افزایش یورو با تمرکز بر مسیر انقباض بانک مرکزی اروپا، افزایش فرانک سوئیس توسط رویترز

2/2 © رویترز. عکس فایل: اسکناس های یک دلاری آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 8 فوریه 2021 گرفته شده است. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration//عکس فایل 2/2 نویسنده: استفانو ربائودو (رویترز) – یورو روز پنج شنبه افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران در مورد شانس انقباض کوتاه مدت بانک مرکزی اروپا قیمت گذاری کردند، در

کد خبر : 209072
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
افزایش یورو با تمرکز بر مسیر انقباض بانک مرکزی اروپا، افزایش فرانک سوئیس توسط رویترز


2/2

© رویترز. عکس فایل: اسکناس های یک دلاری آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 8 فوریه 2021 گرفته شده است. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration//عکس فایل

2/2

نویسنده: استفانو ربائودو

(رویترز) – یورو روز پنج شنبه افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران در مورد شانس انقباض کوتاه مدت بانک مرکزی اروپا قیمت گذاری کردند، در حالی که دلار امن پس از افزایش قابل توجه در جلسات قبلی نفسی تازه کرد.

بازارهای پول در حال حاضر در حدود 105 واحد پایه (bps) افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا از حدود 95 واحد در ثانیه در روز سه شنبه قیمت گذاری می کنند، قبل از اینکه کلااس نات، مسئول بانک مرکزی اروپا اعلام کند امکان افزایش نرخ 50 واحدی در ماه جولای وجود دارد.

در همین حال، بازارهای پول ایالات متحده هنوز حدود 200 واحد در ثانیه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را تا دسامبر 2022 کاهش می دهند.

اشتهای ریسک در بازار ارز شکننده است زیرا سهام سقوط می کند و بدترین روز وال استریت از اواسط سال 2020 را دنبال می کند، زیرا هشدارهای برخی از بزرگترین خرده فروشان جهان نشان می دهد که تورم چقدر سخت است.

با این حال، برخی از تحلیلگران دیدگاه های مثبتی در مورد اقتصاد جهانی و ریسک ارزها در مورد انتظارات برای کاهش محدودیت ها در چین دارند.

در روز پنج‌شنبه، زمانی که مقامات برنامه‌های بیشتری برای خروج کامل‌تر از قرنطینه COVID-19 در سرتاسر شهر تنظیم کردند، به تعداد بیشتری از ساکنان شانگهای برای اولین بار در نزدیک به دو ماه گذشته، آزادی خرید مواد غذایی را پیدا کردند.

متیو رایان، تحلیلگر ارشد بازار در Ebury می گوید: «ما نسبت به ارزهای ریسک در برابر دلار آمریکا، از جمله یورو و استرلینگ، نسبتاً صعودی هستیم، زیرا فکر می کنیم نگرانی های بازار در مورد رشد جهانی بیش از حد است.

وی افزود: زمانی که به مرحله‌ای رسیدیم که چین شروع به رفع مادی محدودیت‌های کووید خود کند، شاهد بازگشت قابل توجهی خواهیم بود. ما فکر می کنیم که اقتصاد جهانی احتمالاً کمی بهتر از آنچه برخی از اقتصاددانان انتظار دارند در سال جاری حفظ خواهد شد.

دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی خود دنبال می‌کند، پس از جهش 0.55 درصدی در روز چهارشنبه، 0.3 درصد سقوط کرد و به 103.5 رسید و به زنجیره باخت سه روزه پایان داد.

جورج ساراولوس، رئیس ارز جهانی بانک دویچه (ETR:)، در یادداشت تحقیقاتی گفته شده است.

وی افزود: «از آنجایی که اکنون در مرحله‌ای هستیم که وخامت بیشتر شرایط مالی، انتظارات فدرال‌رزرو را تضعیف می‌کند، در حالی که هنوز برای بقیه جهان، به‌ویژه اروپا، قیمت‌گذاری به میزان قابل توجهی وجود دارد.»

یورو در برابر دلار با 0.3 درصد افزایش به 1.0488 رسید.

پس از اینکه توماس جردن، رئیس بانک ملی سوئیس، در روز چهارشنبه اعلام کرد که SNB آماده است در صورت ادامه فشارهای تورمی اقدام کند، فرانک سوئیس در برابر یورو و دلار 1 درصد افزایش یافت.

SNB تاکنون به سیاست فوق العاده سست خود پایبند بوده است.

فرانک سوئیس در برابر دلار آمریکا به بالاترین حد 2 هفته اخیر و بالاترین نرخ 3 هفته اخیر در برابر ارز واحد رسید، به ترتیب در 0.9751 و 1.0227.

ین ژاپن که در ماه های مارس و آوریل نسبت به دلار از دست داد، اخیراً در محدوده ای قرار گرفته است.

در روز پنجشنبه 0.4 درصد افزایش یافت و به 127.6 رسید.

روز سه‌شنبه، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که قصد دارد به مواضع غیرقانونی خود ادامه دهد و محرک‌های پولی فعلی را برای ایجاد افزایش پایدار در قیمت‌ها حفظ کند.

رایان Ebury شاهد بازگشت احتمالی ین است، اما در میان مدت به دلیل واگرایی سیاست های پولی بین بانک ژاپن و فدرال رزرو، دیدگاه نزولی خود را حفظ می کند.

او گفت: «تا زمانی که نگرانی‌ها در مورد تورم و کاهش بالقوه اقتصادی بر روایت حاکم باشد، ین می‌تواند به عنوان مقصد مطلوب یا حداقل یکی از مقصدهای مطلوب و امن در میان معامله‌گران ارز بازگردد.»

داده های اقتصادی قوی که انتظارات انقباض پولی در استرالیا و کانادا را تقویت می کند، از ارزهای آنها حمایت کرد.

حدود 1 درصد کاهش یافت و آخرین معامله با قیمت 28884 دلار بود. اتر 0.5 درصد افزایش یافت اما همچنان زیر 2000 دلار بود.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.