افزایش قیمت طلا با ادامه تزلزل بازارهای جهانی سهام / افزایش تقاضای پناهگاه امن سرمایه گذاری

هوشمند نیوز – اکرم شعبانی؛ به نظر می‌رسد با شرایط ایجاد شده در بازارهای جهانی سهام و آغاز فصل پرتلاطم بازارها، بازار فلزات گرانبها به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری وضعیت بهتری تجربه کند. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی اکتبر با ۱۳.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۷۵ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در

کد خبر : 107868
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲:۵۴
افزایش قیمت طلا با ادامه تزلزل بازارهای جهانی سهام / افزایش تقاضای پناهگاه امن سرمایه گذاری


هوشمند نیوز – اکرم شعبانی؛ به نظر می‌رسد با شرایط ایجاد شده در بازارهای جهانی سهام و آغاز فصل پرتلاطم بازارها، بازار فلزات گرانبها به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری وضعیت بهتری تجربه کند. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی اکتبر با ۱۳.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۷۵ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۴۱۶ دلار افزایش به قیمت ۲۲.۶۲ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند صعودی داشتند. در ایالات متحده آمریکا به غیر از شاخص نزدک که روز معاملاتی را مثبت به پایان رساند، دو شاخص داو جونز و اس‌اندپی۵۰۰ روند نزولی ابتدای هفته را ادامه دادند. بسیاری در بازارها بر این باورند که در نهایت شرکت املاک و مستغلات اورگراند چین، با تلاش‌های دولتی مشکلات کنونی را پشت سر خواهد گذاشت. بلومبرگ روز گذشته در گزارشی خبر داد که مقامات پکن تنها در صورتی به این مساله ورود می‌کنند که ورشکستگی اورگراند اساس اقتصاد چین را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس گزارش‌ها اورگراند باید روز پنجشنبه هفته جاری ۸۳.۵ میلیون دلار از بازپرداخت‌های وام‌های خود را پرداخت کند. همزمان بازارهای سهام چین روز سه شنبه در تعطیلات عمومی به سر می‌برد.

در نشست دو روزه سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا FOMC که صبح سه شنبه آغاز شد و عصر امروز به وقت آمریکا پایان می‌یابد، در مورد زمان تداوم یا کاهش برنامه خرید اوراق قرضه و چشم انداز بانک مرکزی در رابطه با تورم ایالات متحده بحث و بررسی دقیق‌تر انجام خواهد شد. شرایط فرض شده برای سیاست‌های پولی ایالات متحده موجب شکل‌گیری روند صعودی در بازار فلزات گرانبها خواهد شد.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا پس از دستیابی به بالاترین سطح چهار هفته گذشته، دیروز روند کاهشی در پیش گرفت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با اندکی افزایش به ۷۰.۵۰ دلار در هر بشکه رسید. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز در محدوده ۱.۳۲۳ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. همچنان روند نزولی سه هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۸۰.۸۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۷۹۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۵۶.۳۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

2

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۴ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۲۱ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۲.۷۲ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۳ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۲.۰۲۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۱.۷۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.