افزایش ارزش دلار در سراسر بازارها توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. اسکناس های یک دلاری آمریکا در این تصویر که در 8 فوریه 2021 گرفته شده است دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر توسط Saikat Chatterjee و Sujata Rao لندن (رویترز) – “پول ما، مشکل شماست” این سخنان وزیر سابق خزانه داری ایالات متحده در سال 1971 به سایر وزرای دارایی بود که از

کد خبر : 204105
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
افزایش ارزش دلار در سراسر بازارها توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. اسکناس های یک دلاری آمریکا در این تصویر که در 8 فوریه 2021 گرفته شده است دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر

توسط Saikat Chatterjee و Sujata Rao

لندن (رویترز) – “پول ما، مشکل شماست” این سخنان وزیر سابق خزانه داری ایالات متحده در سال 1971 به سایر وزرای دارایی بود که از افزایش قیمت دلار بهت زده بودند. با گذشت بیش از 50 سال، قدرت بی امان دلار دوباره ردپایی از ویرانی را در پی خود بر جای می گذارد.

ارزش پول ایالات متحده در این هفته به بالاترین حد در دو دهه گذشته رسید و قدرت آن در حال تشدید شرایط مالی است، درست زمانی که اقتصاد جهان با چشم انداز کاهش رشد مواجه است.

سامی چار، اقتصاددان ارشد در Lombard Odier، گفت: این افزایش تهدید به “آسیب زدن به محیط گسترده تر بازار و افشای شکاف های اقتصادی و مالی در سیستم می شود.”

افزایش 8 درصدی در سال جاری ممکن است در آینده نزدیک تغییر نکند.

جذابیت امن برای دلار دست نخورده باقی مانده است، با شاخص استرس تامین مالی دلاری بارکلی (LON:) نزدیک به بالاترین سطح خود در هفت سال گذشته است. بارکلیز گفت و تجزیه و تحلیل دامنه های اوج به پایین گذشته نشان می دهد که شاخص دلار می تواند 2 تا 3 درصد دیگر افزایش یابد.

در اینجا برخی از حوزه‌هایی که تحت تأثیر انعطاف‌پذیری دلار قرار گرفته‌اند آورده شده است:

تورم وارداتی

آخرین دوره رشد دلار به سایر ارزهای G10، از پوند انگلیس تا دلار نیوزلند، و همچنین ارزهای کشورهای در حال توسعه که کسری تراز پرداخت های زیادی دارند، ضربه زده است.

حتی فرانک سوئیس به عنوان پناهگاه امن در امان نمانده است و در نزدیکی پایین ترین سطح مارس 2020 در برابر دلار آمریکا معامله می شود.

در حالی که ضعف ارز معمولاً به نفع اروپا و ژاپن وابسته به صادرات است، این معادله ممکن است در زمانی که تورم بالا و در حال افزایش است برقرار نباشد، زیرا مواد غذایی و سوخت وارداتی مانند هزینه‌های ورودی شرکت‌ها گران‌تر می‌شوند.

تورم منطقه یورو در این ماه به رکورد 7.5 درصد رسید و قانونگذاران ژاپنی نگران هستند که ین در پایین ترین حد 20 سال اخیر به خانوارها آسیب وارد کند. یک نظرسنجی نشان داد که نیمی از شرکت های ژاپنی انتظار دارند هزینه های بالاتر به درآمد آسیب برساند.

اما نگرانی‌های رشد ممکن است بانک‌های مرکزی، به‌ویژه در اروپا و ژاپن را از تشدید سیاست‌های مطابق با فدرال رزرو باز دارد. بسیاری بر این باورند که این امر می تواند یورو را به برابری با دلار کاهش دهد، سطحی که از سال 2002 مشاهده نشده است.

کیت جوکس، استراتژیست سوسیته جنرال (OTC:) گفت: با وجود ریسک رکود اقتصادی، چه کسی اهمیت می دهد که بانک مرکزی اروپا (بانک مرکزی اروپا) چقدر جنگ طلب است یا در منحنی نرخ ها قیمت گذاری شده است؟

شرایط مالی سخت تر

افزایش دلار به سخت‌تر شدن شرایط مالی کمک می‌کند، که نشان‌دهنده در دسترس بودن بودجه در یک اقتصاد است.

