افرادی که حتما باید تمبر هندی بخورند !

تمبر هندی چیست؟ تمبر هندی میوه ای شیرین و خوشمزه است که دارای مقدار متنوعی از خواص آشپزی و سلامتی است. این میوه از درخت بوته ای حاصل می شود که دارای برگ ها و میوه های همیشه سبز است و دارای یک پوسته قهوه ای بلند و سخت در قسمت بیرونی است. درون این

کد خبر : 32959
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
افرادی که حتما باید تمبر هندی بخورند !


تمبر هندی چیست؟

تمبر هندی میوه ای شیرین و خوشمزه است که دارای مقدار متنوعی از خواص آشپزی و سلامتی است. این میوه از درخت بوته ای حاصل می شود که دارای برگ ها و میوه های همیشه سبز است و دارای یک پوسته قهوه ای بلند و سخت در قسمت بیرونی است. درون این پوسته میوه قرار دارد که کاملاً چسبنده و شیرین است. گوشته این میوه کاملاً آبدار است. از آنجا که عطر و طعم آن ترکیبی از شیرینی و ترش است، شما یا سرانجام از آن متنفر یا فوراً عاشق آن خواهید شد. تمبر هندی را می توان به طور خام خورد. از دانه های رسیده می توان در دسرها استفاده کرد و میوه را نیز می توانید در آفتاب و زمین خشک کرده و درون یک ادویه خوشمزه قرار دهید و می توانید هنگام پخت و پز به غذای خود اضافه کنید.

ارزش غذایی تمبر هندی

در 100 گرم گیاه تمبر هندی 239 کالری انرژی پیدا خواهید کرد. مقدار کل کربوهیدرات این میوه حدود 62.5 گرم است، از این مقدار 57.4 گرم شکر و 5.1 گرم فیبر رژیم غذایی وجود دارد. این میوه 0.6 گرم چربی و 2.8 گرم پروتئین دارد. تمبر هندی 28 میلی گرم سدیم و 628 میلی گرم پتاسیم دارد. همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است. از مقدار توصیه شده روزانه برای هر یک از موارد زیر، تمبر هندی دارای 4٪ ویتامین C ، 5٪ ویتامین B-6 ، 7٪ کلسیم ، 22٪ آهن ، 26٪ منیزیم ، 1٪ روی و 16٪ فسفر دارد. این میوه ویتامین A ، D یا B12 ندارد. با توجه به تنوع مواد مغذی زیادی که در این میوه وجود دارد، می توانید در دقایقی که شروع به مصرف آن می کنید اثرات مثبت آن بر سلامتی خود را مشاهده کنید. 

خواص و فواید تمبر هندی برای بدن

بهترین خواص و فواید تمبر هندی در ادامه این بخش از سلامت نمناک ذکر شده است:

مناسب برای هضم غذا

تمبر هندی به دلیل دو خاصیت مهم برای سیستم گوارش شما مفید است. برای کودکان، یک ملین خوب است، به این معنی که باعث تحریک حرکات روده و دفع مواد از آن می شود. ثانیاً، این ماده از فیبر غذایی بالایی نیز برخوردار است، که به بزرگ تر کردن مدفوع کمک می کند و حرکت در آن در روده را آسان تر می کند. در نتیجه سیستم گوارشی شما تمیز نگه داشته می شود. علاوه بر این، با هضم سالم و منظم، معده و سایر اندام های شما نیازی به ترشح اسید و صفرای زیاد برای تجزیه مواد غذایی ندارند. از پوشش معده محافظت می کند و می تواند از بروز زخم های گوارشی و التهاب جلوگیری کند.

مفید برای قلب

تمبر هندی برای قلب بسیار خوب است. این امر به این دلیل است که فیبر رژیم غذایی موجود در گیاه تمبر هندی می تواند به کاهش کلسترول در بدن شما کمک کند. این میوه، کلسترول اضافی LDL که در رگ ها و شریان های شما گیر کرده است را از بین می برد و مانع از کار بیش از حد قلب یا ایجاد بیماری های مزمن قلبی و عروقی می شود. علاوه بر این، تمبر هندی حاوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان عالی است. رادیکال های آزاد یک محصول طبیعی متابولیسم سلولی هستند و با بیماری های قلبی در ارتباط هستند.

