افشاگری رسانه‌ اسرائیلی به وجود سفارت تل‌آویو در بحرین از ۱۱ سال قبل؛فقط اسم سردر عوض می‌شود!

[ad_1] این وبسایت اعلام کرد، خبر مذکور را منابعی از دو طرف بحرین و رژیم صهیونیستی تایید کرده‌اند و وجود این سفارت محرمانه از طریق اسناد مربوط به هیئت شرکت های بحرینی نیز قابل تایید است‌. وبسایت i۲۴ در ادامه اعلام کرد: مسوولان گفتند، نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل در منامه تحت پوشش یک شرکت تجاری در حوزه

کد خبر : 95231
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
افشاگری رسانه‌ اسرائیلی به وجود سفارت تل‌آویو در بحرین از ۱۱ سال قبل؛فقط اسم سردر عوض می‌شود!

[ad_1]

این وبسایت اعلام کرد، خبر مذکور را منابعی از دو طرف بحرین و رژیم صهیونیستی تایید کرده‌اند و وجود این سفارت محرمانه از طریق اسناد مربوط به هیئت شرکت های بحرینی نیز قابل تایید است‌.

وبسایت i۲۴ در ادامه اعلام کرد: مسوولان گفتند، نمایندگی دیپلماتیک اسرائیل در منامه تحت پوشش یک شرکت تجاری در حوزه جذب سرمایه گذاری فعالیت داشت.

وجود این نمایندگی مشروط به ممنوعیت انتشار به مدت ۱۱ سال بود اما اکنون این جزئیات و تماس‌های دیپلماتیک که در پشت صحنه انجام شده فاش شده است.

تماس‌ها برای افتتاح نمایندگی محرمانه اسرائیل در منامه در سال ۲۰۰۷ و پس از ملاقات‌های محرمانه تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه وقت اسرائیل با احمد بن خلیفه، همتای بحرینی اش شروع شد و پس از دو سال قطر در فوریه ۲۰۰۹ روابط خود را با تل‌آویو قطع کرد و بسته شدن نمایندگی اسرائیل در دوحه به بحرینی‌ها این اجازه را داد که برای افتتاح نمایندگی تل‌آویو در منامه چراغ سبز نشان دهند.

در سال ۲۰۰۹ چند ماه پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شد، شرکت “مرکز توسعه بین المللی” در لیست شرکت های بحرینی ثبت شد و در حوزه بازاریابی تجاری و جذب سرمایه گذاری در بحرین شروع به فعالیت کرد و پوششی برای نمایندگی اسرائیل در منامه شد.

این شرکت در سال ۲۰۱۳ نام خود را به نام فعلی تغییر داد که فاش شدن آن به دلایل امنیتی ممنوع است. شرکت مرکز توسعه بین المللی خود را به عنوان ارائه دهنده خدمات به مشتریان در اروپا و ایالات متحده که مایل به ورود به بازارهای غیر نفتی بحرین هستند، عرضه می‌کند.

در دفترهای این شرکت در منامه دیپلمات‌های اسرائیلی وابسته به وزارت امور خارجه آن با گذرنامه خارجی مشغول به کار هستند و در طول این سالها به عنوان تاجر در بحرین فعالیت داشته‌اند.

وبسایت وللا مدعی است، تعداد کمی از مسوولان بحرین از وجود این شرکت خبر دارند و در طول این ۱۱ سال مسوولان شرکت قراردادهای تجاری با شرکت‌های اسرائیلی در بحرین بسته‌اند. درواقع از این شرکت به عنوان کانال مخفی ارتباطی میان بحرین و اسرائیل استفاده شده و از اصلی‌ترین مسوولان بحرین در این کانال ارتباطی وزیر خارجه این کشور و تعدادی از مشاوران نزدیک وی هستند.

هنگامی که تل‌آویو پس از امضای توافقنامه عادی سازی روابط خواستار افتتاح سفارت اسرائیل در در منامه شد، مقامات وزارت خارجه تاکید کردند که قصد دارند از زیرساخت های موجود در ۱۰ سال گذشته برای احداث سفارتخانه در بحرین استفاده کنند.

یک مسوول اسرائیلی در این رابطه گفت: عملا آنچه انجام خواهد شد تعویض سر در سفارت است.

310 310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.