افزایش نرخ ارز نیجریه در برابر دلار آمریکا چند روز پس از کاهش قیمت – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1] تنها چند روز پس از سقوط شدید به بدترین نرخ مبادله در برابر دلار آمریکا، واحد پول نیجریه در 8 نوامبر به ازای هر دلار در حدود 820 واحد معامله شد. یک اقتصاددان پیشنهاد کرده است که طرح ارزی جنجالی بانک مرکزی نیجریه بعید است که کاهش ارزش نایرا را متوقف کند یا تورم

کد خبر : 278929
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
افزایش نرخ ارز نیجریه در برابر دلار آمریکا چند روز پس از کاهش قیمت – اخبار بیت کوین آفریقا

[ad_1]

تنها چند روز پس از سقوط شدید به بدترین نرخ مبادله در برابر دلار آمریکا، واحد پول نیجریه در 8 نوامبر به ازای هر دلار در حدود 820 واحد معامله شد. یک اقتصاددان پیشنهاد کرده است که طرح ارزی جنجالی بانک مرکزی نیجریه بعید است که کاهش ارزش نایرا را متوقف کند یا تورم را مهار کند.

سرکوب EFCC بر فروشندگان ارز

نرخ مبادله بازار موازی ارز نیجریه در برابر دلار آمریکا از پایین ترین حد تاریخ – 900 واحد در هر دلار – که در ابتدای ماه مشاهده شده بود به حدود 805:1 تا 8 نوامبر بازگشت. برخی گزارش ها بهبود نایرا را به سرکوب کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی (EFCC) علیه دلالان غیرقانونی ارز خارجی.

همانطور که توسط Bitcoin.com News در 5 نوامبر گزارش شد، آخرین کاهش ارزش سریع نایرا به دلیل اعلامیه جدید 100، 200، 500 و 1000 اسکناس بانک مرکزی نیجریه (CBN) انجام شد.

در حالی که طرح بانک مرکزی برای جایگزینی اسکناس های قدیمی با اسکناس های بازطراحی شده مورد حمایت محمدو بوهاری رئیس جمهور این کشور قرار گرفته است، برخی کارشناسان نیجریه و همچنین صندوق بین المللی پول (IMF) نسبت به عواقب احتمالی اجرای این طرح هشدار داده اند.

تشدید مشکلات نایرا

با این حال، علی‌رغم انتقادات و هشدارهای فزاینده، CBN به سلاح‌های خود پایبند بوده و طبق گزارش‌ها، طبق برنامه‌ریزی شده، انتشار اسکناس‌های جدید را در 15 دسامبر آغاز خواهد کرد. بانک مرکزی اعلام کرده است که تمام اسکناس‌هایی که قرار است غیرفعال شوند باید در تاریخ 31 ژانویه 2023 یا قبل از آن بازگردانده شوند.

با این حال، به گفته یک اقتصاددان نیجریه ای، بیسمارک ریوان، برای موفقیت برنامه CBN، بانک های نیجریه باید هر روز اسکناس هایی به ارزش بیش از 105 میلیون دلار (87 میلیارد نایرا) مبادله کنند. روان علاوه بر تشدید مشکلات نایرا، گفته است که طرح ارزی CBN مشکل تورم نیجریه را حل نخواهد کرد.

در همین حال، با وجود سقوط نایرا به سطوح بی سابقه در برابر دلار در بازار موازی، در 9 نوامبر این ارز همچنان در بازار رسمی فارکس نیجریه حدود 450 دلار در هر دلار ثابت بود.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فراری را برای آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.