افشاگری الاخبار از خوابی که عربستان،آمریکا و فرانسه برای لبنان دیده‌اند؛هدف حزب‌الله است، میقاتی بهانه است!

به نوشته این روزنامه، میقاتی امروز از حمایت فرانسه و اردن برخوردار است اما حمایت آمریکا و عربستان را ندارد و در همین راستا او به خبرگزاری «بلومبرگ» نگفت که از حمایت واشنگتن برخوردار است بلکه صرفا گفت که مطمئن است که آمریکا نگاه مثبتی در حمایت از او دارد. روزنامه الاخبار افزود: حال این

کد خبر : 83994
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
افشاگری الاخبار از خوابی که عربستان،آمریکا و فرانسه برای لبنان دیده‌اند؛هدف حزب‌الله است، میقاتی بهانه است!



به نوشته این روزنامه، میقاتی امروز از حمایت فرانسه و اردن برخوردار است اما حمایت آمریکا و عربستان را ندارد و در همین راستا او به خبرگزاری «بلومبرگ» نگفت که از حمایت واشنگتن برخوردار است بلکه صرفا گفت که مطمئن است که آمریکا نگاه مثبتی در حمایت از او دارد.

روزنامه الاخبار افزود: حال این پرسش اساسی مطرح می شود که آیا حمایت خارجی از میقاتی وجود دارد و آیا اصلا واشنگتن و ریاض خواهان تشکیل دولتی در لبنان هستند؟

این روزنامه تصریح کرد: مسلم است که عربستان نمی خواهد طرفی در هرگونه سازش سیاسی درباره تشکیل دولت لبنان باشد. درست است که ریاض از میقاتی مانند حریری متنفر نیست، اما “علاقه ای” هم ندارد. این مسئله به خاطر شخص میقاتی نیست بلکه عربستان اکنون یک هدف واحد را دنبال می کند و آن هم مقابله با حزب الله است . از این رو، ریاض علاقه ای به هرگونه مسیر یا فرایندی که در راستای این هدف نباشد، ندارد و به همین علت هم همه تلاش فرانسوی ها برای بازگردادن ریاض به پرونده لبنان تاکنون شکست خورده است.

روزنامه الاخبار افزود: برخورد آمریکا با پرونده لبنان نیز با رفتار سعودیها تفاوت زیادی ندارد زیرا از نظر واشنگتن نیز تشکیل شدن یا نشدن دولت در لبنان فرقی نمی کند. به گفته منابع درگیر در پرونده تشکیل دولت لبنان، آمریکایی ها این موضوع را به پاریس سپرده اند که اگر موفق به حل بحران تشکیل دولت لبنان شود، اینکار را بکند و اگر هم نشود، برای آنها اهمیتی ندارد.

این روزنامه نوشت: آمریکا در لبنان، در کرانه دیگری ایستاده و چشم به انتخابات پارلمانی آینده دوخته است و این موضوع را به خوبی بررسی و برای آن آماده می شود زیرا آمریکا نظیر عربستان پروژه ای برای ضربه زدن به مقاومت در کنار سایر پرونده هایش از منظر راهبردی دارد. از این رو، حتی اگر دولت در لبنان تشکیل شود و حتی دولتی برای صرفا برگزاری انتخابات پارلمانی آینده این کشور باشد، واشنگتن با بهره برداری از جناح اپوزیسیون اعم از جدا شدگان از ساختار سیاسی یا برخی طرف ها در جامعه مدنی در لبنان علیه این دولت اقدام و از گفتمان آنها تحت شعار مبارزه با فساد و تغییرات بهره برداری خواهد کرد.

روزنامه الاخبار سپس به تشریح ارکان راهبرد آمریکا در قبال پرونده لبنان پرداخت و نوشت: “مسئول دانستن حزب الله در فروپاشی مالی لبنان و انفجار بندر بیروت، حمایت از ارتش لبنان به عنوان تنها مرجع قادر به تضمین ثبات لبنان از یک سو و برقراری موازنه با قدرت حزب الله از سوی دیگر، جلوگیری از تشکیل هرگونه دولتی با سهم مناسب حزب الله و هم پیمانانش در آن، بستر سازی برای تحرکات بیشتر در جامعه لبنان (اعتراضات)، تامین کمک های بیشتر و ارایه آن به لبنانی ها از طریق جمعیت های خود در راستای تحلیل بردن تدریجی جایگاه دولت لبنان و مسئله انتخابات” ارکان راهبرد آمریکا را تشکیل می دهد.

این روزنامه در پایان تصریح کرد: این راهبرد چند بار در کنگره آمریکا بررسی و نتایج آن از جانب برخی اعضای آن در چارچوب یک گزارش به کمیته روابط خارجی ارجاع شده است. بحث و گفت وگوها روی لزوم تشکیل “دولتی که تحت کنترل حزب الله نباشد و گوش فرا دادن به خواسته های مردم برای تغییرات ریشه ای در رهبری سیاسی ” متمرکز بوده است. این گزارش تاکید کرده که “باید همه کمک های آمریکا مستقیم از طریق  سازمان ها و افرادی که قبلا آزموده شده اند، به دست لبنانی ها برسد و با توجه به اینکه آمریکا از جانب استفاده حزب الله از بندر بیروت به عنوان جایی برای تردد و انبارداری نگران است، بایستی از دولت لبنان خواسته شود که کارشناسان بین المللی بی طرف در تحقیقات انفجار بندر بیروت مشارکت کنند”.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.