گلدمن ساکس (NYSE:) که پرکاربردترین شاخص‌های شرایط مالی (FCI) را گردآوری می‌کند، می‌گوید انقباض 100 واحدی در FCI آن می‌تواند یک درصد رشد را در سال بعد کاهش دهد.

FCI که عامل تاثیرگذاری دلار بر ارزش تجاری است، نشان می‌دهد که شرایط جهانی در تنگ‌ترین شرایط خود از سال 2009 قرار گرفته است. FCI از اول آوریل 104 واحد کاهش یافته است. در حالی که فروش سهام و اوراق قرضه تاثیر بیشتری داشته است، دلار بیشتر شده است. افزایش بیش از 5 درصدی در این دوره نیز نقش داشته است.

مشکلات بازارهای نوظهور

تقریباً تمام بحران‌های بازارهای نوظهور گذشته با قدرت دلار مرتبط بودند. با افزایش ارزش دلار، کشورهای در حال توسعه باید سیاست های پولی خود را سخت تر کنند تا از کاهش ارزش پول خود جلوگیری کنند. عدم انجام این کار باعث تشدید تورم و افزایش هزینه خدمات بدهی های دلاری می شود.

در این هفته، هند یک افزایش غیرقابل برنامه ریزی نرخ بهره را اجرا کرد در حالی که شیلی نرخ بهره را بیش از حد انتظار 125 واحد افزایش داد.

فیچ تخمین می زند که متوسط ​​بدهی دولت به ارز خارجی در بازارهای نوظهور تا پایان سال 2021 در مقایسه با 18 درصد در سال 2013 به یک سوم تولید ناخالص داخلی رسیده است. چندین کشور در حال حاضر به دنبال کمک از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و تقویت بیشتر دلار هستند. می تواند به آن اعداد اضافه شود.

سرمایه گذاران به طور فزاینده ای محتاط هستند. ارزهای بازارهای نوظهور در نوامبر 2020 به پایین ترین حد خود رسیده اند، در حالی که حق بیمه مورد نیاز برای نگهداری اوراق قرضه دلار EM در مقابل اوراق خزانه حدود 100 واحد پایه در سال جاری افزایش یافته است.

سود و درد کالا

قاعده کلی این است که یک دلار ثابت تر، کالاهای دلاری را برای مصرف کنندگان غیر دلاری گران تر می کند و در نهایت تقاضا و قیمت ها را کاهش می دهد.

این بار هنوز اتفاق نیفتاده است زیرا مشکلاتی مانند جنگ در اوکراین و قرنطینه‌های ناشی از کووید در چین مانع از تولید و تجارت کالاهای اصلی شده است.

قدرت دلار عموماً به معنای درآمد بالاتر برای صادرکنندگان کالا مانند شیلی، استرالیا و روسیه است، هرچند که با هزینه های بالاتر برای ماشین آلات و تجهیزات جبران می شود.

اما از آنجایی که افزایش بازدهی ایالات متحده و تقویت دلار رشد جهانی را تهدید می کند، قیمت کالاها شروع به آسیب می کند. JPMorgan (NYSE:) این هفته اعلام کرد که قرار گرفتن در معرض پزو شیلی، سول پرو و ​​سایرین را در موقعیتی برای “زمان های چالش برانگیز” کاهش می دهد.

تورم آمریکا

فدرال رزرو ممکن است از افزایش دلاری که تورم وارداتی را آرام می کند استقبال کند – Societe Generale تخمین می زند که افزایش 10 درصدی دلار باعث می شود تورم مصرف کننده ایالات متحده 0.5 درصد در طول یک سال کاهش یابد.

با توجه به اینکه قیمت بنزین ایالات متحده در سطوح بی سابقه ای بوده است، افزایش ارزش دلار تاکنون تسکین چندانی نداشته است. بازارهای پول انتظار دارند 200 واحد افزایش نرخ در ایالات متحده در باقیمانده سال افزایش یابد و نرخ سیاست فدرال رزرو تا اواسط سال 2023 به اوج خود در حدود 3.5 درصد برسد.

با این حال، اگر داده‌های تورم آتی ایالات متحده در ماه آوریل نشان دهد که فشار قیمت‌ها به اوج خود می‌رسد، این شرط‌بندی‌ها ممکن است کاهش یابد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.