افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی مددجویان به ۱۵۰ میلیون تومان

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در دیدار با اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۸ هزار فرصت شغلی در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.همچنین از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته برای توانمندسازی مددجویان، تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۲

کد خبر : 285402
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی مددجویان به ۱۵۰ میلیون تومان



مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در دیدار با اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۸ هزار فرصت شغلی در کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.همچنین از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته برای توانمندسازی مددجویان، تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۲ درصد، جذب شده است.

فیروزآبادی به تسهیل‌گری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: طبق ابلاغ بانک مرکزی اگر اعتبارسنجی متقاضی مناسب باشد با یک سفته تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان، تسهیلات پرداخت می‌شود و در غیر این صورت نیز یک ضامن کافی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار، میزان سقف تسهیلات مددجویان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که گشایش خوبی است.

وی توجه به مشاغل خرد را رویکرد کمیته امداد در اشتغال‌زایی نام برد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم سرمایه لازم را در اختیار نیروی آماده به کار قرار دهیم و در نهایت با وصل کردن مشاغل خرد به اقتصاد بزرگ‌تر، آن را به پایداری برسانیم.

فیروزآبادی، نوغان‌داری و فرش‌بافی را الگوی موفق کمیته امداد در زنجیره اشتغال دانست و اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم با ایجاد زنجیره تولید، ایجاد نهادهای پشتیبان و در نهایت توجه به فروش محصولات در فضای مجازی و نمایشگاه‌ها، زمینه رونق مشاغل خرد را فراهم کنیم.

وی با اشاره به تحقق ۵۰ درصدی برنامه اشتغال کمیته امداد در استان کردستان به میزان ۷۵۰۰ شغل، این استان را جزو پنج استان برتر در زمینه اشتغال‌زایی در سطح کشور نام برد.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز در این دیدار گفت: کمیته امداد مسیر ارتقاء و بالندگی را طی کرده و در کنار حمایت از خانواده‌های تحت حمایت، در حوزه کمک به اشتغال و توانمندسازی مددجویان فعال است.

وی عنوان کرد: طی یکسال گذشته بیشترین تمرکز را برای بحث اشتغال و جذب سرمایه در استان گذاشته‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، زارعی کوشا اضافه کرد: در کمیته امداد کارهای خوبی در زمینه اشتغال انجام شده و آمادگی داریم هر نوع برنامه و طرحی را به عنوان پایلوت در استان اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۲۰



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.