افزایش پیشروی دلار و روند ریسک ناهموار USDMXN، USDHKD، USDINR و USDTRY

[ad_1] نقاط صحبت دلار، بازارهای نوظهور، پزو، دلار هنگ کنگ، لیر و روپیه: چشم انداز بازار: USDHKD محدوده محدود زیر 7.8500 هزینه در روند ریسک تا ژانویه اخیراً در روزهای سختی رخ داده است، که منجر به کاهش دارایی هایی مانند شاخص ها و کاهش مناطقی مانند EM شده است. به نوبه خود ارزهای EM

کد خبر : 316609
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۳۲
افزایش پیشروی دلار و روند ریسک ناهموار USDMXN، USDHKD، USDINR و USDTRY

[ad_1]

نقاط صحبت دلار، بازارهای نوظهور، پزو، دلار هنگ کنگ، لیر و روپیه:

  • چشم انداز بازار: USDHKD محدوده محدود زیر 7.8500
  • هزینه در روند ریسک تا ژانویه اخیراً در روزهای سختی رخ داده است، که منجر به کاهش دارایی هایی مانند شاخص ها و کاهش مناطقی مانند EM شده است. به نوبه خود ارزهای EM ضربه خورده اند
  • USDHKD به سقف برد اجباری خود نزدیک می شود، USDMXN برای یک تجمع شدید 2 روزه شرکت کنید، USDINR نزدیک به رکورد بالای خود است و USDTRY در حال حاضر وجود دارد

توصیه شده توسط John Kicklighter

فارکس برای مبتدیان

در بازار FX، بیشتر معامله‌گران بر روی «مرجع» تمرکز می‌کنند – نقدشوندگی‌ترین نرخ‌های ارز در جهان. عمق بازار پشت امثال EURUSD، USDJPY و GBPUSD ثبات را ارائه می دهد و ما را به درجه وسیع تری از موضوعات اساسی مهم سیستمی متصل می کند. با این حال، زمانی که مضامین رقیب پیش‌بینی را مبهم می‌کنند، این ترکیب می‌تواند به قیمت محفوظ‌تر و سردرگمی تبدیل شود. وقتی نوبت به بزرگ‌ترین تلاقی‌های ارزی در بازارهای نوظهور می‌رسد، قربانی کردن عمق بازار می‌تواند به افزایش قابل‌توجهی در نوسانات تبدیل شود – به همان اندازه که یک مزیت است. همچنین تمایل دارد توجه به ارز نقدشونده تر در جفت (در مورد این گزارش، دلار آمریکا) را اصلاح کند و معمولاً تأثیر آن را بر “روندهای ریسک” ثابت می کند. در مورد چهار صلیب زیر، هر دوی این موارد صادق است; اما برای هر یک تفاوت های ظریف جالب وجود دارد.

اولین صلیب «EM» که می‌خواهم برجسته کنم، جفت دلار آمریکا – دلار هنگ کنگ (USDHKD) است. با ادغام کشور جزیره ای توسط چین به عنوان «منطقه اداری ویژه چین»، این نرخ ارز از نظر تئوری باید تأثیر USDCNH (یوان چینی فراساحلی) را تحت الشعاع قرار دهد. این نباید یک آینه کامل باشد، اما تأثیر دومین اقتصاد بزرگ جهان باید سکان ارزی باشد که اغلب به عنوان یک مرکز مالی برای منطقه در نظر گرفته می شود. در واقع، دو نرخ ارز تضاد فوق العاده ای را در عملکرد تجربه کرده اند. در حالی که USDCNH از بالاترین سطح چند ساله خود به بالای 7.3000 کاهش یافته است، مراحل کاهش همراه با تراکم وجود داشته است. از سوی دیگر USDHKD بدون محدودیت از 7.8500 به 7.7600 سقوط کرد. در حالی که یوان همچنان در حوالی 6.8000 در نوسان است، USDHKD نیز مستقیماً به بالاترین سطح قبلی برگشته است. تا حدی، این بازتابی از سقف در باند معاملاتی ثابت در اطراف متقاطع است، اما همچنین نشان می‌دهد که نرخ ارز USDCNH کاملاً توسط بازار تعیین نشده است.

نمودار USDHKD روکش شده با USDCNH (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

بر خلاف دلار هنگ کنگ، پزو مکزیک یک نرخ مبادله ای نامحدود و تعیین شده توسط بازار با دلار آمریکا است. علاوه بر این، جنبه “آمریکای شمالی” این دو ارز به تعدیل روند توسعه آن کمک می کند زیرا عملکرد اقتصاد بزرگتر راهنمای حیاتی برای سلامت همسایه خود در جنوب در نظر گرفته می شود. با این وجود، تورم گرینبک بین ریسک گریزی و افزایش انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو، همتای قوی تری را در این همتای «فقط خارج از شرکت های بزرگ» پیدا کرده است. در واقع، نرخ تغییر 2 روزه USDMXN 2.7 درصد جهش کرد که بزرگترین شارژ از 5 دسامبر و سپس 14 ژوئن قبل از آن بود. این حرکت همچنین میانگین متحرک ساده 20 روزه را پاک می کند. از منظر بنیادی، شدت بادهای مخاطره‌آمیز آنچنان شدید نیست، اما رویدادهای مکزیکی با مشخصات بالایی نیز در تقویم پیش رو وجود ندارد.

نمودار USDMXN با SMA 20 روزه با ROC و اختلاف SMA نقطه 20 روزه (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

نرخ ارز دیگری که دخالت محدودی از عوامل خارج از احساسات جمعی بازار دارد، اما حساسیت سفته‌بازی اقتصادهای بسیار متفاوت را بیشتر می‌کند USDINR است. افزایش ارزش دلار در جفت شدن خود با روپیه هند با یک رالی دو روزه که بزرگترین افزایش از 6 دسامبر بوده است، به پایان رسیده است. در آن زمان، بازار در حال انجام یک حرکت قوی دیگر برای آزمایش رکوردی بود که در ماه اکتبر ثبت شده بود. ما در نهایت خط را در آن سطح تقریباً 83.00 نگه خواهیم داشت. آیا یک بار دیگر مورد آزمایش قرار می گیریم؟ ما در نزدیکی روز دوشنبه به همین سطح دسترسی داریم. قابل ذکر است که این متقاطع تقریباً به اندازه سایر معیارهای ریسک محور مانند شاخص های جهانی عقب نشینی نکرد. اگر ریسک گریزی سخت شود، تصور رکوردهای جدید دشوار نخواهد بود.

نمودار USDINR با SMA 50، 100 و 200 روزه (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

صحبت از رکوردهای بالاتر، USDTRY (دلار آمریکا – لیر ترکیه) یک اوج تازه دیگر را در جلسه گذشته منتشر کرد. ممکن است متوجه شوید که نرخ نوسانات در میان مدت (ATR 60 روزه) طی شش ماه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این به دلیل افزایش مداخله از جانب مقامات ترکیه است. تعیین اینکه اگر بازار بدون محدودیت باشد چه اتفاقی برای این نرخ ارز می‌افتد دشوار است، اما این واقعیت که هیچ حرکت معنی‌داری پایین‌تر (اعم از نوسان یا روند) وجود نداشته است، نشان می‌دهد که ما جایی نیستیم که بازار خودش تعادل را تعیین کند.

نمودار USDTRY با SMA 50 و 100 روزه، ATR 60 روزه، اختلاف نقطه 100 روزه (روزانه)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.