افزایش قیمت گاز طبیعی به ماینرهای کریپتو در ایران – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1] شرکت هایی که از گاز طبیعی به عنوان منبع انرژی برای ضرب ارز دیجیتال در ایران استفاده می کنند، باید با افزایش شدید قیمت سوخت دست و پنجه نرم کنند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که نرخ‌های جدید تعیین‌شده توسط تامین‌کننده دولتی تقریباً دو برابر قبلی است و به‌طور عطف به ماسبق اعمال شده‌اند. ایران

کد خبر : 275897
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
افزایش قیمت گاز طبیعی به ماینرهای کریپتو در ایران – اخبار استخراج بیت کوین

[ad_1]

شرکت هایی که از گاز طبیعی به عنوان منبع انرژی برای ضرب ارز دیجیتال در ایران استفاده می کنند، باید با افزایش شدید قیمت سوخت دست و پنجه نرم کنند. رسانه‌های محلی گزارش دادند که نرخ‌های جدید تعیین‌شده توسط تامین‌کننده دولتی تقریباً دو برابر قبلی است و به‌طور عطف به ماسبق اعمال شده‌اند.

ایران تعرفه مزارع معدنی را که با گاز طبیعی کار می کنند افزایش می دهد

روزنامه انگلیسی زبان فایننشال تریبون به نقل از گزارش مجله پیوند اعلام کرد شرکت ملی گاز ایران، شرکتی زیر نظر وزارت نفت جمهوری اسلامی، به استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال از افزایش نرخ گاز طبیعی اطلاع داده است.

به گفته این نشریه، این افزایش عطف به ماسبق است و شامل سال مالی جاری می شود که از مارس 2022 آغاز شده است.

پیوست خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم وزارت نفت، هر متر مکعب سوخت 53 هزار و 368 ریال (حدود 1.25 دلار) قیمت خواهد داشت که تقریباً دو برابر قیمت 29 هزار و 440 ریالی است که معدن‌داران می‌پرداختند. علاوه بر این، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده (VAT) نیز مشمول است.

عباس آشتیانی، مدیر عامل انجمن بلاک چین ایران، این اقدام را تخلف توصیف کرد. او متقاعد شده است که افزایش مصرف گاز در نیمه اول سال مالی نباید اعمال شود.

بیش از یک سوم از مزارع کریپتو در این کشور به تامین گاز متکی هستند و بسیاری از شرکت‌های دارای مجوز متحمل خسارات سنگینی خواهند شد. جامعه کریپتو محلی معتقد است که پس از قطع شدن اینترنت و مراحل قانونی، این سیاست اشتباه دیگری است که ماینرهای بیشتری را به زیر زمین می برد.

معدنچیان ایران تا حدی در کسری انرژی کشور مقصر شناخته شده اند و در دو سال گذشته چندین بار مجبور به تعطیلی شده اند. مزارع معدنی مجاز هزینه برق خود را با نرخ صادراتی پرداخت می کنند و قیمت گاز حدود 70 درصد میانگین صادرات تعیین شده است.

قیمت جهانی گاز پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه افزایش یافت، اما اخیراً به دلیل کاهش خفیف و افزایش ذخایر در اروپا کاهش یافته است. آشتیانی خاطرنشان کرد: تعرفه‌های گاز ایران معمولاً با افزایش نرخ‌های جهانی تعدیل می‌شوند، اما در صورت کاهش تعرفه نمی‌شوند.

برچسب ها در این داستان

کریپتو، مزارع کریپتو، ماینرهای کریپتو، استخراج کریپتو، ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال، گاز، ایران، ایرانیان، ماینرها، ماینینگ، مزارع استخراج، گاز طبیعی، قیمت، افزایش قیمت، قیمت، نرخ، تعرفه

آیا فکر می کنید معدنچیان ایرانی وابسته به عرضه گاز طبیعی از افزایش قیمت فعلی جان سالم به در خواهند برد؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.