اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳۰۰۰ نفر گذشت-راهبرد معاصر

[ad_1] به گزارش راهبرد معاصر. سید مجید پوراحمدی با تشریح خدمات صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: تمامی هنرمندان، نویسندگان روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت با عضویت در صندوق اعتباری هنر از 36 نوع خدمت و حمایت صندوق هنر برخوردار می‌شوند و مهم‌ترین ملاک عضویت در صندوق احراز فعالیت فرهنگی و هنری و استمرار آن

کد خبر : 485308
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز ۱۰۳۰۰۰ نفر گذشت-راهبرد معاصر

[ad_1]

به گزارش راهبرد معاصر. سید مجید پوراحمدی با تشریح خدمات صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: تمامی هنرمندان، نویسندگان روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت با عضویت در صندوق اعتباری هنر از 36 نوع خدمت و حمایت صندوق هنر برخوردار می‌شوند و مهم‌ترین ملاک عضویت در صندوق احراز فعالیت فرهنگی و هنری و استمرار آن است.

 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تعداد اعضای صندوق گفت: قریب به 10 هزار نفر از فعالان حوزه فرهنگی و هنری کشور در سال 1402 به جمعیت اعضای صندوق افزوده شد و این صندوق در حال حاضر بیش از 103 هزار عضو دارد.

 

وی در ادامه افزود: براساس آمار موجود تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر در سال 1402 از رشد 7 درصدی نسبت به سال1401 برخوردار بوده است.

 

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به ترکیب اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: اعضای صندوق شامل هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان قرآن و عترت هستند.

 

پوراحمدی در ادامه تصریح کرد: براساس آیین نامه عضویت گروه هنرمندان را فعالان حوزه سینما، موسیقی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی تشکیل می‌دهند. گروه نویسندگان شامل پژوهشگران، پدیدآورندگان کتب دوره‌ای و نویسندگان دارای اثر هستند. روزنامه‌نگاران، مدیرمسئول، سردبیر، مقاله‌نویس، خبرنگار، عکاس، مترجم و مفسر، مدیرهنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور و عکاس در گروه اهالی رسانه هستند. گروه فعالان قرآن و عترت را قاریان و حافظان قرآن کریم، هنرمندان تذهیب کار قرآن کریم و کتاب آرایی و آواها و نغمات دینی شامل می‌شوند.

 

در حال حاضر از تعداد کل اعضای صندوق 11 هزار و 795 نفر را هنرمندان سینمایی، 19هزار و 333 نفر فعالان حوزه موسیقی، 16 هزار و 726 نفر هنرمندان نمایشی، 15 هزار و 169 نفر از گروه نویسندگان، 9 هزار و 715 نفر فعالان حوزه قرآن و عترت، 9 هزار و 880 نفر روزنامه‌نگاران، 20 هزار و 435 نفر هنرمندان حوزه تجسمی و 517 نفر را فعالان فرهنگی تشکیل می‌دهند که از این تعداد بیشترین فراوانی به ترتیب به رشته‌های تجسمی، موسیقی و نمایشی مربوط می‌شود.

 

پوراحمدی با اشاره به رشد اعضا به تفکیک رشته فعالیت گفت: بیشترین رشد آمار عضویت در سال 1402 نسبت به سال 1401 متعلق به روزنامه‌نگاران، هنرمندان حوزه تجسمی و نویسندگان بوده است.

 

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به نسبت سنی جمعیت تحت پوشش صندوق بیان کرد: 63 درصد اعضای صندوق اعتباری هنر کمتر از 44 سال سن دارند که این مهم نشان از گرایش نسل جوان به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و دغدغه برخورداری از مزایای شغلی و اجتماعی این نسل دارد.

 

وی در ادامه افزود: همچنین 8 درصد از اعضای صندوق، هنرمندان پیشکسوت بالای 60 سال سن هستند.

 

پوراحمدی با اشاره به نقش بانوان در اعتلای فرهنگ و هنر کشور تصریح کرد: در حال حاضر 35 درصد از اعضای صندوق شامل بانوان فرهیخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق اعتباری هنر در سال جاری تکریم و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات ویژه به آنهاست.

 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد : بسط عدالت فرهنگی یکی از مهمترین موضوعاتی است که صندوق اعتباری هنر آن را دنبال می‌کند. براین اساس، تقویت نمایندگی‌های صندوق در استان‌ها، پیگیری و رصد مطالبات اعضا در استان‌ها از برنامه‌های مهم صندوق اعتباری هنر است. در حال حاضر 33 درصد اعضای صندوق را هنرمندان ساکن استان تهران و 67 درصد را هنرمندان ساکن در سایر استان‌ها تشکیل می‌دهند.

 

وی در ادامه افزود: پس از تهران، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و البرز بیشترین تعداد عضو در صندوق اعتباری هنر را دارا هستند.

 

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به رشد آمار اعضا به تفکیک استانی اظهار کرد: بیشترین رشد عضویت در سال 1402 نسبت به سال 1401 متعلق به استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی است.

 

پوراحمدی عضویت هنرمندان نامدار و پیشکسوت در صندوق اعتباری هنر را موجب افتخار این نهاد حمایتی دانست و افزود: بیش از هزار نفر از اعضای صندوق دارای نشان درجه یک هنری هستند که برنامه‌های حمایتی متناسب با شأن و منزلت این عزیزان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: در تلاش هستیم با بهره‌گیری از صاحب‌نظران خبره و همراهی اهالی فرهنگ، هنر، قدم‌های اساسی در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر کشور برداریم./ تسنیم

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.