اعلامیه منسوخ شدن Ropsten، Rinkeby و Kiln

[ad_1] یادآور: را ارتقاء یخچال خاکستری برای بلوک برنامه ریزی شده است 15,050,000، انتظار می رود 29 ژوئن 2022 را شبکه آزمایشی ادغام کورهکه در اوایل سال جاری راه اندازی شد، مدت کوتاهی پس از انتقال شبکه اصلی اتریوم به اثبات سهام، بسته خواهد شد. Ropsten، طولانی ترین شبکه آزمایشی اثبات کار اتریوم، به اثبات

کد خبر : 247051
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
اعلامیه منسوخ شدن Ropsten، Rinkeby و Kiln

[ad_1]

  • یادآور: را ارتقاء یخچال خاکستری برای بلوک برنامه ریزی شده است 15,050,000، انتظار می رود 29 ژوئن 2022
  • را شبکه آزمایشی ادغام کورهکه در اوایل سال جاری راه اندازی شد، مدت کوتاهی پس از انتقال شبکه اصلی اتریوم به اثبات سهام، بسته خواهد شد.
  • Ropsten، طولانی ترین شبکه آزمایشی اثبات کار اتریوم، به اثبات سهام تبدیل شده است. در سه ماهه چهارم 2022 تعطیل خواهد شد.
  • Rinkeby، یک شبکه آزمایشی اثبات صلاحیت مبتنی بر گث، نخواهد انتقال به اثبات سهام و در Q2/Q3 2023 تعطیل خواهد شد.
  • کاربران و توسعه دهندگان تشویق می شوند تا در اسرع وقت به Goerli یا Sepolia مهاجرت کنند تا اتریوم را در زمینه پس از ادغام آزمایش کنند. بعد از The Merge، Rinkeby نخواهد یک محیط آزمایشی مناسب برای شبکه اصلی اتریوم باشد. به روز رسانی های برنامه ریزی نشده شبکه اصلی ممکن است دیگر برای شبکه های آزمایشی منسوخ اعمال نشود.


اتریوم دارای شبکه‌های آزمایشی بسیاری برای کاربران و توسعه‌دهندگان است تا قبل از تعامل با شبکه اصلی، موارد را آزمایش کنند. اینها در واقع کپی‌هایی از شبکه اصلی اتریوم هستند که اتر و سایر توکن‌ها در آن هیچ ارزشی ندارند. آنها به توسعه دهندگان برنامه ها، ابزارها، زیرساخت ها و پروتکل ها اجازه می دهند تا تغییرات را در محصولات خود (یا خود پروتکل!) در یک محیط کم خطر، قبل از انتقال به شبکه اصلی، اجرا کنند.

گفته می‌شود، از آنجایی که شبکه‌های آزمایشی، بلاک‌چین‌هایی با ویژگی‌های کامل هستند، تاریخچه و وضعیت آنها در طول زمان رشد می‌کند. این در نهایت اجرای و نگهداری گره ها را سخت تر می کند. به همین دلیل، برخی از شبکه های آزمایشی به طور دوره ای غروب می کنند. این اتفاق سال گذشته با شبکه آزمایشی زنجیره بیکن پیرمونت و اخیراً با شبکه آزمایشی لایه اجرای Kovan.

با نزدیک شدن به The Merge، توسعه دهندگان مشتری تصمیم گرفته اند شبکه های آزمایشی بیشتری را منسوخ کنند تا تلاش های خود را بر حفظ درست دو مورد از آنها در طولانی مدت متمرکز کنند: گورلی و سپولیا.

شبکه های آزمایشی Kiln، Rinkeby و Ropsten اکنون منسوخ شده اند.

جدول زمانی خاموش شدن تست نت

در حالی که این سه شبکه آزمایشی اکنون منسوخ شده در نظر گرفته می شوند، کاربران و توسعه دهندگان هنوز زمان دارند تا قبل از خاموش شدن کامل، مهاجرت خود را برنامه ریزی کنند. Kiln، Ropsten و Rinkeby طبق برنامه زیر تعطیل خواهند شد.

Kiln: After Mainnet Merge

شبکه آزمایشی Kiln که در سال 2022 برای ارائه یک محیط آزمایشی پس از ادغام راه اندازی شد، مدت کوتاهی پس از انتقال شبکه اصلی اتریوم به اثبات سهام، که در نیمه دوم سال 2022 پیش بینی می شود، بسته خواهد شد.

توسعه دهندگان نباید از Kiln به عنوان یک محیط آزمایش طولانی مدت استفاده کنید. انتظار می‌رود این اولین شبکه آزمایشی باشد که پس از اتفاق افتادن The Merge در شبکه اصلی اتریوم تعطیل می‌شود.

