افزایش نرخ دلار در حالی که فدرال رزرو از افزایش بیشتر نرخ بهره خبر می دهد. کاهش پوند توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته آماندا کوپر لندن (رویترز) – پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد نرخ بهره آمریکا احتمالاً بالاتر از حد انتظار سرمایه گذاران است، دلار روز پنجشنبه افزایش یافت، در

کد خبر : 275932
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
افزایش نرخ دلار در حالی که فدرال رزرو از افزایش بیشتر نرخ بهره خبر می دهد.  کاهش پوند توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته آماندا کوپر

لندن (رویترز) – پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد نرخ بهره آمریکا احتمالاً بالاتر از حد انتظار سرمایه گذاران است، دلار روز پنجشنبه افزایش یافت، در حالی که پیش از نشست سیاست بانک مرکزی انگلیس، پوند کاهش یافت.

فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ وجوه معیار خود را 75 واحد پایه (bps) افزایش داد و همانطور که انتظار می رفت به 3.75-4٪ رسید. دلار در ابتدا به دلیل اشارات بیانیه فدرال رزرو مبنی بر افزایش های کوچکتر پیش رو کاهش یافت، اما پس از اینکه جروم پاول، رئیس جمهور گفت که نبرد با تورم مستلزم افزایش بیشتر هزینه های استقراض است، دوباره بازگشت.

پاول به خبرنگاران گفت: «داده‌های دریافتی از آخرین جلسه ما نشان می‌دهد که سطح نهایی نرخ‌های بهره بالاتر از انتظار قبلی خواهد بود.

اظهارات جنگ طلبانه پاول هر گونه انتظاری را مبنی بر اینکه بانک مرکزی می تواند به زودی به سمت سیاستی کمتر تهاجمی تغییر دهد، ناکام گذاشت و دلار را در برابر یورو 0.9810 دلار به بالاترین حد دو هفته اخیر رساند.

بازدهی دو ساله خزانه داری ایالات متحده که حساس ترین نسبت به تغییرات انتظارات نرخ بهره است، آخرین بار با 11 واحد افزایش به 4.68 درصد رسید که بالاترین رقم از جولای 2007 بود.

از نظر واکنش به جلسه فدرال رزرو، بیشتر در طرف جنگ‌طلب بود و به ویژه این اظهارنظر که نرخ پایانی که بازارها در حدود 5 درصد قیمت‌گذاری می‌کنند می‌تواند بالاتر از این باشد. والنتین مارینوف، رئیس استراتژی G10 FX FX Credit Agricole (OTC:) به وضوح باعث افزایش جذابیت دلار و بازدهی ایالات متحده شد.

در روز 0.5% افزایش یافت و به 112.70 رسید که بالاترین میزان در یک هفته بود.

“در واقع این در مورد “لبخند دلاری” است که به موجب آن دلار هر زمان که فدرال رزرو در برابر تورم رهبری می کند حمایت می شود — این بانک مرکزی یکی از جنگ طلب ترین، اگر نگوییم قوی ترین بانک مرکزی موجود است. و به همان اندازه، دلار نیز هست. همچنین زمانی که اقدامات فدرال رزرو باعث افزایش ریسک گریزی می شود، پشتیبانی می شود.

در همین حال، پوند در برابر دلار با 0.5 درصد کاهش به 1.13325 دلار رسید، اما در آستانه نشست بانک مرکزی انگلیس، که در آن بانک مرکزی انتظار می‌رود نرخ بهره را تا سه چهارم درصد افزایش دهد، تنها 0.1 درصد در برابر یورو کاهش یافت و به 86.22 پنس رسید. به 3 درصد رسید، بزرگترین افزایش نرخ از سال 1989 تاکنون.

استراتژیست ها می گویند با توجه به کندی رشد اقتصادی و افزایش چشمگیر هزینه های استقراض دولت بریتانیا از تابستان، BoE همانند فدرال رزرو نیست.

لی هاردمن، استراتژیست MUFG گفت: “ما انتظار داریم که BoE سیگنال دهد که افزایش بزرگتر امروز بعید است اولین مورد از یک سری افزایش های بزرگتر باشد و انتظارات بازار برای افزایش بیشتر همچنان بسیار تهاجمی است.”

“این باید پوند ضعیف تر را تشویق کند و حرکت را تقویت کند

او افزود که از یک شب در کابل پایین می آید.

ین ژاپن 0.2 درصد در برابر دلار کاهش یافت و به 148.18 رسید، زیرا معامله گران همچنان مراقب هرگونه مداخله رسمی بیشتر برای تقویت ارز آسیب دیده هستند.

ژاپن پس از صرف تقریباً 20 میلیارد دلار در ماه سپتامبر، در ماه گذشته از طریق یک سری خریدهای اعلام نشده، رکورد 42.8 میلیارد دلار را برای تقویت ین هزینه کرد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.