افزایش تعرفه ها با توقف اصلاحات لبنانی ها را تحت فشار قرار داده است

[ad_1] به گفته او، این معضلی در ماه‌های اخیر حادتر شده است، زیرا دولت لبنان قصد دارد تعرفه‌های کالاهای وارداتی را در کشوری که بیش از 80 درصد از کالاهای مصرفی خود از جمله قطعات یدکی مورد نیاز خود را ارسال می‌کند، حدود ده برابر افزایش دهد. لاستیک‌های من اکنون تمام شده‌اند، می‌بینید که فرسوده

کد خبر : 294727
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
افزایش تعرفه ها با توقف اصلاحات لبنانی ها را تحت فشار قرار داده است

[ad_1]

به گفته او، این معضلی در ماه‌های اخیر حادتر شده است، زیرا دولت لبنان قصد دارد تعرفه‌های کالاهای وارداتی را در کشوری که بیش از 80 درصد از کالاهای مصرفی خود از جمله قطعات یدکی مورد نیاز خود را ارسال می‌کند، حدود ده برابر افزایش دهد.

لاستیک‌های من اکنون تمام شده‌اند، می‌بینید که فرسوده شده‌اند. وقتی باران می بارد، من نگران هستم که ماشین سر بخورد. تغییر آنها ضروری است، «اما من نمی توانم آن را بپردازم. ”

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بحران اقتصادی لبنان، که اکنون در چهارمین سال خود قرار دارد، باعث شده است که این ارز بیش از 95 درصد از ارزش خود را از دست بدهد و هشت نفر از 10 لبنانی فقیر باقی مانده است.

با کاهش خزانه ارز خارجی، دولت یارانه سوخت و بیشتر داروها را برداشته است.

به گفته مقامات، افزایش نرخی که هزینه گمرکی با آن محاسبه می شود، درآمدهای دولت را افزایش می دهد و گامی در جهت یکسان سازی نرخ های مختلف ارز است.

آنها از جمله پیش شرط هایی هستند که صندوق بین المللی پول در آوریل برای لبنان برای دریافت کمک مالی 3 میلیارد دلاری تعیین کرد، اما وام دهنده آخرین گزینه می گوید اصلاحات بسیار کند بوده است.

جهش تعرفه ها از اول دسامبر به اجرا درآمد. مالیات بر واردات به جای 1507 قدیمی، با نرخ 15000 پوند لبنان در هر دلار شروع شد، به این معنی که تاجران به طور ناگهانی مجبور شدند برای آوردن محصولاتی مانند لوازم خانگی، تلفن یا خودرو بسیار بیشتر بپردازند. قطعات.

این امر فشار مالی بیشتری را بر روی افرادی که در تلاش برای گذراندن زندگی خود هستند، وارد می کند.

Omayraat می گوید بسیاری از مسافران در حال حاضر درخواست تخفیف برای هزینه استاندارد سواری 40,000 LL دارند.

“آیا به کسی می گویید که کرایه 100000 پوندی می خواهید؟ من اساساً به آنها می گویم: با من سوار نشوید. نه او می تواند (استطاعت مالی آن را داشته باشد) و نه من می توانم او را بگیرم. او نمی تواند غذا بخورد و من هم نمی توانم غذا بخورم.

ربیح فارس، معمار از شمال لبنان که با کاهش سرعت تجارت شروع به واردات خودروهای دست دوم کرد، گفت که نرخ جدید نمایندگی‌های خودرو را مجبور به افزایش قیمت یا از کار انداختن آن می‌کند.

فارس، که تخمین زده است هزینه واردات یک خودروی فرسوده به طور متوسط ​​94 میلیون پوند لبنان یا حدود 156 برابر حداقل دستمزد ماهانه است، گفت: “شما باید چهار تا پنج سال کار کنید تا بتوانید اکنون نرخ گمرکی برای یک خودرو را بپردازید.” .

وزارت دارایی گفت که درآمدهای جمع آوری شده در 15 روز پس از اجرایی شدن این تصمیم «تفاوت زیادی» را نشان می دهد، اما گفت که ارقام تا پایان ماه آماده خواهند شد.

مجلس در ماه سپتامبر بر روی نرخ به توافق رسید اما تا دسامبر اجرا نشد – تاخیری که امین سلام وزیر موقت اقتصاد گفت که به تاجران اجازه داد تا قبل از افزایش تعرفه واردات را بارگیری کنند و در عین حال قیمت‌های فروش را افزایش دهند.

«وقتی سه ماه پیش آن را اعلام کردید، انگار می‌روید و به کسانی که نمی‌خواهند درست در بازار کار کنند می‌گویید: بروید راهی پیدا کنید که سود ببرید. و این همان چیزی است که اتفاق افتاد.»

او را نسبت به اجرای اصلاحات لازم برای دریافت کمک مالی نهایی صندوق بین‌المللی پول در ماه‌های آتی، بدبین کرده است.

سلام به رویترز گفت: «همانطور که اکنون هستیم، به نظر شخصی من نمی بینم که این اتفاق به این زودی بیفتد – که من را نگران می کند، زیرا همانطور که گفتم، هر روز تاخیر میلیون ها و میلیون ها ضرر برای کشور دارد و به درد و بدبختی مردم تمام می شود. .

(گزارش توسط تیمور ازهاری، امیلی مادی و لیلا بسام؛ نگارش تیمور ازهاری؛ ویرایش توسط مایا گبیلی، ویلیام مکلین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.