اعزام متخصص بیهوشی به انگلستان – مهاجرت پزشکی

[ad_1] انگلستان کشوری وسیع، ثروتمند و پرجمعیت است. جمعیت زیاد و قرار گرفتن آنان در سنین میانسالی  و بالاتر، باعث شده انگلستان نیاز فراوانی به نیروهای کاری مختلف داشته باشد. از جمله مشاغلی که انگلستان به شدت به آن نیاز دارد، حرفه‌ی  پزشکی و رشته‌ی تخصص بیهوشی است. پزشکان متخصص بیهوشی شانس بالایی برای دریافت

کد خبر : 480940
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
اعزام متخصص بیهوشی به انگلستان – مهاجرت پزشکی

[ad_1]

انگلستان کشوری وسیع، ثروتمند و پرجمعیت است. جمعیت زیاد و قرار گرفتن آنان در سنین میانسالی  و بالاتر، باعث شده انگلستان نیاز فراوانی به نیروهای کاری مختلف داشته باشد. از جمله مشاغلی که انگلستان به شدت به آن نیاز دارد، حرفه‌ی  پزشکی و رشته‌ی تخصص بیهوشی است. پزشکان متخصص بیهوشی شانس بالایی برای دریافت ویزا و مهاجرت به انگلستان دارند. اما در این میان قوانینی برای مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان در نظر گرفته شده که باید رعایت شود. در ادامه روند مهاجرت پزشکان متخصص بیهوشی به انگلستان را بررسی خواهیم کرد.

یک «متخصص بیهوشی» در ابتدا دوره‌ی عمومی  هفت ساله‌ی  پزشکی را گذرانده است و سپس با شرکت در آزمون  دستیاری تخصصی پزشکی، نمره‌ی قبولی را کسب کرده است. بعد از آن  چهار سال در رشته‌ی تخصصی «بیهوشی» به تحصیل پرداخته است. علت‌های زیادی وجود دارد که زمینه‌ی مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان را فراهم کند، از جمله‌ی این دلایل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دستمزد پایین متخصصان بیهوشی در ایران به نسبت سختی و حساسیت شغلی
  • نبود امکانات بیمارستانی و پاراکلینیکی استاندارد، مدرن و به روز مربوط به بیهوشی در ایران
  • مشکلات مربوط به داروهای بیهوشی و تحریم واردات داروهای بیهوشی لازم در اتاق عمل
  • ساعات کاری طولانی و مرخصی و استراحت خیلی کم

متخصصان بیهوشی در ایران حمایت نمی‌شوند و اغلب کارانه و پرداختی و حقوق آنها با تاخیر چند ماهه به دستشان می‌رسد.

 اما متخصص بیهوشی در انگلستان شرایط متفاوتی دارد. این رشته‌ی پزشکی در انگلیس، از جایگاه بسیار ویژه‌ و ارزشمندی  برخورداراست. متخصصان بیهوشی، در اتاق عمل‌های انگلستان نقشی مهم و اثرگذار در بی درد کردن بیمار و کنترل فرآیند درد بیمار در حین جراحی دارند.

 وزارت سلامت و مراقبت‌های اجتماعی انگلستان کاملا بر این موضوع اشراف دارد که متخصصین بیهوشی، پر استرس ترین و پر مسئولیت ترین رشته‌ در حوزه‌ی پزشکی هستند. از طرفی حضور آنها در اتاق عمل و به طور کلی در سیستم بهداشت و سلامت و درمان انگلستان ضروری است. بنابراین این رشته در انگلستان بسیار ارج  و منزلت بالایی دارد و مورد حمایت همه جانبه‌ی وزارت سلامت و مراقبت‌های اجتماعی است. همین امر باعث تمایل به مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان شده است.

چنانچه فرد متقاضی مهاجرت موفق شود تحصیلات خود در رشته‌ی پزشکی را در انگلستان بگذراند، بسیار راحت تر می‌تواند پس از پایان تحصیل در آنجا به فعالیت بپردازد. اما مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان در حالی که تحصیلات و مدرک خود را در غیر انگلستان دریافت کرده باشد کمی سخت تر است. با این حال به دلیل نیاز زیاد کشور انگلستان به متخصصان و پزشکان، فارغ‌التحصیلان رشته‌ی بیهوشی نیز می‌توانند تلاش کرده و شانس خود را برای دریافت ویزا با عنوان مهاجرت متخصص بیهوشی به  انگلستان امتحان کنند.

