افزایش بودجه زیارت را پیگیری خواهیم کرد

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه دولت مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارگروه ملی زیارت تعیین شده بود که بسیار اندک و ناچیز بود و با پیگیری کمیسیون تلفیق مجلس مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شد، اما همچنان پیگیر آن هستیم. فاطمه رحمانی

کد خبر : 362063
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
افزایش بودجه زیارت را پیگیری خواهیم کرد

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه دولت مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارگروه ملی زیارت تعیین شده بود که بسیار اندک و ناچیز بود و با پیگیری کمیسیون تلفیق مجلس مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شد، اما همچنان پیگیر آن هستیم.

فاطمه رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ازسرگیری روابط ایران و عربستان اظهار کرد: از سرگیری روابط میان ایران و عربستان دغدغه دو کشور بوده است تا فرصت‌های از دست رفته را جبران کنند؛ اگرچه این موضوعی نیست که بتوان با سرعت انجام داد، اما جهت‌گیری و اراده دو طرف بر این است که امور را تسهیل کنند.

وی اضافه کرد: همچنین می‌توان گفت که با توجه به موسم حج عربستان در تلاش است تا امکانات مناسبی را در اختیار زائران قرار دهد و ما نیز متقابلا در کشور همین تلاش را داریم.

رحمانی در خصوص بودجه ملی زیارت گفت: با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته، ردیف بودجه ذیل تبصره ۱۴به زیارت اختصاص یافت، اما چون به یارانه معیشتی تعلق گرفت، هزینه‌کرد مشخصی دارد. در لایحه دولت مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارگروه ملی زیارت تعیین شده بود که بسیار اندک و ناچیز بود و با پیگیری کمیسیون تلفیق مجلس مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شد، اما همچنان پیگیر هستیم و قول‌هایی داده شده تا کمک‌های دیگری را نیز دریافت کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه مسئله حجاب یک مقوله فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مسئله ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و امنیتی پیدا کرده است و آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که علاوه بر برخورد سازمان‌یافته با هنجارشکنان، زوایای اجتماعی و فرهنگی این موضوع نیز که از اهمیت بالایی برخوردار است، مورد بررسی قرار گیرد. اگر افت و خیزی نیز در این مسئله وجود دارد به این دلیل است که به دنبال تدوین طرح جامعی هستیم که تمامی زوایای این مقوله را در بر می‌گیرد.

در حال حاضر نظارت اثربخش، کاستی مجلس شورای اسلامی است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه نقدی را بر مجلس وارد می‌داند که اگر مرتفع شود این قوه کارایی بیشتر و بهتری خواهد داشت، عنوان کرد: مجلس نمایانگر جامعه و نیازمند تخصص‌های گوناگون در حیطه‌های مختلف است. وجود کمیسیون‌های مختلف اقتصادی، بهداشت و درمان، آموزش و …  نشان از ترکیب افراد متخصص در مجلس است، اما نقد کلی  که بر مجلس این دوره و دیگر دوره‌ها وجود دارد، این است که بیشتر به بحث تقنین پرداخته تا نظارت بهتر و بیشتری صورت گیرد، در واقع می‌توان گفت نظارت اثربخش، کاستی مجلس است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.