اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف روز دوشنبه در گفت و گو با شیخ صباح الخالد الحمد الصباح، مسکو برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس آماده است. در این بیانیه آمده است: دو طرف بر علاقه مندی برای توسعه همکاری‌ها میان روسیه و شورای همکاری خلیج فارس برای پیشبرد طرح‌های

کد خبر : 44325
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس



وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف روز دوشنبه در گفت و گو با شیخ صباح الخالد الحمد الصباح، مسکو برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس آماده است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر علاقه مندی برای توسعه همکاری‌ها میان روسیه و شورای همکاری خلیج فارس برای پیشبرد طرح‌های مشترک سودمند و کمک به حل و فصل مناقشات منطقه خلیج فارس، تاکید کردند.  

لاوروف و نخست وزیر کویت همچنین در مورد دورنمای توسعه روابط دو کشور از جمله تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های بازرگانی و اقتصادی و سرمایه گذاری گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این گفت و گوی تلفنی همچنین به اهمیت حفظ آهنگ مثبت توسعه همکاری‌های بازرگانی میان روسیه و کویت و از سرگیری تبادل هیات‌ها و تماس‌های فرهنگی و انسانی با بهبودی وضع اپیدمیولوژی (همه‌گیر شناسی) اشاره شد.

روسیه در تابستان سال ۲۰۱۹ طرح خود برای امنیت خلیج فارس را در شورای امنیت سازمان ملل رونمایی کرد.  

لاوروف به تازگی درباره این طرح گفت: ما بیش از ۲۰ سال است که برای تامین امنیت خلیج فارس نظریه می‌دهیم. تلاش می‌کنیم که رویکرد خود را در این عرصه نوسازی کرده و رویکرد جدید خود را در مورد تامین امنیت خلیج فاس یک سال و نیم پیش ارائه کردیم.

وی ادامه داد: در اکتبر سال ۲۰۲۰ نشستی درباره نظریه امنیتی روسیه برای خلیج فارس برگزار کردیم. اگر این طرح موفق شود و نظریه امنیتی خلیج فارس تحقق یابد منجر به تقویت صلح در این منطقه مهم جهان خواهد شد.

وی یادآوری کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پاییز گذشته پیشنهاد برگزاری اجلاس سران پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و ایران و آلمان را مطرح کرد. اگر این ایده تحقق یابد آماده‌ایم تا اقدام کنیم و صلح پایدار در منطقه خلیج فارس برقرار خواهد شد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.