افزایش قیمت دلار به بالاترین حد در 5 هفته گذشته به دلیل نگرانی از تورم؛ کاهش لیر توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. مردی هنگام خروج از یک صرافی در استانبول، ترکیه، پول خود را می شمارد 26 سپتامبر 2022. رویترز/دیلارا سنکایا/عکس فایل نوشته کوین باکلند توکیو (رویترز) – دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر نگرانی‌های تورمی در داخل و نگرانی‌های رشد در سطح جهان به بالاترین سطح پنج هفته‌ای خود در برابر همتایان اصلی

کد خبر : 359034
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
افزایش قیمت دلار به بالاترین حد در 5 هفته گذشته به دلیل نگرانی از تورم؛  کاهش لیر توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. مردی هنگام خروج از یک صرافی در استانبول، ترکیه، پول خود را می شمارد 26 سپتامبر 2022. رویترز/دیلارا سنکایا/عکس فایل

نوشته کوین باکلند

توکیو (رویترز) – دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر نگرانی‌های تورمی در داخل و نگرانی‌های رشد در سطح جهان به بالاترین سطح پنج هفته‌ای خود در برابر همتایان اصلی خود رسید، هرچند که با پیش‌بینی اینکه فدرال رزرو در اواخر سال جاری نرخ‌ها را کاهش دهد، رشد آن محدود شد.

لیر ترکیه پس از انتخابات آخر هفته که به نظر می رسید برای دور دوم برگزار می شود به پایین ترین حد دو ماه اخیر سقوط کرد، در حالی که پس از شکست اپوزیسیون تایلند احزاب متحد نظامی در نظرسنجی های آخر هفته، بات تایلند تقریباً 1 درصد افزایش یافت.

پس از بررسی انتظارات تورمی بلندمدت مصرف‌کنندگان آمریکایی که به بالاترین سطح از سال 2011 رسید، دلار آمریکا از بازدهی بالاتر وزارت خزانه‌داری حمایت کرد و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه آینده به بازی بازگرداند و معامله‌گران این شانس را در 11.5 درصد تعیین کردند.

نگرانی ها در مورد بن بست سقف بدهی در مورد افزایش سقف استقراض 31.4 تریلیون دلاری دولت ایالات متحده نیز تا حدودی از دلار امن حمایت کرد.

“اکنون که فدرال رزرو به نوعی از مسیر خارج شده است، تورم در ایالات متحده کمتر از حد انتظار شده است. من فکر می کنم بازارها با چشم انداز فدرال رزرو بسیار (راحتی) هستند. اکنون تمرکز بر سقف بدهی است و زمانی که Khoon Goh، رئیس بخش تحقیقات آسیا در ANZ گفت: «تاریخ X» این است، و اینکه آیا آنها می‌توانند به طور بالقوه در وضعیت تعطیلی قرار بگیرند یا خیر.

با این حال، کاهش نرخ بهره همچنان در بازار از ابتدای ژوئیه تا پایان سال جاری است، زیرا انتظار می رود سیاست گذاران شرایط اعتباری در ایالات متحده را به دنبال شکست سهام وام دهندگان منطقه ای ایالات متحده، که توسط فروپاشی سیلیکون ایجاد شد، کاهش دهند. دره بانک در ماه مارس.

این افزایش ارزش دلار را محدود کرد که باعث افزایش 0.19 درصدی یورو به 1.08695 دلار شد، پس از آن که ارزش پول رایج در اوایل جلسه به 1.08445 دلار کاهش یافت.

پوند با 0.2 درصد افزایش به 1.24725 دلار رسید.

قیمت با 0.62 درصد افزایش به 0.6683 دلار رسید، در حالی که 0.45 درصد افزایش یافت و به 0.6219 دلار رسید.

Goh گفت: “اگر عدم اطمینان در مورد وضعیت سقف بدهی را حذف کنید، احساسات در برابر دلار نزولی شده است.”

در آسیا، چین پس از موجی از داده‌های ناامیدکننده اقتصادی، از جمله واردات و تورم، که به تقاضای داخلی ضعیف اشاره دارد، در مرکز نگرانی‌های تازه‌ای در مورد رکود جهانی قرار دارد. شواهد بیشتری می تواند از گزارش خرده فروشی روز سه شنبه بدست آید.

در معاملات فراساحلی در روز دوشنبه به پایین ترین حد دو ماه اخیر یعنی 6.9749 به ازای هر دلار سقوط کرد و سپس اندکی کاهش را به 6.9633 کاهش داد.

بانک خلق چین نرخ بازپرداخت معکوس هفت روزه خود را بدون تغییر در 2 درصد در روز دوشنبه نگه داشت.

این ارز که ارز را در برابر شش همتای اصلی اندازه گیری می کند، برای اولین بار از 10 آوریل در معاملات اولیه آسیا به 102.75 رسید، اما بعداً با 0.11 درصد کاهش به 102.58 رسید.

شاخص در هفته گذشته 1.4 درصد افزایش یافت.

در توکیو تغییر کمی داشت و در حدود 3.485 درصد بود.

این فشار بر ین که تمایل دارد به سمت بازدهی بلندمدت ایالات متحده حرکت کند، ادامه داد. واحد پول ژاپن به 136.27 در هر دلار سقوط کرد و آخرین بار حدود 0.3 درصد کاهش یافت و به 136.17 در هر دلار رسید.

دلار آخرین بار با افزایش 0.28 درصدی به 19.635 لیر ترکیه رسید که پیش از این برای اولین بار از 10 مارس به 19.70 رسید.

ترکیه پس از آن که رئیس جمهور طیب اردوغان عملکرد بهتری از پیش بینی ها داشت، به دور دوم رفت و از رقیب خود پیشی گرفت، اما از اکثریت مطلق عقب ماند.

ارز آمریکا در معاملات خشکی تایلند با 0.72 درصد کاهش به 33.735 بات رسید و پیش از آن تا 0.92 درصد کاهش یافت.

احزاب اپوزیسیون تایلند در انتخابات روز یکشنبه پیروزی خیره کننده ای را به دست آوردند، اما با قوانین پارلمانی که توسط حکومت نظامی نوشته شده بود، مشخص نبود که آیا آنها دولت بعدی را تشکیل خواهند داد.

ویشنو واراتان، رئیس اقتصاد و استراتژی بانک میزوهو، گفت: «به نظر می‌رسد که ثبات سیاسی که در نتیجه «گلدی‌لاک‌ها» نهفته است، ممکن است به تجمع (بات تایلند) دامن بزند.

“پیروزی Move Forward و Pheu Thai انتظارات را بر هم نزد و زیربنای خوش بینی اقتصادی در مورد احیای بخش خصوصی است.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.