افراد واکسینه نشده، کارخانه‌های بالقوه تغییرات کروناویروس هستند

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی افراد واکسینه نشده فقط سلامتی خود را به‌خطر نمی‌اندازند بلکه کارخانه‌های بالقوه تغییرات کروناویروس هستند. به نقل از اینسایدر، دکتر ویلیام شافنر، استاد بخش بیماری‌های عفونی مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت امریکا اظهار کرد: هرچه تعداد افراد واکسینه نشده بیشتر باشد، فرصت‌های تکثیر ویروس بیشتر می‌شود. در این شرایط واریانت‌های مختلف ویروس در

کد خبر : 74210
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
افراد واکسینه نشده، کارخانه‌های بالقوه تغییرات کروناویروس هستند

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی افراد واکسینه نشده فقط سلامتی خود را به‌خطر نمی‌اندازند بلکه کارخانه‌های بالقوه تغییرات کروناویروس هستند.

به نقل از اینسایدر، دکتر ویلیام شافنر، استاد بخش بیماری‌های عفونی مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت امریکا اظهار کرد: هرچه تعداد افراد واکسینه نشده بیشتر باشد، فرصت‌های تکثیر ویروس بیشتر می‌شود. در این شرایط واریانت‌های مختلف ویروس در بدن فردی که به ویروس کرونا آلوده است، تکامل می‌یابد و هنگامی که جهش رخ دهد، می‌تواند تغییری متفاوت ایجاد کند که خطرناک‌تر باشد.

ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا که باعث کووید-۱۹ می‌شود، جهش‌ها را تحمل می‌کنند و اگرچه برخی جهش‌ها ممکن است به ویروس آسیب برساند اما برخی دیگر می‌توانند به ویروس کمک کند؛ به‌ عنوان‌ مثال یک جهش می‌تواند به انتقال ویروس کمک کند. وقتی ویروس به فرد دیگری سرایت کند، جهش تکرار می‌شود و گسترش می‌یابد و اگر موفقیت‌آمیز باشد و به گسترش خود ادامه دهد، به یک واریانت تبدیل می‌شود. در واقع افراد واکسینه نشده این فرصت را برای ادامه تکثیر جهش فراهم می‌کنند.

اندرو پکوز، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ در این خصوص اظهار کرد: ویروس‌هایی که با جهش باقی می‌مانند، ویروس‌هایی هستند که در بین مردم راحت‌تر گسترش پیدا می‌کنند. هر زمان ویروس‌ها تغییر کند، بستر متفاوتی برای ویروس فراهم می‌شود تا جهش‌های بیشتری ایجاد کند. اکنون ویروس‌هایی وجود دارد که با کارآیی بیشتری پخش می‌شود.

به‌طور اساسی اگر ویروسی نتواند گسترش یابد، جهش نیز رخ نمی‌دهد.

در حال حاضر چندین ویروس کرونا از جمله چهار مورد توسط سازمان بهداشت جهانی به‌ عنوان «انواع نگران‌کننده» معرفی شده است؛  «آلفا» که اولین بار در انگلستان،  «بتا» که اولین‌بار در آفریقای جنوبی،  «گاما» که اولین‌بار در برزیل و  «دلتا» که اولین‌بار در هند کشف شد، خطراتی را ایجاد می‌کنند زیرا یا قابلیت انتقال بیشتر دارند یا باعث بیماری شدیدتر می‌شوند و یا از سیستم ایمنی گریزان هستند.

متخصصان بهداشت عمومی به‌ طور خاص در مورد خطرات موجود در نوع دلتا، حتی برای افرادی که از قبل واکسینه شده‌اند، نگران هستند. اگرچه مشخص شده که واکسن‌ها در برابر انواع مختلف ویروس موثر است اما ممکن است در برابر برخی از انواع ویروس موثر نباشد. به‌ عنوان‌ مثال مشخص شده ۲ دوز واکسن فایزر، ۸۸ درصد در پیشگیری از موارد علائم کووید-۱۹ نوع دلتا موثر است.

در ایالات‌متحده، کارشناسان نگران هستند که این نوع ممکن است گسترش یابد و باعث پیشرفت در موارد خاص به‌ویژه در جوامع با نرخ واکسیناسیون پایین شود. هرچه تعداد افراد واکسینه شده کمتر باشد، احتمال انتقال ویروس از یک شخص به فرد دیگر بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.