افتخار ایران در کنار پر افتخارها

امیررضا احمدی: رکوردها، برای ثبت شدن و شکسته شدن متولد می شوند؛ مجموعه ای از آمار ها که در دنیای ورزش، به وسیله آن ها می توان توانایی افراد در حوزه های مختلف را دسته بندی کرد و با آن میزان کیفیت در آن را نشان داد. از رکورد گلزنی در بازی‌های ملی فوتبال، تا

کد خبر : 135269
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۴۴
افتخار ایران در کنار پر افتخارها


امیررضا احمدی: رکوردها، برای ثبت شدن و شکسته شدن متولد می شوند؛ مجموعه ای از آمار ها که در دنیای ورزش، به وسیله آن ها می توان توانایی افراد در حوزه های مختلف را دسته بندی کرد و با آن میزان کیفیت در آن را نشان داد. از رکورد گلزنی در بازی‌های ملی فوتبال، تا رکورد کسب مدال در المپیک همه و همه اعداد و ارقامی هستند که یک روز ساخته می شوند، مدتی ثابت می مانند و پس از آن توسط فردی دیگر شکسته می شوند؛ اما ثبت این رکورد ها همیشه شیرینی خاصی دارد حتی اگر یک روز بعد کنار زده شوند و یک رکورد بهتر ثبت شود. ورزشکار ها سال ها عرق می ریزند، تلاش می کنند و چنگ در صورت موفقیت می زنند اما شیرینی ثبت رکورد در کتاب گینس، طعم دیگری برایشان دارد. طعمی که دست کم علیرضا بیرانوند می تواند آن را به خوبی توضیح دهد؛ دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران با پرتاب دستی که در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰ مهر ۱۳۹۵) در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ داشت رکورد دار کتاب‌های گینس شد. حالا نام علیرضا بیرانوند با پرتاب دست ۶۱ متری به عنوان یک فوتبالیست ایرانی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. به همین بهانه، نگاهی می اندازیم به مشهورترین چهره های ورزشی، که به واسطه رکورد شکنی، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده اند.

مایکل فلپس؛ بیشترین طلای المپیک در یک دوره

نام مایکل فلپس، شناگر افسانه ای آمریکا یادآور ورزشکاری است که با دستانش در آب جادو می کند و از کف استخر، طلا استخراج؛ فلپس موفق شده با کسب هشت مدال طلا در المپیک ۲۰۰۸پکن، رکورد کسب بیشترین طلا در یک دوره بازی های المپیک را به نام خود ثبت کند.

او در این بازی‌ها در ماده ۴۰۰ متر مختلط انفرادی، ۴×۱۰۰ متر امدادی آزاد، ۲۰۰ متر آزاد، ۲۰۰ متر پروانه، ۴×۲۰۰ متر امدادی آزاد، ۲۰۰ متر مختلط انفرادی، ۱۰۰ متر پروانه و ۴*۱۰۰ متر مختلط، طلا گرفت. او همچنین هشت رکورد جهانی شنا (پنج رکورد انفرادی، به همراه سه رکورد به عنوان بخشی از تیم امدادی) را به نام خود ثبت کرد.

یوسین بولت؛ ثبت سه رکورد جهان در یک دوره المپیک

کارهای خارق العاده مرد جامائیکایی، نیازی به توصیف ندارد؛ او عادت دارد که بدود، رکوردها را بشکند، مدالش را در جیبش بگذارد و به خانه برود. نام بولت یادآور سریع ترین مرد دنیاست که وقتی شما از یک تا ده بشمارید، او صد متر را طی کرده و به خط پایان رسیده؛ نام بولت برای ثبت سه رکورد دوی سرعت در تنها یک دوره بازی های المپیک، در کتاب گینس ثبت شده. این دونده محبوب، در المپیک ۲۰۰۸ پکن، رکوردهای دوی ۱۰۰متر، ۲۰۰ متر و ۴در ۱۰۰ امدادی را شکست. او صد متر را در ۹.۶۹ ، ۲۰۰ متر را ۱۹.۳۰ و دوی امدادی را در ۳۷.۱۰ ثانیه پیمود تا با یک رکورد شگفت انگیز نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند.

سریعترین مرد جهان همچنین در المپیک ریو توانست برای سومین دوره پیاپی سه مدال طلا کسب کند. دونده جامائیکایی در هر یک از رشته‌های ۱۰۰ ، ۲۰۰ و ۴ در ۴۰۰ متر سه مدال طلای المپیک دارد و از این نظر هم یک رکورد فوق العاده را به نام خود ثبت کرده.

افتخار ایران در کنار پر افتخارها

آسمان خراش های آمریکایی؛ بیشترین مدال طلای بسکتبال در المپیک

بسکتبال و آمریکا پیوستگی تنگاتنگی با یکدیگر دارند و هرجا نام بسکتبال در میان باشد، قطعا ستاره های آمریکایی در آنجا می درخشند؛ از لیگ جذاب NBA تا جام های جهانی و رقابت های المپیک. همین هم باعث شده آن ها به هر سفری بروند، جز طلای خالص سوغاتی دیگری نداشته باشند. در واقع از بین ۲۰المپیک که در فاصله سال های ۱۹۳۶ تا ۲۰۲۰ برگزار شده، آمریکا ۱۶ بار قهرمان شده و همین تعداد مدال طلا باعث شده تا نام تیم بسکتبال آمریکا در کتاب گینس ثبت شود.