تقویت گردش خون

تمبر هندی همچنین در تحریک گردش خون بسیار خوب است. این ماده بسیار غنی از آهن است و مصرف تنها یک وعده غذایی دارای تمبر هندی می تواند حداقل 10٪ از دوز توصیه شده روزانه شما را برای شما فراهم کند. آهن برای خون شما بسیار مناسب است و این عنصر تضمین می کند که سلول های قرمز خون کافی در بدن شما وجود داشته باشد، این کار به شما کمک می کند تا تمام اندام ها و ماهیچه های شما به خوبی کار کنند. داشتن مقدار کافی آهن در سیستم شما می تواند در مقابله با کم خونی و تمام علائمی که با آن همراه است مانند سردرد، ضعف، خستگی، اختلالات شناختی و مشکلات معده به شما کمک کند.

تمر هندی اصل

به عملکرد عصبی کمک می کند

یکی دیگر از مزایای مصرف تمبر هندی این است که می تواند به عملکرد عصبی شما کمک کند. این امر به این دلیل است که گیاه تمبر هندی کاملاً سرشار از ویتامین B است و حاوی مقدار زیادی تیامین است. تیامین ماده مغذی مهمی برای بدن شما است. این ویتامین به تحریک عملکرد عصب کمک می کند و همچنین می تواند رشد عضلات شما را بهبود بخشد. تمبر هندی به شما کمک می کند تا فعال باشید، رفلکس های قوی داشته باشید و از قدرت کلی برای مدت زمان طولانی برخوردار باشید.

تمبر هندی لاغر کننده است و باعث کاهش وزن می شود

این روزها جهان کاملاً وسواس لاغری دارد. با دسترسی به اینترنت و تمام اطلاعات در مورد آن به راحتی قابل دسترسی است ، تعداد بیشتری از افراد وقت خود را صرف یادگیری در مورد مشکلات مختلف سلامتی می کنند، می توانند با چاقی یا اضافه وزن اضافه شوند. به همین دلیل است که همه می خواهند مقداری از آن وزن اضافی را از دست بدهند. در نتیجه رژیم های غذایی و داروهای زیادی برای کمک به شما وجود دارد. با این حال، آنها می توانند برای بدن شما بسیار مضر باشند، زیرا می توانند در نتیجه باعث کمبود مواد مغذی شده یا با مصرف داروهای خاص، در نهایت به سیستم ایمنی خود آسیب برسانید. به همین دلیل است که روی آوردن به درمانهای طبیعی بهترین ایده است. تمبر هندی برای کاهش وزن شناخته شده است. این بدان دلیل است که سرشار از اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) می باشد، که آنزیمی را که تمام چربی ها را ذخیره می کند را مهار می نماید. همچنین می تواند به شما در سرکوب اشتها کمک کند زیرا باعث افزایش سروتونین در سیستم شما می شود.

برای افراد دیابتی فوق العاده است

تمبر هندی یک درمان مناسب برای دیابت است. این میوه اساساً جذب کربوهیدرات ها توسط سیستم گوارشی شما را متوقف می کند. کربوهیدرات ها هنگام هضم، تبدیل به قند یا چربی می شوند، این همان چیزی است که افراد دیابتی باید در آن متفاوت باشند. بنابراین، تمبر هندی می تواند به شما در نظارت و کنترل سطح گلوکز خون شما کمک کند و دیابت را کنترل کند.

خواص ضد التهابی دارد

تمبر هندی، هنگامی که به شکل روغن های اسانسی استفاده می شود، پر از خواص ضد التهابی است. این می تواند به کاهش درد مفاصل، نقرس و حتی شرایط روماتیسمی کمک کند. حتی می تواند به شما در کاهش سوزش چشم ها کمک کند. این می تواند به شما در عفونت چشم ها مانند ملتحمه یا چشم صورتی کمک کند. با توجه به خاصیت ضد التهابی، تمبر هندی اغلب در ردیف بسیاری از داروهای گیاهی برای درمان التهاب قرار دارد.

تمبر هندی و لاغری

این میوه سیستم ایمنی را تقویت می کند

تمب هندی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان شناخته شده است. آنتی اکسیدان ها با از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در سیستم شما کمک می کنند. این باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما را از سایر عفونت ها و بیماری ها مراقبت کند و بنابراین ایمنی کلی شما را تقویت می کند. رادیکال های آزاد همچنین ممکن است بعضی اوقات منجر به انواع خاصی از سرطان شوند، بنابراین بهره مندی ماده غذایی موجود در تمبر هندی می تواند به شما در محافظت از خود نیز کمک کند.

در برابر عفونت ها به بدن کمک می کند

تمبر هندی همچنین دارای خواص ضد میکروبی است به این معنی که می تواند به شما در مقابل عفونت های میکروبی و قارچی کمک کند. این ماده دارای خاصیت ضد عفونی کننده است و بنابراین می تواند تعداد انگل های موجود در بدن شما را کاهش دهد. علاوه بر این، تمبر هندی همچنین درمانی مناسب برای کرم های روده، به ویژه در کودکان است. به طور کلی این میوه برای سلامتی کلی شما عالی است.

