افزایش بیماری‌های تنفسی در چین؛ ایجاد سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس

[ad_1] وزارت آموزش و پرورش چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که دستور ایجاد یک سامانه پایش اپیدمیولوژیک در مدارس و مهدکودک‌ها را برای انجام بررسی‌های بهداشتی روزانه در بحبوحه افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی در بین کودکان صادر کرده است. به گزارش هوشمند نیوز به نقل از اسپوتنیک، روز دوشنبه کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) دستور

کد خبر : 439433
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
افزایش بیماری‌های تنفسی در چین؛ ایجاد سامانه پایش سلامت دانش آموزان در مدارس

[ad_1]

وزارت آموزش و پرورش چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که دستور ایجاد یک سامانه پایش اپیدمیولوژیک در مدارس و مهدکودک‌ها را برای انجام بررسی‌های بهداشتی روزانه در بحبوحه افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی در بین کودکان صادر کرده است.

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از اسپوتنیک، روز دوشنبه کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) دستور بهبود امکانات پزشکی و افزایش ساعات کاری مراقبان بهداشتی را در صورت لزوم در رابطه با افزایش بیماری‌های تنفسی صادر کرد.

در سند این وزارتخانه آمده است: تقویت ایجاد سیستم پایش اپیدمیولوژیک، تمرکز بر راه اندازی سامانه معاینات سلامت جسمی صبح و بعدازظهر در مدارس ابتدایی و راهنمایی و همچنین مهدکودک ها و معرفی یک سیستم گزارش دهی از وضعیت اپیدمیولوژیک و همچنین سامانه ای برای ثبت غیبت های ناشی از بیماری، ضروری است.

همچنین به مدیران مدارس توصیه شد که با مقامات بهداشتی محلی همکاری و مشورت کنند. به معلمان نیز توصیه شد با کودکانی که نمی توانند به دلیل بیماری سر کلاس حاضر شوند از طریق پلتفرم ها و برنامه‌های آموزشی آنلاین، کار کنند.

در اواسط اکتبر، کمیسیون ملی بهداشت چین از افزایش موارد ابتلا به بیماری های تنفسی در این کشور خبر داد. مقامات، این افزایش را به رفع محدودیت های کرونایی و گسترش سایر عوامل بیماری زا نسبت دادند. همچنین در اواخر نوامبر نیز رسانه ها از ذات الریه تشخیص داده نشده در میان کودکان در شمال چین خبر دادند.

شیوع بیماری‌های تنفسی در چین زمانی مورد توجه قرار گرفت که سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته در راستای برنامه پایش بیماری‌های نوظهور (ProMED) از این کشور خواست اطلاعات بیشتری در خصوص بیماری‌های تنفسی و ذات‌الریه کودکان در چین ارائه دهد.

از سوی دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی از کودکان چینی که روی تخت‌های مراکز درمانی بودند را دست به دست می‌کردند و رسانه‌های محلی در شمال غربی چین نیز ویدئوهایی از بیمارستان‌های شلوغ این کشور منتشر کردند که نگرانی‌ها را در این زمینه تشدید کرد.

داده‌ها نشان می‌دهند که شیوع عوامل بیماری‌زای شناخته شده‌ای مانند «مایکوپلاسما پنومونیه» که یک عفونت باکتریایی رایج به ویژه در کودکان است با رفع کامل محدودیت‌های کووید۱۹ از ماه مه در چین رو به افزایش بوده است.

موارد ابتلا به آنفلوآنزا، ویروس سین‌سیشیال تنفسی و آدنوویروس نیز از ماه اکتبر در این کشور افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.