افت دلار پیش از سخنرانی پاول، داده های تورم ایالات متحده

پیش از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر امروز، دلار در برابر یورو کاهش یافت. آیا ارز به داستان قدرت سال گذشته ادامه خواهد داد یا مضمون جدیدی از ضعف دلار در فضا وجود دارد؟ قدرت دلار آمریکا یک موضوع طولانی مدت در سال 2022 بود که بر مقرون به صرفه بودن کالاهایی

کد خبر : 304801
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
افت دلار پیش از سخنرانی پاول، داده های تورم ایالات متحده



پیش از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر امروز، دلار در برابر یورو کاهش یافت. آیا ارز به داستان قدرت سال گذشته ادامه خواهد داد یا مضمون جدیدی از ضعف دلار در فضا وجود دارد؟

قدرت دلار آمریکا یک موضوع طولانی مدت در سال 2022 بود که بر مقرون به صرفه بودن کالاهایی مانند نفت خام و طلا تأثیر گذاشت و در عین حال سرمایه گذاری در دارایی های مرتبط با دلار آمریکا مانند اوراق خزانه را جذب کرد. از آنجایی که فدرال رزرو شروع به عقب نشینی از اندازه افزایش نرخ بهره خود در پایان سال کرد، ترس از رکود شروع به افزایش روی ارز کرد. احساسات نسبت به دلار ممکن است توسط داده های شغلی ایالات متحده بهتر از حد انتظار در هفته گذشته تشویق شده باشد، اما بادهای مخالف عدم اطمینان هنوز هم ارز را تحت تأثیر قرار می دهند.

برای شروع، ضعف‌هایی در بخش‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده مانند تولید وجود دارد که برای دومین ماه متوالی در دسامبر کاهش یافت. عامل دیگر تورم است. قیمت‌های مصرف‌کننده و مواد اولیه ممکن است تا پایان سال گذشته کاهش یافته باشد، اما کسب‌وکارها و خانوارها اکنون هزینه‌های بالایی برای استقراض و بازپرداخت وام دارند.

نرخ تورم آمریکا

آخرین قرائت نرخ تورم آمریکا روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. پیش از این در سطح 6 درصد، تورم اصلی آذرماه سالانه 5.7 درصد بود. تورم اصلی در ماه دسامبر به صورت سالانه از 7.1 درصد به 6.5 درصد کاهش یافته است. به طور ماهانه، تورم اصلی 0.3 درصد در دسامبر در مقابل 0.2 درصد در نوامبر مشاهده می شود.

تورم اصلی یک معیار کلیدی برای فدرال رزرو است و اگر آخرین معیار مطابق با انتظارات باشد، از نظر ثبات قیمت یک روند خوشایند خواهد بود. از سوی دیگر، اگر نتایج ناامید کننده و بالاتر از حد انتظار باشد، بانک مرکزی ممکن است موضع جنگ طلبانه خود را تقویت کند.

در این سناریو، دلار آمریکا احتمالاً قدرت خود را در برابر سایر ارزها مانند یورو حفظ خواهد کرد که در بحبوحه جنگ در اوکراین به دلیل ترس از رشد با مشکل مواجه شده است.

تولید ناخالص داخلی آلمان (GDP)

آلمان که اغلب موتور اقتصاد اروپا نامیده می شود، حدود 25 درصد از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد. این کشور قرار است نرخ رشد تولید ناخالص داخلی تمام سال خود را برای سال 2022 در روز جمعه منتشر کند و گزارش معیار ممکن است بسته به نتایج، یورو را حمایت یا تضعیف کند. پیش از این در سطح 2.6 درصد، تولید ناخالص داخلی 1.8 درصد به صورت سالانه دیده می شد.

اگر نتایج مطابق با انتظارات باشد، ممکن است از یورو حمایت کند، اما اگر انتظارات ناامید شوند، ممکن است بر جفت ارز یورو تأثیر بگذارد.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.