اعلام آمادگی صندوق اعتباری هنر برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بم

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر ، سید مجید پور احمدی در آئین تجلیل از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت شهر بم ، که ذیل سفر کاروان “هفت بحر هنر” در سالن پرستو ارگ جدید بم برگزار شد با گرامیداشت یاد

کد خبر : 447403
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
اعلام آمادگی صندوق اعتباری هنر برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بم

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر ، سید مجید پور احمدی در آئین تجلیل از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت شهر بم ، که ذیل سفر کاروان “هفت بحر هنر” در سالن پرستو ارگ جدید بم برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان زلزله سال ۸۲ شهرستان بم و همچنین گرامیداشت یاد و خاطر سردار دل‌ها و نماد مقاومت، ایستادگی شهید حاج قاسم سلیمانی، با ابراز خرسندی از حضور در جمع اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بم، به تجلیل از موی سپیدان، هنرمندان، نامداران و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر این شهرستان اشاره و از همت و همراهی همه دستگاه ها و نهادهای شهرستان بم همچنین تمامی هنرمندان همراه که از تهران آمده تا در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد همراهی و کمک کنند، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به این که سومین بار است که در دولت مردمی در شهر بم حضور می یابد، تأکید کرد: علاقه خاصی به این شهر دارم؛ آب و خاک این شهر و مردم فرهنگی و هنر دوست آن به گونه ای هست که انگیزه و انرژی مضاعفی به انسان می دهد.

پور احمدی در ادامه همچنین با اشاره به آغاز بخشی از خدمات و فعالیت صندوق اعتباری هنر در ابتدای قبول مسئولیت از شهرستان بم، خاطرنشان کرد: در سفر اول به این شهر در گذر از خیابان های بم تپه ای از خاک دیدم و در این خصوص از همراهان سوال پرسیدم که عنوان کردند: خاک های بر جای مانده از خرابه های زلزله است و به عنوان “یادمان” نام گذاری شده است. براین اساس نام طرح تسهیلات ضروری به هنرمندان را تحت عنوان یادمان نامگذاری کرده و ابتدا از همین شهر اعطای آن را آغاز و هم اکنون در سراسر کشور این طرح ادامه دارد.

پوراحمدی ادامه داد: طی دو سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار نفر از فعالان فرهنگ و هنر کشور تحت عنوان طرح یادمان تسهیلات ارائه شده که برای ما بسیار مسرت بخش است.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله بزرگ بم در سال ۸۲ و گرامیداشت یاد و خاطره همه درگذشتگاه این رویداد، تصریح کرد: به هرحال این زلزله حادثه ناگواری بوده و درباره آن همایش ها، جلسات و…گذاشته شده و خانواده ها به خصوص اصحاب فرهنگ، هنر به لحاظ روحی آسیب دیده اند ولی آنچه حائز اهمیت است این که بدانیم این حادثه مشیت الهی و جزئی از مسیر زندگی به شمار می رود. لذا باید از این رویدادها درس عبرت بگیریم و در ادامه مسیر زندگی هرگز نا امید و دل سرد نشویم و با اراده و مصمم به فعالیت خود ادامه داده و امید ما به آینده ، ساختن، رشد و زایش باشد.

پور احمدی همچنین با تأکید براینکه شما در ۲۰ سال گذشته شهر خود را ساخته اید و اکنون شهرستان بم قابل مقایسه با شهرهای طراز اول کشور است، اظهار داشت: شما در عرصه سازندگی بسیار عالی عمل کردید و نه تنها می توانید نمونه خوبی برای سایر شهرهای کشور بلکه نمونه ای در سطح جهان باشید.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: در کنار سازندگی، شما هنرمندان باید مواظب روح و ذهن خود باشید و در کنار آن حواستان به فرهنگ و هنر باشد.

پوراحمدی گفت: بم یکی از شهرهای شاخص کشور در حوزه فرهنگ و هنر بوده است و زمانی‌که صحبت از ارگ قدیم می کنیم به مجموعه ای هنری اشاره می شود. این هنر در مردم این دیار وجود دارد.

به گفته وی، پیشکسوتان و نامدارانی که در این مراسم حضور دارند در راه اعتلای فرهنگ و هنر تلاش کرده و همانطور که مفاخر بزرگی در گذشته این شهر وجود داشتند، در آینده نیز هنرمندان این خطه کشور سهم بسزایی در رشد و پویایی فرهنگ و هنر کشور داشته باشند.

پوراحمدی با تأکید براینکه، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به این منطقه دارند، تصریح کرد: ما نیز در مجموعه صندوق اعتباری هنر آمادگی داریم همه نوع همکاری در این زمینه را داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به افتتاح نخستین سینمای شهرستان بم پس از زلزله، در آینده نزدیک ، گفت: ساخت این سینما باعث خوشحالی مردم است و صندوق اعتباری هنر در هفته اول افتتاح این سالن سینمایی به مدت یک هفته با خرید بلیط تمامی سانس ها مردم بم را میهمان تماشای فیلم های اکران شده خواهد کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر همچنین یکی از مهمترین برنامه های صندوق اعتباری هنر را تحقق عدالت فرهنگی عنوان کرد و گفت: بر این اساس بدنبال تمرکززدایی فعالیت ها از تهران هستیم. مراسم های مختلف فرهنگی و هنری و تجلیل از بزرگان فرهنگ و هنر معمولاً در تهران برگزار می شود ما تلاش کردیم تا این مراسم ها را به سایر شهرها و شهرستان های کشور ببریم.

