، باید بدانید که اصلاً تمکن مالی به چه معناست؟ در پاسخ باید اشاره کرد که منظور از داشتن تمکن مالی این است که فرد، درآمد های بالایی داشته و می‌تواند بدون نیاز به کارکردن، از پس هزینه ‌های زندگی خود و یا خانواده خود بربیاید. حال این درآمد ها می‌توانند از طریق سود سهام، سود شرکت، اجاره ملک و سود سپرده باشند.

آنچه که در خصوص اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی مهم است این نکته خواهد بود که فرد، به میزانی پس‌انداز و درآمد دارد که بدون مشکل و کارکردن می‌تواند هزینه‌ های زندگی خود و خانواده‌اش را پرداخت کند. حال برخی از کشورهای جهان، حداقل میزان پس‌انداز را برای فردی که قصد دریافت ویزای تمکن مالی را دارد، مشخص می‌کنند. درصورتی‌که فرد بتواند به دولت کشور مورد نظر خود، برای مثال یونان نشان دهد که حداقل مبلغ مشخص شده را دارد، می‌تواند برای دریافت تمکن مالی اروپا اقدام کند.

اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی

همان‌طور که تا بدین جا نیز متوجه شدید درصورتی‌که شما حداقل پس‌انداز لازم را داشته باشید، می‌توانید برای دریافت اقامت تمکن مالی کشور مورد نظر خود اقدام کنید. با این‌ وجود لازم است بدانید برخی از کشورهای جهان بنا به دلایلی، ویزای تمکن مالی را برای علاقه ‌مندان و متقاضیان صادر نمی‌کنند. کشور اسلواکی نیز یکی از این کشورها است؛ از این‌ رو چیزی به نام ویزای تمکن مالی در کشور اسلواکی وجود ندارد.

به بیان دیگر، شما به ‌صرف اینکه به دولت این کشور اثبات کنید پس ‌انداز کافی برای زندگی یک ‌ساله، دو‌ساله و یا بیشتر را در این کشور دارید، نمی‌توانید اقامت اسلواکی را دریافت کنید. شما تنها در صورتی می‌توانید اقامت این کشور را اخذ کنید که یکی از ویزاهای قانونی این کشور را دریافت کرده باشید. پس بار دیگر تکرار می‌کنیم که امکان دریافت اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی وجود نداشته و شما باید از راه‌ های دیگری برای دریافت اقامت این کشور، اقدام کنید.

روش‌های مهم دریافت اقامت کشور اسلواکی

حال در صورتی‌که فردی تقاضای دریافت اقامت کشور اسلواکی را داشته باشد، می‌تواند یکی از ویزاهای اقامتی این کشور را دریافت کند. به کمک این ویزای شما می‌توانید به‌ صورت قانونی در کشور اسلواکی اقامت کرده و در طول مدت‌ زمان حضور خود در این کشور، به خارج از آن سفر کنید. از مهم ‌ترین روش‌ های مهاجرت که جایگزین اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی خواهد بود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای تحصیلی کشور اسلواکی

افرادی که قصد تحصیل در یکی از بهترین کشورهای اروپایی را داشته باشند، می‌توانند از ویزای تحصیلی اسلواکی استفاده کنند. تمامی متقاضیانی که قصد شرکت در دوره‌ های تحصیلی، دوره ‌های آموزشی و یا کارآموزی در کشور اسلواکی را دارند که بیش از 90 روز به طول می‌انجامد، باید برای اقامت در این کشور، ویزای تحصیلی دریافت کنند. بدین صورت می‌توانند تحصیل خودشان را در خاک کشور اسلواکی آغاز کنند.

اما باید به یاد داشته باشید که شرط اساسی برای دریافت چنین ویزایی آن است که فرد از یکی از موسسه‌ های آموزشی، دانشگاه‌ ها و یا سایر مدارس و… پذیرش دریافت کند. با در دست‌داشتن نامه پذیرش و همچنین هزینه ‌های زندگی در طول مدت تحصیل، می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی کشور اسلواکی اقدام کنید.

ویزای کاری کشور اسلواکی

جایگزین بسیار مناسب برای اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی، اخذ ویزای کاری اسلواکی است. با در دست‌ داشتن این ویزا، فرد می‌تواند در یکی از شرکت‌های کشور اسلواکی استخدام شده و شروع به کار کند. بدین صورت نه ‌تنها می‌توانید اقامت کشور اسلواکی را به دست بیاورید، بلکه قادر خواهید بود درآمد های بسیار مناسبی نیز داشته باشید. البته باید اشاره کرد که مهم‌ترین شرط برای دریافت چنین ویزایی، داشتن یک پیشنهاد نامه شغلی از سوی یک شرکت اسلواکی است.

به بیان دیگر کارفرما باید برای یک موقعیت خارجی، درخواستی را ارسال کرده باشد. سپس شما با ارائه رزومه و مدارک خود، به کارفرما اسلواکی نشان می‌دهید که از تجربه، دانش و تخصص بالایی برای انجام این کار برخوردار هستید. درصورتی‌که موفق شده باشید تا رضایت او را کسب کنید، پیشنهاد نامه‌ای را برای عقد قرارداد کاری برای شما ارسال می‌کند. البته کارفرمای شما باید به اداره کار کشور اسلواکی اعلام کند که علاقه ‌مند است یک فرد خارجی را برای موقعیت خالی خود در شرکت، استخدام کند. تنها پس از 30 روز کاری یا یک ماه نیم پس از قرارگیری فرد در موقعیت کاری، می‌تواند برای دریافت اقامت اسلواکی اقدام کند. این روش جایگزین بسیار مناسبی برای اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی است.

اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت

یکی دیگر از بهترین راه ‌های دریافت اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت و راه ‌اندازی یک کسب‌ وکار در این کشور است. به دلیل شرایط ساده و آسان ثبت شرکت در کشور اسلواکی، این شیوه مهاجرتی به یکی از معتبرترین و ساده ‌ترین راه‌ ها برای اخذ اقامت اسلواکی بدل شده است. رایج‌ ترین شکل شرکت برای ثبت در کشور اسلواکی، ثبت شرکت با مسئولیت محدود (SRO) است. تا زمانی که شرکت شما سودآوری مثبتی برای کشور اسلواکی داشته باشد، می‌توانید ویزای ثبت شرکت خودتان را تمدید کنید.

ویزای کسب ‌وکار اسلواکی، یک راه عالی برای افرادی است که پیش‌ از این قصد داشتند اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی را دریافت کنند. تنها با گذراندن چند قدم ساده، می‌توان این ویزای اقامتی را دریافت کرد. اولین مرحله، ثبت شرکت در اسلواکی است. درصورتی‌که فرد قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود را در خاک اسلواکی داشته باشد، تنها چند روز کاری زمان می ‌برد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت اسلواکی

درصورتی‌که قصد دارید از طریق یکی از روش‌های بالا به‌ جای اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی، مهاجرت به این کشور را تجربه کنید، بدون شک به مدارکی برای انجام این کار نیاز پیدا خواهید کرد. به یاد داشته باشید لازم است تا این مدارک را به ‌صورت کامل و با دقت بالایی جمع ‌آوری کرده و در زمان مشخص شده به افسر پرونده و یا سفارت اسلواکی، تحویل دهید. از جمله مهم‌ترین مدارک لازم برای دریافت اقامت کشور اسلواکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه پاسپورت شخص متقاضی با حداقل اعتبار لازم
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • دو قطعه عکس
  • تأیید داشتن تمکن مالی برای حضور در این کشور
  • دریافت بیمه سلامت
  • گواهی سلامت
  • تأیید آدرس محل اقامت در اسلواکی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه ‌های صدور ویزا

اگر شما هم پیش ‌از این قصد داشتید تا اقامت اسلواکی از طریق تمکن مالی را دریافت کنید و بعد از مطالعه این مطلب متوجه شدید که این کار امکان‌پذیر نیست، نگران نباشید! هنوز هم کشورهای بسیار زیادی در اروپا و جهان وجود دارند که امکان دریافت اقامت از طریق تمکن مالی را برای شما ممکن می‌سازند. از مهم ‌ترین این کشورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یونان

کشور یونان در سال‌های گذشته، روند اقتصادی رو به‌ رشدی را تجربه کرده است؛ از این‌ رو می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت از طریق تمکن مالی باشد. در صورتی که سرپرست خانواده اثبات نماید ماهیانه 2000 یورو برای خود، 400 یورو برای همسر و 300 یورو برای هر یک از فرزندان کمتر از 18 سال خود درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی FIP خواهد بود.

اسپانیا

کشور اسپانیا از آن دست کشورهایی است که در کنار خدمات اجتماعی بسیار مناسب، وضعیت اقتصادی باثباتی نیز دارد. این روش یکی از پر طرفدار ترین روش های اخذ اقامت می باشد. در پروسه تمکن مالی افرادی که در ایران از توانایی مالی بالایی برخوردارند، با احراز درآمد ماهانه حداقل 2500 یورو می‌توانند اقامت اسپانیا را دریافت کنند. این درآمد به ازای همسر حدود 1000 و به ازای هر یک از فرزندان حدود 500 یورو باید اضافه شود.

فرانسه

در سالهای اخیر اخذ اقامت از روش تمکن مالی برای متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه دارای جذابیت فراوان بوده است. درصورتی که سرپرست خانواده اثبات کند ماهیانه 3000 یورو برای خود، 1500 یورو برای همسر و 750 یورو برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال خود درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت فرانسه از روش تمکن مالی خواهد بود.

اتریش

یکی دیگر از کشورهایی می توان از طریق تمکن مالی اقدام نمود کشور اتریش است. به طور کلی اثبات توانایی مالی برای زندگی خود و خانواده تان در اتریش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این مبلغ توسط دولت اتریش مشخص شده است که به ازای هر یک از اعضای خانواده، مبلغی به آن اضافه می شود. معمولا این مبلغ برای متقاضی حدود 21500 یورو به صورت سالانه می باشد. برای همسر او 11 هزار یورو به این مبلغ اضافه می شود. به ازای هر فرزند نیز حدود 3500 یورو به مبلغ اولیه اضافه می شود که این مبالغ باید در یک حساب بانکی در کشور مبداء (مانند ایران) باشد.

نتیجه‌گیری

کشور اسلواکی یکی از کشورهای پیشرفته و در عین ‌حال مهاجر پذیر اروپا است. بسیاری از افراد قصد دارند تا از طریق تمکن مالی، اقامت این کشور را به دست بیاورند؛ اما باید بدانید امکان دریافت اقامت کشور اسلواکی از طریق تمکن مالی وجود ندارد. به بیان دیگر، کشور اسلواکی ویزایی را تحت عنوان ویزای تمکن مالی صادر نمی‌کند.

اما شما می‌توانید از سایر ویزاهای اقامتی این کشور برای مهاجرت به اسلواکی استفاده کنید. ویزای تحصیلی، ویزای کاری و اقامت از طریق ثبت شرکت، بهترین و معتبرترین ویزاهای اقامتی کشور اسلواکی هستند. البته که کشورهای یونان، اسپانیا، فرانسه و اتریش نیز گزینه‌ های جایگزین مناسبی برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی به شمار می‌روند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.