افت یک میلیونی ارزش سکه در بازار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار سکه، طلا و ارز سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال سیاست‌ فشار حداکثری علیه کشور، شیوع بیماری کرونا و مسائل سیاسی حاکم بر کشور همچون تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بحث تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی و آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده در برخی کشورها نوسانات بسیاری را

کد خبر : 38242
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۷:۱۷
افت یک میلیونی ارزش سکه در بازار



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار سکه، طلا و ارز سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال سیاست‌ فشار حداکثری علیه کشور، شیوع بیماری کرونا و مسائل سیاسی حاکم بر کشور همچون تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بحث تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی و آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده در برخی کشورها نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشت.

در این بین جو روانی و برخی کارشکنی‌ها موجب شد قیمت سکه در مهرماه به رقم بیش از ۱۶ میلیون تومان و دلار ۳۲ هزار تومان برسد.

با این وجود دولت و به‌ویژه بانک مرکزی تلاش کرد با برنامه‌ریزی‌های مناسب، تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری را که موجب سقوط ارزش پول ملی می‌شد خنثی کند و این امر با پیروزی «جو بایدن» در انتخابات آمریکا که همواره بر بازگشت به برجام تاکید کرده بود، بهبود یافت.

براین اساس در آخرین روز کاری سال ۱۳۹۹ (پنجشنبه ۲۸ اسفندماه) قیمت سکه در کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان توقف کرد و دلار نیز به قیمت ۲۳ هزار و ۹۶۰ تومان معامله می‌شد.

عزم جدی دولت برای کاهش تورم و کنترل بازار موجب شد در نخستین روزهای ۱۴۰۰ شاهد ثبات نرخ دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی باشیم. در آخرین روز کاری اسفندماه، دلار ۲۳ هزار و ۹۶۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران در روز هشتم فروردین ماه، ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

در هفته دوم فروردین ماه پس از امضای توافق‌نامه ۲۵ ساله ایران و چین و روند مثبت برگزاری مجازی نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام با حضور «ایران و گروه ۴+۱» سیر نزولی قیمت سکه و دلار در سال ۱۴۰۰ ادامه یافت و امروز در نخستین روز کاری پس از تعطیلات نوروزی، قیمت دلار به رقم ۲۴ هزار و ۴۶۰ تومان و سکه پس از عقب‌نشینی به کانال ۱۰ میلیون تومانی، در قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان تثبیت شد.

به نظر می‌رسد انتشار اخبار مثبت در حوزه سیاست خارجی به‌ویژه بازگشت آمریکایی‌ها به برجام عامل اصلی کاهش انتظارات تورمی باشد.

۲۲۳۲۲۴



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.