افشاگری درباره التماس‌های نتانیاهو به بایدن/ به این توافق نیاز داریم!

[ad_1] یک رسانه آمریکایی در بخشی از گزارش خود با محور تلاش‌های دولت آمریکا برای محقق کردن توافق تبادل اسرا میان گروه حماس و اسرائیل به تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای مجاب کردن آمریکایی‌ها جهت حصول این توافق اشاره کرده است. پایگاه آکسیوس، نزدیک به منابع آمریکایی و اسرائیلی در گزارش خود که امروز پنجشنبه منتشر

کد خبر : 434551
تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
افشاگری درباره التماس‌های نتانیاهو به بایدن/ به این توافق نیاز داریم!

[ad_1]

یک رسانه آمریکایی در بخشی از گزارش خود با محور تلاش‌های دولت آمریکا برای محقق کردن توافق تبادل اسرا میان گروه حماس و اسرائیل به تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای مجاب کردن آمریکایی‌ها جهت حصول این توافق اشاره کرده است.

پایگاه آکسیوس، نزدیک به منابع آمریکایی و اسرائیلی در گزارش خود که امروز پنجشنبه منتشر شده تصریح کرده نتانیاهو بازوی یک مقام دولت جو بایدن که مأمور پیگیری پرونده تبادل اسرا بوده را گرفته و گفته «ما به این توافق نیاز داریم.»

رسانه آمریکایی در این گزارش مدعی شده فشارهای مستمر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا روی سران کشورهای خاورمیانه از جمله عوامل کلیدی در نهایی شدن این توافق میان اسرائیل و حماس بوده است.

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز پنجشنبه خبر داد که آتش‌بس موقت در نوار غزه، از ساعت هفت صبح فردا به وقت محلی آغاز خواهد شد. الانصاری با اشاره به اینکه نخستین گروه از اسرا ساعت ۱۶ همان روز، تبادل خواهند شد، ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس به آتش‌بس دائمی تبدیل شود.

پایگاه آکسیوس نوشته بایدن بعد از عملیات حماس «جیک سالیوان»، مشاور ارشد بایدن در مسائل خاورمیانه و یکی دیگر از مشاوران ارشد خود به نام «جاش گلتزر» را مأمور تشکیل یک کارگروه مخفیانه برای آزاد کردن «گروگان‌ها» کرده است.

آن‌طور که پایگاه آمریکایی گزارش داده در یکی از جلسات مک‌گورک با نتانیاهو مباحثات دو مقام بعد از آنکه مک‌گورک گفت که نظر کاخ سفید این است که حکمرانی غزه بعد از اتمام جنگ در غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار شود جنجالی شد.

طبق نوشته آکسیوس، نتانیاهو در آن جلسه که در تل‌آویو برگزار می‌شد به مک‌گورک گفت: «سربازان ما در غزه نمی‌جنگند تا یک فتح‌ستان (در غزه) به جا بماند که اندکی بعدتر یک بار دیگر به حماس‌ستان تبدیل شود.»

یک مقام آمریکایی گفت هنگامی که مک‌گورک داشت جلسه را ترک می‌کرد نتانیاهو بازوی او را گرفت و گفت: «ما به این توافق نیاز داریم.» او سپس از مک‌گورک خواسته بایدن یک بار دیگر با امیر قطر تماس بگیرد تا بتواند توافق تبادل اسرا را به سرانجام برساند.

پایگاه آکسیوس به زمان انجام این دیدار بین نتانیاهو و مک‌گورک اشاره نکرده اما در ادامه متن نوشته هنگامی که مذاکرات میان واشنگتن، تل‌آویو و دوحه ادامه داشت حمله زمینی در غزه آغاز شد.

نتانیاهو این روزها از سوی خویشاوندان اسرا به کم‌کاری برای آزادی این اسرا از دست حماس متهم شده و بابت این موضوع به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

او در جلسه روز گذشته با اعضای کابینه جنگی تصمیم برای تبادل اسرا را «تصمیمی سخت» توصیف کرد اما گفت که در عین حال، این تصمیم درست است.

رژیم اسرائیل بعد از عملیات ۷ اکتبر که گروه حماس از آن با عنوان «طوفان‌الاقصی» یاد می‌کند غزه را تحت محاصره کامل قرار داده و این منطقه را هدف بمباران‌های شدید قرار داده است. ارتش رژیم صهیونیستی از چند هفته قبل حمله زمینی به غزه را آغاز کرده است.

اسرائیل هدف نهایی خود از این عملیات را نابودی کامل حماس اعلام کرده است. با وجود این، بسیاری از تحلیلگران حتی در داخل خود فلسطین اشغالی به توانایی تل‌آویو برای تحقق این هدف به دیده تردید می‌نگرند.

برخی از اعضای کابینه جنگی نتانیاهو روز سه‌شنبه در بیت‌المقدس با خویشاوندان اسرا که برای نشان دادن اعتراض خود به نتانیاهو یک مسیر طولانی را پیموده بودند دیدار کردند.

روزنامه گاردین روز چهارشنبه گزارش داده بود که در این دیدار مشاجره‌هایی میان خانواده‌های اسرا و برخی از مقام‌های اسرائیلی اتفاق افتاده است.

مطابق این گزارش، خانواده اسرا با طرح برخی از سیاستمداران راست‌گرای افراطی در خصوص صدور حکم اعدام برای عده‌ای از فلسطینی‌ها مخالفت کرده و اعلام کردند که پیشبرد چنین طرحی ممکن است برای عزیزان آنها خطر جانی به همراه داشته باشد.

این دیدگاه با مخالفت برخی از مقام‌های اسرائیلی روبرو شد که معتقد بودند افزایش فشار نظامی بر حماس می‌تواند باعث تسهیل توافق برای آزادی اسرا شود و در مقاطعی به درگیری لفظی میان خانواده اسرا و این مقام‌ها منجر شد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.