افتخار ایران در کنار پر افتخارها

خواندن این مطلب را از دست ندهید

وین رونی؛ بیشترین تعداد گل زده در لیگ برتر انگلیس برای یک باشگاه

می خواهید قبول داشته باشید نه، تفاوتی نمی کند؛ چون حالا نام وین رونی به عنوان یکی از اسطوره های لیگ جزیره و باشگاه منچستر یونایتد، در کنار نفراتی مانند سربابی چارلتون قرار گرفته.رونی که بهترین گلزن تاریخ منچستر یونایتد است، تا پایان فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ برتر انگلیس،   ۱۸۳ گل برای منچستریونایتد به ثمر رسانده بود. اولین گل او در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۴ برابر آرسنال بود. در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۶، رونی صد و هفتاد و ششمین گل خود را مقابل لیورپول به ثمر رساند تا از رکورد تیری آنری که ۱۷۵ گل برای آرسنال بود، پیشی بگیرد.

او در سال آخر حضور خود در منچستریونایتد موفق شد رکورد گلزنی سر بابی چارلتون را بشکند و به برترین گلزن تاریخ این باشگاه تبدیل شود. وین رونی ۲۵۳ گل برای منچستر یونایتد به ثمر رسانده است و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال انگلیس محسوب می‌شود که اکنون در لیگ دسته اول و تیم دربی کانتی بازی می‌کند. نکته جالب اینکه رکوردشکنی های او همچنان ادامه دارد و برترین گلزن تیم ملی انگلیس، چندی پیش در بازی فولام و دربی کانتی برای پانصدمین بار در فوتبال انگلیس به میدان رفت تا از این حیث هم رکورد دار باشد.

افتخار ایران در کنار پر افتخارها

فلوید می ودر؛ رکورد بلیت فروشی در مسابقه بوکس

دنیای دستکش و رینگ، ستاره های زیادی به خود دیده؛ از محمدعلی کلی تا مایک تایسون اما رکورد فروش بلیت برای یک مسابقه بوکس، در اختیار فلوید می ودر است. بوکسور شکست ناپذیر آمریکایی که در طول دوران حرفه ای خود، در ۵۱ مسابقه ۵۰ بار پیروز شده و عملا دست هیچ حریفی در مقابل او بالا نرفته.

بالاترین درآمد حاصل از فروش بلیت برای یک مسابقه بوکس ۷۲,۱۹۸,۵۰۰ دلار (۴۶,۸۴۳,۳۸۷ پوند) از فروش ۱۶,۲۱۹ بلیت هم برای فلوید می ودر جونیور (ایالات متحده آمریکا) در مقابل مانی پاکیائو (فیلیپین) در مبارزه با قهرمانی وزن متوسط در لاس وگاس در MGM است. ، نوادا، ایالات متحده آمریکا،  این فروش به مراتب از رکورد قبلی مسابقه می ودر مقابل آلوارز در سال ۲۰۱۳ که ۲۰,۰۰۳,۱۵۰ دلار از فروش ۱۶,۱۴۶ بلیت به دست آورد، فراتر رفت.

افتخار ایران در کنار پر افتخارها

رابرت لواندوفسکی، مسلسل لهستانی؛ ثبت رکورد سریع ترین هت تریک و پوکر در یک بازی!

روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۵ رکورد حیرت انگیزی در مقابل یکی از بازی های بوندسلیگایی تیمش مقابل ولفسبورگ از خود ثبت کرد و پنج گل به ثمر رساند. او در آن دیدار که به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شده بود در هشت دقیقه پنج گل زد.

روبرت لواندوفسکی، با ۵ گلی که در مقابل ولفسبورگ به ثمر رساند، ۴ رکورد جهانی ثبت کرد که توسط موسسه گینس ثبت شد. او رکورد سریعترین هت تریک ،سریع ترین چهارگل و سریع ترین ۵ گل را به نام خود ثبت کرد. همچنین رکورد بیشترین گل زده توسط یک بازیکن ذخیره را نیز به نام خود کرد.

افتخار ایران در کنار پر افتخارها

آقای خاص و یک رکورد خاص

نام ژوزه مورینیو همیشه یاد آور حواشی آقای خاص دنیای فوتبال است. مربی که در لیگ های مختبف مربی گردی و توانسته جام های متعددی به خانه ببرد اما در کتاب گیتس، نام او با ی۵ رکورد  ثبت شده.

یکی از رکوردها، طولانی ترین دوره شکست ناپذیری در بازی‌های خانگی به مدت ۹ سال و ۱۵۱ بازی خانگی بوده است. او همچنین به عنوان یکی از ۵ مربی که به همراه دو تیم قهرمان چمپیونزلیگ شده اند و همچنین جوان ترین مربی که به ۱۰۰ بازی در چمپیونزلیگ رسیده است نامش در گینس ثبت شده است.

افتخار ایران در کنار پر افتخارها



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.