افزایش قیمت فلزات گرانبها با پایان جلسه فدرال رزرو / کاهش تسهیل کمی همچنان در ابهام

هوشمند نیوز – اکرم شعبانی؛ به نظر می‌رسد روند افزایشی قیمت فلزات گرانبها ناشی از عدم اعمال تغییرات سریع در سیاست‌های پولی فدرال رزرو بوده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با 9.70 دلار افزایش به قیمت 1785.10 دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با 0.499 دلار افزایش

کد خبر : 108250
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱:۴۱
افزایش قیمت فلزات گرانبها با پایان جلسه فدرال رزرو / کاهش تسهیل کمی همچنان در ابهام


هوشمند نیوز – اکرم شعبانی؛ به نظر می‌رسد روند افزایشی قیمت فلزات گرانبها ناشی از عدم اعمال تغییرات سریع در سیاست‌های پولی فدرال رزرو بوده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با 9.70 دلار افزایش به قیمت 1785.10 دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با 0.499 دلار افزایش به قیمت 23.115 دلار در هر اونس معامله شد.

در بیانیه فدرال رزرو آمده است که اقتصاد ایالات متحده همچنان در شرایط تلاش برای عبور از بحران ناشی از همه‌گیری کرونا قرار دارد اما شیوع کرونای دلتا و افزایش موارد ابتلا، سرعت روند بهبود را کاهش داده است. بیانیه همچنین اضافه می‌کند که کاهش برنامه خرید اوراق قرضه فدرال رزرو (تسهیل کمی) همچنان مورد بحث اعضا قرار دارد. بیانیه همچنین به احتمال افزایش نرخ بهره ایالات متحده در سال 2022 اشاره کرده است. بر این اساس فدرال رزرو اعلام کرده است که پیش‌بینی تورم 2021 حدود 4.2 درصد خواهد بود و تورم این کشور تا سال 2024 بالاتر از نرخ هدف 2 درصدی در این کشور باقی خواهد ماند.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. همزمان در ایالات متحده پس از چند روز متوالی روند نزولی، هر سه شاخص اصلی روند افزایشی در پیش گرفت. به نظر می‌رسد در میانه هفته معاملاتی، در بازارهای سهام اندکی از شرایط ریسک گریزی کاسته شده است. اگرچه همچنان مشکلات گروه اورگراند شرکت بزرگ توسعه دهنده املاک چین، در اذهان معامله‌گران وجود دارد اما بسیاری معتقدند که این مساله به دیگر کشورهای جهان سرایت نخواهد کرد و حتی دولت چین اجازه ورشکستگی کامل به اورگراند نخواهد داد. همزمان شرکت اعلام کرده که آخرین بدهی‌های خود و یا حداقل یکی از آنها را پرداخت خواهد کرد. بازار سهام چین، روز گذشته پس از چند روز تعطیلی عمومی بازگشایی شد و اگرچه شاخص سهام کاهش یافت اما استرس چندانی در میان معامله‌گران مشاهده نشد.

درست در سمت دیگر، ایالات متحده با تمدید سقف بدهی دست و پنجه نرم می‌کند . جنت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که منابع پولی دولت در ماه اکتبر به پایان می‌رسد. بازار در سال‌های گذشته هم شاهد چنین وضعیتی بوده و اگر این شرایط به تعطیلی دولت بینجامد، این مساله می‌تواند نگرانی را به بازارهای مالی منتقل کند.

در بازارهای کلیدی خارجی، روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی کاهش یافت. قیمت آتی نفت خام نیمکس با اندکی افزایش به 72 دلار در هر بشکه رسید. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده در محدوده 1.309 درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلا همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اما به نظر می‌رسد که طی روزهای گذشته روند صعودی شتاب بیشتری گرفته است. با این وجود، روند نزولی قیمت سه هفته‌ای همچنان به صورت کمرنگ در نمودارهای میله‌ای روزانه مشاهده می‌شود. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت کامل 1800 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی 1700 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا 1790 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1800 دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1768 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز سه‌شنبه یعنی 1756.30 دلار در هر اونس عنوان شده است.

2

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

پس از آنکه قیمت‌های آتی نقره در ابتدای هفته به کمترین سطح 14 ماهه خود رسید، معاملات آتی فلز سفید شاهد پوشش کوتاهی بود. روند نزولی معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت‌ها رسیدن به سطح مقاومت فنی 24 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی 21 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در 23.25 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در 23.50 دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 22.455 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 22.025 دلار در هر اونس قرار گرفته است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.