آنتی اکسیدان زیاد

میوه تمبر هندی پر از پلی فنول یا ترکیبات گیاهی است که خاصیت مهار کننده قدرتمندی دارند. آنتی اکسیدان ها مبارزه با رادیکال های آزاد را تسهیل می کنند، این ترکیبات که مضر هستند به سلول ها آسیب می رسانند و باعث بیماری مزمن می شوند.

با باکتری ها و ویروس ها را می جنگد

تمبر هندی حاوی ترکیبات زیادی با خاصیت ضد میکروبی است که نشان می دهد هر باکتری و ویروس را از بین می برد. در گذشته، تمبر هندی حالاتی مانند عفونت تک یاخته، عفونت های انگلی، بیماری عفونی و حتی مشکلات متاستاز را درمان می کرده است.

تمبر هندی و یبوست

سرشار از منیزیم

میوه تمبر هندی سرشار از منیزیوم است، یک ماده معدنی حیاتی که در چندین جنبه از سلامت، نقش اصلی را ایفا می کند. منیزیم برای تشکیل استخوان، کنترل حرکات، انقباض عضلات و مدیریت گلوکز بسیار حیاتی است.

یبوست را تسکین می دهد

قرن هاست که از تمبر هندی به عنوان یک روش طبیعی برای فشار خون منظم و یبوست استفاده می شود. این می تواند تا حدی به دلیل محتوای فیبر آن باشد. هر وعده غذای تمبر هندی حاوی مقداری فیبر صحیح است و 6.1 گرم آن دقیقاً با یک فنجان آلو برابری می کند.

سلامت چشم شما را بهبود می بخشد

تمبر هندی دارای ویتامین محلول در چربی است، که برای حفظ سلامت چشم شما بسیار مهم است و علاوه بر این خطر ابتلا به تخریب و آب مروارید وابسته به سن را کاهش می دهد. این ترکیباتی است که از چشم شما در برابر خشک شدن دفاع می کند. نوشیدن آب تمبر هندی بوجود آمده توسط جوشاندن آن در آب ممکن است شما را از التهاب چشم باز دارد.

مدیریت دیابت

در کنار توانایی آن برای خنثی کردن افزایش وزن، آنزیم آلفا آمیلاز را نیز مهار می کن ، که عمدتاً کربوهیدرات ها را از جذب بدن متوقف می کند. یک رژیم غذایی سنگین با کربوهیدرات می تواند احتمال ابتلا به گلوکز و انسولین کنترل نشده را افزایش دهد، که برای افراد مبتلا به دیابت موضوع مهمی است. تمبر هندی ممکن است طبق مطالعه ای که در سال 2004 در یکی از مجلات علمی منتشر شد، به کنترل این نوسانات کمک کند.

خواص تمبر هندی

منبع غنی ویتامین C

تمبر هندی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است، بنابراین، خوردن آن از بروز خطر ابتلا به اسکوروی جلوگیری می کند و مکانیسم دفاعی بدن را تقویت می کند. این میوه غنی از ویتامین C همچنین سرماخوردگی و تب را درمان می کند و کلیه سموم مضر بدن را از بین می برد.

کلسترول را تنظیم می کند

تمبر هندی سطح کلسترول بد بدن را کاهش می دهد. بنابراین، به تنظیم سطح کلسترول و جلوگیری از بروز مشکلات قلبی کمک می کند.

درمان گلو درد

میوه تمبر هندی یک درمان مؤثر برای گلودرد است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با آب تمیز غرغره کنید و گلو درد خود را درمان کنید.

فلوئوروز را درمان می کند

مصرف بیش از حد فلوراید منجر به فلوروز می شود که به دلیل فرسایش مینا دندان های شما زرد و پوسیده می شوند. مصرف آب تمبر هندی به آسیب رساندن به یون های فلوراید کمک می کند و از خطر و اثرات فلوروز جلوگیری می کند. تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن نمک به آب تمبر هندی و نوشیدنی برای از بین بردن فلوراید از طریق مصرف آب است.

تمبر هندی

سلامت پوست را تقویت میکند

محتوای بالای آنتی اکسیدانی و ویتامین C موجود در گیاه تمبر هندی به شما در داشتن پوستهای سالم و درخشان کمک می کند. آنتی اکسیدان ها به پوست آسیب دیده شما کمک می کنند تا به سرعت بهبود یابد و از ایجاد خطوط صورت جلوگیری کند. این میوه مغذی همچنین حاوی بتاکاروتن است که از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و اثرات پیری را به تأخیر می اندازد.

