افزایش سهم چین، شاخص‌های سهام آسیایی را پیش از فدرال رزرو افزایش می‌دهد

[ad_1] انتظار می رود فدرال رزرو برای اولین بار در سه سال بعد در روز چهارشنبه (18:00 GMT) نرخ بهره را افزایش دهد و در مورد انقباضات آتی راهنمایی کند. بورس های اروپایی در آستانه باز شدن قوی تر بودند. معاملات آتی یورو Stoxx 50 و آتی آلمان DAX حدود 0.9٪ در معاملات اولیه افزایش

کد خبر : 179506
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
افزایش سهم چین، شاخص‌های سهام آسیایی را پیش از فدرال رزرو افزایش می‌دهد

[ad_1]

انتظار می رود فدرال رزرو برای اولین بار در سه سال بعد در روز چهارشنبه (18:00 GMT) نرخ بهره را افزایش دهد و در مورد انقباضات آتی راهنمایی کند.

بورس های اروپایی در آستانه باز شدن قوی تر بودند. معاملات آتی یورو Stoxx 50 و آتی آلمان DAX حدود 0.9٪ در معاملات اولیه افزایش یافتند و معاملات آتی FTSE 0.6٪ بالاتر بودند.

معاملات آتی سهام ایالات متحده نیز با افزایش 0.2 درصدی S&P 500 e-minis افزایش یافت.

افزایش سهام آسیایی یک روز پس از آن رخ داد که شاخص‌های سهام سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ در واکنش به افزایش شیوع ویروس کرونا در چین و کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط بانک خلق چین، سقوط کردند.

نوسانات بازار چین در روز چهارشنبه ادامه یافت، با یک بازگشت قوی اولیه در شاخص CSI300 چین تا اواخر صبح. اما پس از اینکه لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین اعلام کرد چین قصد دارد اقداماتی را برای تقویت اقتصاد انجام دهد و همچنین سیاست‌های مطلوبی را برای بازار سرمایه اعلام خواهد کرد، افزایش یافت.

CSI300 آخرین بار بیش از 3.5 درصد رشد داشت. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ نیز در بعدازظهر افزایش یافت و در یک نقطه بیش از 8 درصد افزایش یافت که منجر به افزایش بیش از 3 درصدی گسترده ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن شد.

در جاهای دیگر، سهام استرالیا و کوسپی سئول حدود 1.1 درصد افزایش یافتند در حالی که شاخص سهام نیکی ژاپن 1.6 درصد افزایش یافت.

اظهارات لیو به کاهش نگرانی‌ها کمک کرد مبنی بر اینکه داده‌های اقتصادی تشویق‌کننده در ژانویه و فوریه منجر به رضایت سیاست‌گذاران در پکن شده است.

تینگ لو، اقتصاددان ارشد چین در Nomura گفت: «مردم نگران این هستند که سیاستگذاران (چینی) باور کنند که اقتصاد بسیار بهتر عمل می‌کند و رشد در حال بهبود است و نیازی به اقدامات تسهیل‌کننده بیشتر نیست.

سخنگوی اداره آمار روز سه‌شنبه گفت، چین شاهد تغییرات مثبت فزاینده‌ای در عملکرد اقتصادی خود بوده است که با داده‌های اقتصادی به‌طور شگفت‌آوری خوب پشتوانه می‌شود، اما باید تأثیرات جدیدترین احیای کووید-19 را تحت نظر داشت.

روز چهارشنبه، مقامات بهداشتی چین کاهش جزئی موارد جدید را نسبت به روز گذشته گزارش کردند، اگرچه شهرهای بزرگ چین همچنان با کنترل شیوع ویروس دست و پنجه نرم می کنند.

این دستاوردها در آسیا به دنبال افزایش امدادرسانی یک شبه در وال استریت به دلیل امید به حل‌وفصل در اوکراین بود. S&P 500 2.14 درصد، نزدک کامپوزیت 2.92 درصد جهش کرد و داو جونز Industrial Average 1.82 درصد رشد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه گفت که مذاکرات صلح واقعی‌تر به نظر می‌رسد، اما به زمان بیشتری نیاز است، زیرا حملات هوایی روسیه پنج نفر را در کی‌یف پایتخت این کشور کشته و تعداد پناهجویان ناشی از تهاجم مسکو به 3 میلیون نفر رسید.

چشم بر روی FED

تحلیلگران ING در یادداشتی گفتند که حرکت بازار در آسیا قبل از نشست فدرال رزرو در اواخر روز جهانی “محتاطانه” خواهد بود.

سرمایه گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا در بحبوحه افزایش قیمت ها، نرخ بهره را حداقل 25 واحد افزایش دهد. معامله گران همچنین از نزدیک فدرال رزرو را برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه برنامه ریزی برای پایان دادن به برنامه خرید اوراق قرضه زیر نظر خواهند داشت.

بازده اوراق قرضه ایالات متحده در تجارت آسیایی با بازده اوراق 10 ساله 2.1545 درصدی کاهش یافت، پس از آنکه قبلا به 2.169 درصد افزایش یافت، بالاترین میزان از ژوئن 2019.

بازدهی دو ساله آخرین بار در 1.8433٪ از بسته شدن 1.857٪ بود.

دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان اندکی کاهش یافت و در 98.861 معامله شد، و در برابر ین در 118.22 کاهش یافت، اگرچه هنوز نزدیک به بالاترین حد در پنج سال گذشته است. یورو با 0.16 درصد افزایش به 1.0969 دلار رسید.

قیمت نفت که در اوایل جلسه کاهش یافته بود، با تهاجم روسیه به اوکراین که به نوسانات ادامه داد، افزایش یافت.

شاخص جهانی نفت خام برنت با 0.93 درصد افزایش به 100.84 دلار در هر بشکه رسید و نفت خام آمریکا با 0.44 درصد افزایش به 96.86 دلار رسید. ژاپن با برجسته کردن تأثیر اختلالات جهانی و افزایش هزینه‌های نفت، کسری تجاری گسترده‌تر از حد انتظار را در ماه فوریه به‌عنوان افزایش هزینه‌های واردات ناشی از انرژی ناشی از محدودیت‌های عرضه گسترده به آسیب‌پذیری‌های سومین اقتصاد بزرگ جهان گزارش کرد.

هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به 1916.61 دلار رسید.

(گزارش توسط اندرو گالبریت؛ ویرایش توسط ریچارد پولین، سایمون کامرون مور و کیم کوگیل)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.