افزایش دلار پس از اشاره به افزایش فدرال رزرو؛ ین لغزش توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل نوشته ساموئل ایندیک لندن (رویترز) – دلار آمریکا روز پنجشنبه پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد، تقویت شد، اما با توجه به اعلام

کد خبر : 361079
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
افزایش دلار پس از اشاره به افزایش فدرال رزرو؛  ین لغزش توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

نوشته ساموئل ایندیک

لندن (رویترز) – دلار آمریکا روز پنجشنبه پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد، تقویت شد، اما با توجه به اعلام سیاست بانک مرکزی اروپا در اواخر روز، نشانه افزایش بیشتر نرخ در سال جاری بود.

تصمیم سیاست فدرال رزرو منجر به 10 افزایش متوالی نرخ بهره شد، اما پیش بینی ها یا نمودار نقطه ای نشان داد که سیاست گذاران انتظار دو افزایش دیگر را تا پایان سال 2023 دارند. جروم پاول، رئیس، گفت که کاهش نرخ بهره در سال 2023 مناسب نخواهد بود.

Mohit Kumar، اقتصاددان ارشد مالی اروپا در Jefferies می گوید: «فدرال رزرو یک جهش شاهین ارائه کرد.

“تجدید نظر در نمودارهای نقطه‌ای بیش از انتظارات ما تندروانه‌تر بود، زیرا انتظار می‌رفتیم که ارتقای یک افزایش احتمالی دیگر را منعکس کند.”

تا ساعت 1026 به وقت گرینویچ، ارز که ارز را در برابر سبدی از ارزها اندازه گیری می کند، 0.2 درصد در 103.09 افزایش یافت و از پایین ترین سطح چهار هفته ای 102.66 در روز چهارشنبه بهبود یافت.

توجه بازار اکنون به تصمیمات دیگر بانک های مرکزی در اواخر این هفته معطوف شده است، با اعلام سیاست بانک مرکزی اروپا در اواخر روز پنجشنبه قبل از بانک ژاپن در روز جمعه.

یورو پس از رسیدن به بالاترین سطح چهار هفته اخیر 1.0865 دلار در روز چهارشنبه، آخرین بار در برابر دلار در 1.0841 دلار ثابت ماند.

معامله گران بازار پول انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ سپرده را 25 واحد افزایش دهد و در ماه جولای شاهد افزایش یک چهارم واحدی بیشتر بود.

کریستوفر کیار لومهولت، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: “بازارها به دنبال ارتباط در مورد تعادل ریسک ها و اینکه آیا نیازی به افزایش بیشتر نرخ وجود دارد یا خیر، خواهند بود، اما ما فکر می کنیم که پتانسیل حرکت های بزرگ بازار بسیار کمتر از تصمیمات اخیر بانک مرکزی اروپا است.” FX و تحقیقات شرکتی در Danske Bank.

لومهولت افزود: “ترجیح ما این است که اقتصاد ایالات متحده بهتر از منطقه یورو عمل کند… و از این رو دلار در مقایسه با بسیاری از ارزهای دیگر از جمله یورو، ارز جذاب تری برای خرید به نظر می رسد.”

بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه، زمانی که انتظار می‌رود موضع فوق‌العاده خود را حفظ کند و تنظیمات کنترل منحنی بازدهی را حفظ کند، دنبال می‌شود.

لومهولت از Danske Bank گفت: “ما انتظار نداریم که تغییراتی در نشست فردا منجر به کنترل منحنی شود، اما فکر می کنیم که به این تغییر سیاست نزدیک می شویم.”

ین تا 1 درصد سقوط کرد و به 141.50 در هر دلار رسید، سطحی که از 23 نوامبر سال گذشته مشاهده نشده بود، و تحلیلگران منتظر نشانه های بیشتر مداخله ارزی بودند.

لومهولت افزود: “دلار در بالاترین حد سال است و بازارها به طور فزاینده ای شروع به صحبت در مورد اینکه آیا افزایش بیشتر می تواند بانک مرکزی آمریکا را به طور شفاهی و همچنین به طور موثر در بازار FX مداخله کند.”

سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز پنجشنبه گفت که حرکت های نوسان بازار ارز نامطلوب است و مقامات در صورت لزوم اقدامات “مناسب” را انجام خواهند داد.

پس از اینکه داده ها نشان داد اقتصاد نیوزلند در سه ماهه اول به رکود فنی وارد شده است و افزایش بیشتر نرخ بهره را در هاله ای از ابهام قرار داده است، دلار با 0.6 درصد کاهش به 0.6172 دلار رسید.

پس از اینکه بانک خلق چین (PBOC) هزینه استقراض وام های سیاست میان مدت خود را برای اولین بار در 10 ماه گذشته کاهش داد، چین به 7.1916 در هر دلار رسید، ضعیف ترین از نوامبر تا کنون. آخرین قیمت هر دلار 7.1619 بود.

این به دنبال کاهش نرخ وام‌دهی کوتاه‌مدت PBOC در روز سه‌شنبه صورت گرفت، در حالی که تحلیلگران به طور گسترده انتظار کاهش نرخ‌های معیار این کشور را در هفته آینده دارند.

سیم مو سیونگ، استراتژیست ارزی بانک سنگاپور، گفت: به دنبال کاهش نرخ از اوایل این هفته، انتظارات زیادی برای محرک های گسترده تر برای تقویت اقتصاد وجود دارد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.