Ropsten: Q4 2022

شبکه آزمایشی Ropsten، که از آن عبور کرد ادغام در 8 ژوئن 2022، در سه ماهه چهارم 2022 تعطیل خواهد شد.

توسعه دهندگانی که در حال حاضر از Ropsten به عنوان یک محیط مرحله‌بندی/آزمایش استفاده می‌کنند، باید به Goerli یا Sepolia مهاجرت کنند.

Rinkeby: Q2/Q3 2023

شبکه آزمایشی Rinkeby خواهد شد نه از طریق The Merge اجرا کنید. در حال جایگزینی با Sepolia است، و تقریبا یک سال پس از انتقال Sepolia به اثبات سهام، در حدود سه ماهه دوم و سوم 2023، تعطیل خواهد شد.

هنگامی که شبکه اصلی اتریوم به اثبات سهام تبدیل شود، Rinkeby دیگر یک محیط صحنه سازی دقیق برای شبکه اصلی نخواهد بود. لیستی از تغییرات ارائه شده توسط The Merge که توسعه دهندگان برنامه باید از آن آگاه باشند در دسترس است اینجا. باز هم، توجه داشته باشید که این تغییرات خواهد بود نه به Rinkeby مستقر شود.

توسعه دهندگانی که در حال حاضر از Rinkeby به عنوان یک محیط مرحله‌ای/آزمایشی استفاده می‌کنند، باید مهاجرت به Goerli یا Sepolia را در اولویت قرار دهند و پروژه‌هایی که تحت تأثیر انتقال اتریوم به اثبات سهام قرار می‌گیرند، باید این کار را در اسرع وقت انجام دهند.

گورلی و سپولیا

دو شبکه آزمایشی که توسعه دهندگان مشتری پس از ادغام آنها را حفظ خواهند کرد، Goerli و Sepolia هستند.

شبکه Goerli با شبکه آزمایشی Prater Beacon Chain ادغام خواهد شد. یک Beacon Chain جدید برای انتقال Sepolia به اثبات سهام ایجاد شده است.

Beacon Chain Goerli برای کاربرانی که مایل به اجرای اعتبارسنجی شبکه آزمایشی هستند، باز باقی خواهد ماند. Sepolia با یک مجموعه اعتبار سنجی مجاز کار می کند، مشابه نحوه کار برخی از شبکه های آزمایشی امروزی. سهامدارانی که می خواهند ارتقای پروتکل را قبل از استقرار در شبکه اصلی آزمایش کنند، باید از Goerli استفاده کنند.

گورلی همچنین دارای یک جامعه قوی است و زیرساخت های موجود زیادی از آن پشتیبانی می کند. وضعیت آن نزدیک‌ترین حالت به شبکه اصلی است که می‌تواند برای آزمایش تعاملات قرارداد هوشمند مفید باشد.

از سوی دیگر، Sepolia نسبتاً جدید است، به این معنی که دولت و تاریخ آن هر دو بسیار کوچک هستند. این بدان معناست که شبکه سریع با آن همگام می شود و اجرای یک گره روی آن به فضای ذخیره سازی کمتری نیاز دارد. این برای کاربرانی که می خواهند به سرعت یک گره را بچرخانند و مستقیماً با شبکه تعامل داشته باشند مفید است.

خلاصه

به طور خلاصه، Kiln، Ropsten و Rinkeby اکنون منسوخ شده اند. در حالی که Kiln و Ropsten قبلاً به اثبات سهام منتقل شده اند، Rinkeby این کار را انجام خواهد داد نه این ارتقا را اجرا کنید.

بعد از اینکه The Merge در شبکه اصلی اتفاق افتاد، Kiln غروب خواهد کرد. سپس، تا پایان سال، Ropsten نیز خواهد بود. تقریباً یک سال پس از انتقال Sepolia به اثبات سهام، در حدود سه ماهه دوم و سوم 2023، Rinkeby خاموش خواهد شد.

دو شبکه آزمایشی، Goerli و Sepolia، در آینده حفظ خواهند شد. Goerli به سهامداران برای آزمایش ارتقای پروتکل و توسعه دهندگانی که می خواهند با یک وضعیت بزرگ موجود تعامل داشته باشند، توصیه می شود. Sepolia برای کاربران و توسعه دهندگانی که می خواهند زنجیره وزن سبک تری برای همگام سازی و تعامل با آن داشته باشند، توصیه می شود.

از همه کسانی که به راه اندازی، نگهداری یا حمایت از این شبکه ها کمک کرده اند، از شما متشکرم!


عکس سربرگ توسط کارل هدین.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.