پوراحمدی اضافه کرد: اکنون در خدمت شما هستیم تا از یک عمر تلاش عزیزان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری و فعالان عزیز قرآنی تجلیل کنیم.

وی تأکید کرد: در آینده نزدیک نیز در قالب طرح دیگر صندوق اعتباری هنر به این شهر سفر می کنیم تا با شناسایی نخبگان و جوانان مستعد حوزه فرهنگ و هنر از آنها تجلیل شایسته بعمل آوریم.

امام جمعه شهرستان بم : موضوعات در قالب زبان هنر اثر صدچندان دارد

در این مراسم امام جمعه شهرستان بم نیز با گرامیداشت یاد و خاطر درگذشتگان زلزله بم و بیان خاطراتی از بازماندگان این حادثه ویرانگر، گفت: تمامی اهالی بم از این حادثه داغدار هستند.

اعلام آمادگی صندوق اعتباری هنر برای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بم

حجت الاسلام قاسم دانشی، ضمن تشکر و قدردانی از صندوق اعتباری هنر برای برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان بم، گفت: وقتی موضوعی در قالب هنر ریخته می شود بطور یقین اثرگذاری آن صد چندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه خاطرات زلزله تلخ است اما به مرور به فراموشی سپرده می شود، تاکید کرد: ضروری است که خاطرات بازماندگان آن روزگار سخت ثبت و ضبط شود و هنرمندان، نویسندگان، شعرا و… نسبت به روایت این حادثه اهتمام بورزند.

حجت الاسلام دانشی تأکید کرد: برنامه های فرهنگی فقط در سالروز زلزله بم برگزار نشود لازم است این برنامه ها در طول سال استمرار داشته باشد.

تأکید نماینده مردم بم در مجلس بر رونمایی از داشته ها و توانمندی های هنرمندان بم

همچنین نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از تلاش و همت صندوق اعتباری هنر برای برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان و نامداران شهرستان بم، گفت: بدون تردید حضور هنرمندان و مسئولان صندوق هنر در بم فرصت مغتنمی برای این خطه به شمار می رود و برای مردم این دیدار با ارزش است.

موسی غضنفری با ادای احترام به شهدا به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی، سمبل و نماد مقاومت و گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان زلزله بم با خیر مقدم به هنرمندان و مسئولان صندوق اعتباری هنر، گفت: امروز برای گرامیداشت یاد و خاطر درگذشتگان دور هم جمع شده ایم تا از داشته ها و توانمندی های خود رُخ بنماییم.

وی گفت: امسال این توفیق نصیب شده است تا جمعی از هنرمندان در این شهرستان حضور بهم رسانند تا هم شاهد هنرنمایی این عزیزان باشیم و هم از خواننده گل پونه ها زنده یاد بسطامی یادی کنیم.

به گفته وی، بمی که در سال ۸۲ با خاک یکسان شد امروز به عنوان مجموعه ای بزرگ درشرق استان کرمان خود نمایی کرده و می درخشد.

غضنفری همچنین با اشاره به کارهای بزرگ و جدی انجام گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران در بم ، تصریح کرد: بیشتر از همه ،حمایت ها و پیگیری رهبر معظم انقلاب باعث شد تا امروز به جایی رسیده ایم که شرق استان کرمان به استانی مستقل تبدیل شود.

شهرستان بم در عرصه فرهنگ و هنر همیشه حاصلخیز بوده است

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با گرامیداشت یاد امام شهیدان و شهید حاج قاسم سلیمانی و همه جانباختگان زلزله بم ضمن سپاسگزاری از سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر ، گفت: به عبارتی میزبان اصلی این برنامه ایشان هستند که از هنرمندان این دیار تجلیل می کنند.
روحی ادامه داد: شهرستان بم در عرصه فرهنگ و هنر همیشه حاصلخیز بوده و جایگاه ویژه ای در استان کرمان و کشور داشته و دارد.

وی با اشاره به برنامه و مراسم ویژه تجلیل از هنرمندان و نامداران شهرستان بم گفت: به واسطه نقش بم در عرصه فرهنگ و هنر بدون تردید این برنامه قاب ویژه ای را به خود اختصاص خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه سخنان خود از افتتاح تنها سینمای شهرستان بم پس از ۲۰ سال خبر داد و تصریح کرد: قطعاً دولت سیزدهم تلاش دارد دولت وعده و وعید نباشد و دولت عمل باشد لذا افتتاح این سینما هم گواه همین مدعاست.

در ادامه نیز ساعد باقری شاعر و نویسنده پیشکسوت طی سخنانی گفت: خوشحالم امروز شهر بم بعد از سال ها سرزنده و ساخته شده است.

وی افزود: با این سابقه و ظرفیت بالای فرهنگی و هنری شهر بم نباید ۲۰ سال این شهر بدون سینما می ماند.

این شاعر و نویسنده کشور تأکید کرد: حوزه فرهنگ با زبان گفتن نیست بلکه زیر ساخت و عمل می خواهد.

وی در ادامه شعری در وصف زلزله سال ۸۲ بم را برای حاضران خواند.

در ادامه این مراسم با حضور مشاور وزیرفرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، امام جمعه ، فرماندار و دیگر مسئولان محلی و استانی از هنرمندان شهرستان بم در رشته های مختلف فرهنگی و هنری تجلیل بعمل امد.

حسام الدین سراج خواننده و موسیقدان، ساعد باقری شاعر، اهورا ایمان شاعر و حامد عسگری شاعر از جمله هنرمندانی هستند که از تهران در این مراسم حضور بهم رسانده اند.

22057

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.