افزایش خطر سکته قلبی با مصرف زیاد این ویتامین

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز،ویتامین B ۳ در اغلب غذاهایی نظیر گوشت قرمز، مرغ، ماهی، برنج قهوه‌ای، آجیل و حبوبات یافت می‌شود. در یک تعداد از کشورهای دنیا نیز غنی سازی یک سری از مواد غذایی اصلی و پایه‌ای مانند آرد، غلات و جو دوسر برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی الزامی شده است. هوشمند

کد خبر : 468706
تاریخ انتشار : جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
افزایش خطر سکته قلبی با مصرف زیاد این ویتامین

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز،ویتامین B ۳ در اغلب غذاهایی نظیر گوشت قرمز، مرغ، ماهی، برنج قهوه‌ای، آجیل و حبوبات یافت می‌شود. در یک تعداد از کشورهای دنیا نیز غنی سازی یک سری از مواد غذایی اصلی و پایه‌ای مانند آرد، غلات و جو دوسر برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی الزامی شده است.

هوشمند نیوز در خبری نوشت: بر اساس مطالعه جدیدی که نتایج آن درنشریه «نیچر مدیسین» (Nature Medicine) منتشر شده ، سطوح بالای ۴PY (محصول تجزیه شده از نیاسین اضافی) ممکن است در ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی نقش داشته باشد.

در مطالعات بالینی نشان داده شده که سطوح بالاتر ۴PY به شدت با بروز حمله قلبی، سکته قلبی و سایر عوارض نامطلوب قلبی در مقیاس بزرگ مرتبط است. این مطالعه نشان داد که افزایش ۴PY به طور مستقیم باعث التهاب عروقی می‌شود که به رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و می‌تواند منجر به تصلب شرایین یا ضخیم شدن شریان‌ها به دلیل تجمع پلاک در پوشش داخلی شود.

دکتر هازن، رئیس علوم قلب و عروق در مؤسسه تحقیقاتی لرنر کلینیک کلیولند و نویسنده اصلی این تحقیق، در بیانیه ای گفت: این نتایج زمینه را برای توسعه رویکردهای جدید برای مقابله با اثرات سوءمصرف این ویتامین فراهم می کند.

علاوه بر این، یافته‌های این مطالعه ممکن است توضیح دهد که چرا نیاسین دیگر یک روش درمانی برای کاهش LDL یا کلسترول «بد» نیست.

این محقق ارشد در ادامه افزود: پس از این تحقیق مشخص شد که نیاسین اضافی باعث اثرات نامطلوب نامشخصی می‌شود که تا حدی با مزایای کاهش LDL مقابله می‌کند. معتقدیم که یافته‌های ما در این تحقیق به توضیح پارادوکس میان تاثیر درمانی نیاسین و همزمان تاثیر مخرب آن بر قلب و عروق کمک می‌کند.

این یافته‌ها می‌تواند برای توسعه مداخلات و درمان‌های جدید برای کاهش و جلوگیری از التهاب عروقی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، مطالعات طولانی مدت بیشتری برای ارزیابی اثر افزایش مزمن سطوح ۴PY بر آترواسکلروز مورد نیاز است.

۲۳۳۲۱۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.