عمل به عنوان یک ضد درد

استفاده از مخلوط پالپ برگ ، برگ و گل روی مفاصل دردناک یا متورم به شما کمک می کند راحتی بیشتری داشته باشید. به عنوان یک مسکن عمل می کند و تورم را کاهش می دهد.

عمل به عنوان عطش تسکین دهنده

میوه تمبر هندی همچنین به عنوان یک عطش تسکین دهنده عمل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید تهیه شربت شکر و تمیز و نوشیدن است. همچنین به درمان احساس سوزش کمک می کند.

معده درد را درمان می کند

تمبر هندی همچنین به شما کمک می کند تا از درد معده خلاص شوید. کنسانتره گرم این میوه مغذی به درمان درد در معده کمک می کند. همچنین، این ماده حاوی خواص آنتی بیوتیکی برای درمان موثر عفونت های مختلف گوش است.

درمان التهاب ملتحمه

تمبر هندی در درمان بیماری ملتحمه مؤثر است. شما باید با پختن دانه های این گیاه جوشانده را درست کرده و از آن برای تمیز کردن چشم مبتلا به ملتحمه خود هر روز دو بار برای نتایج مثبت استفاده کنید.

خواص تمبر هندی

زخم ها و زردی را درمان می کند

تمبر هندی یک درمان موثر برای درمان زخم ها و اثرات زردی است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک جوشانده را با جوشاندن گیاه تمبر هندی در آب تهیه کنید و هر روز دو بار آن را بنوشید تا به نتایج مثبت برسید.

بارداری و شیردهی

درمورد بارداری یا شیردهی ، اطلاعات ایمنی کافی در مورد ایمنی مصرف تمبر هندی وجود ندارد. استفاده از مقادیر بیشتر از مقادیر موجود در مواد غذایی تا زمانی که بیشتر شناخته نشود باید از مصرف آن اجتناب شود.

دیابت

تمبر هندی ممکن است قند خون را کاهش دهد. این نگرانی وجود دارد که ممکن است در کنترل قند خون اختلال ایجاد کند. اگر مبتلا به دیابت هستید و از گیاه نارس استفاده می کنید سطح قند خون خود را از نزدیک کنترل کنید. دوز تنظیم داروها برای دیابت ممکن است لازم باشد.

جراحی

تمبر هندی ممکن است قند خون را کاهش دهد. این نگرانی وجود دارد که ممکن است در طول و بعد از عمل در کنترل قند خون اختلال ایجاد کند. حداقل 2 هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده، استفاده از تمبر هندی را متوقف کنید.

ذخیره سازی

خمیر تمبر هندی تقریباً به طور نامحدود در یخچال و فریزر در یک ظرف محکم بسته نگه داشته می شود.

چگونه تمبر هندی را بخوریم

ساده ترین راه برای لذت بردن از تمبر هندی در فرم غلاف است. غلاف بیرونی قهوه ای را بشکنید و قسمت رشته ای را که به نظر می رسد مانند یک ریشه کوچک پیچیده شده در اطراف خمیر است، از آن جدا کنید. یک قطعه خمیری طولانی که دارای دانه های سنگی است در اندازه دانه های بزرگ ذرت باقی خواهد ماند. آن را به بخش هایی برش داده و بخورید، اطراف دانه ها را مرتب کنید و آنها را بیرون بزنید. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد می تواند قند خون شما را افزایش دهد و حتی ممکن است اثر ملین داشته باشد، بنابراین مهم است که بیش از حد از مصرف آن خودداری کنید. قسمت های تمبر هندی را می توانید برای ناهار یا میان وعده در ظرف یا ظرف قرار دهید.

آیا تداخل با داروها وجود دارد؟

سطح تداخل با آسپیرین:به صورت ملایم در مصرف این ترکیب محتاط باشید. با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود را مشورت کنید.

مصرف تمبر هندی با آسپرین ممکن است میزان زیادی آسپیرین در بدن را جذب کند. این می تواند میزان آسپرین در بدن را افزایش داده و احتمال بروز عوارض جانبی آسپرین را افزایش دهد.

سطح تداخل ایبوپروفن:به صورت ملایم در مصرف این ترکیب محتاط باشید. با ارائه دهنده خدمات سلامتی خود را احتیاط کنید.

مصرف تمبر هندی با ایبوپروفن ممکن است میزان جذب ایبوپروفن در بدن را افزایش دهد. این می تواند میزان ایبوپروفن در بدن را افزایش داده و احتمال بروز عوارض جانبی ایبوپروفن را افزایش دهد.

سیرتا پیاز خواص تمبر هندی برای بدن + تداخل دارویی

4.948

این مطلب مفید بود ؟471



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.