مراحل اخذ ویزای کار انگلستان برای متخصص بیهوشی

«شورای تحقیقات پزشکی» نام یک سازمان غیر سیاسی در انگلستان است. این شورا وظایف مختلفی دارد اما یکی از  وظایف آن، بررسی صلاحیت و اعتبار مدارک پزشکی سایر پزشکان غیر انگلیسی است. پزشک متخصص بیهوشی متقاضی مهاجرت، باید در سایت این شورا ثبت نام و مدارک لازم را بارگذاری کند.

برای مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان نیز متخصص بیهوشی در قدم اول باید از این شورا به صورت آنلاین و غیر حضوری مجوز بگیرد.

  • ثبت نام و بارگذاری اطلاعات لازم در سایت شورای تحقیقات پزشکی انگلستان
  • قبولی در آزمون آیلتس با حداقل نمره‌ی ۷. البته انگلستان برای مهاجرت‌های حوزه‌ی بهداشت و درمان، نمره‌ی آزمونOET  را نیز قبول می‌کند.
  • متخصصان بیهوشی باید در آزمون CESR شرکت کنند.
  • شرکت در آزمون MRCP و MRCS برای فعالیت به عنوان پزشک متخصص در انگلستان
  • شرکت در آزمون دو مرحله‌ای PLAB

یکی از مراحل مهم قبل از مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان، معادل‌سازی مدرک او است‌. این معادل‌سازی از طریق ارائه‌ی مدارک لازم، پرداخت هزینه‌ی معادل سازی و شرکت در آزمون های مخصوص صورت می‌گیرد. از جمله مدارک لازم هنگام معادل‌سازی: پروانه‌ی طبابت، رزومه‌ی کاری، گواهی تمکن مالی و گواهی عدم سوء سابقه‌ی پزشکی  است.

شرکت در آزمون دو مرحله ای بورد PLAB  که توسط شورای تحقیقات پزشکی انگلیس برگزار می‌شود یکی از مراحل معادل‌سازی مدرک تخصص بیهوشی و سایر مدارک پزشکی است.

متخصصان بیهوشی باید گواهینامه‌ی ECFMG دریافت کنند. برای دریافت این گواهینامه باید در بخش اپیک با پرداخت هزینه ثبت نام کنند. پس از بارگذاری عکس، اسکن پاسپورت و پاسخ به سوالات، هویت فرد تایید می‌شود. حالا باید مدارک خود را با ترجمه‌ی دقیق و صحیح برای بخش اپیک موسسه ECFMG ارسال کنند. پس از آن بررسی دقیق مدارک آغاز می‌شود و در صورت تایید، گواهینامه برای پزشک متخصص بیهوشی صادر خواهد شد.

در صورتی که معادل‌سازی مدارک با موفقیت به پایان برسد، پس از حضور در انگلستان باید دوره‌ی دو ساله‌ی کارآموزی را بگذرانند. مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان از ایران، نیازی به گذراندن این دوره نخواهد داشت چون پزشکان ایران دوره‌ی انترنی را در دانشگاه گذرانده‌اند و می‌توانند مستقیم وارد بازار کار شوند‌.

متخصص بیهوشی در انگلیسمتخصص بیهوشی در انگلیس

متخصص بیهوشی چه نوع ویزایی دریافت می‌کند؟

مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان با دریافت ویزا کامل می‌شود. اساسا ویزای متخصص بیهوشی از زیر مجموعه ویزاهای کاری است. ویزای کار برای پزشکان سه نوع هستند که خود متخصص بیهوشی با توجه به هدف، بودجه و سایر شرایط باید برای دریافت یکی از آنها اقدام کند.

  1. ویزای Tier 1 : این نوع ویزا برای متخصص بیهوشی که قصد دارد فعالیت‌های غیر آموزشی انجام دهد، مناسب است.یعنی فرد اجازه‌ی تدریس پزشکی و آموزش آن به سایرین را ندارد.
  2. ویزای Tier2: این ویزا مناسب برای متخصصان بیهوشی است که از یک کارفرمای انگلیسی، دعوتنامه‌‌ی کاری دارند.
  3. ویزای Tier5: این ویزا موقتی و دوساله است و برای گذراندن دوره‌های تحقیقاتی، علمی و … مناسب است.

شرایط کاری متخصص بیهوشی در انگلستان

متخصص بیهوشی شغلی خطیر و حساس است. این شغل در انگلستان درآمد بسیار خوبی دارد. موفقیت در مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان مزایای زیادی برای فرد پزشک به همراه می‌آورد. از جمله رفاه و آسایش و امنیتی که با زندگی در انگلستان تجربه می‌شود.

متخصص بیهوشی امکان بردن خانواده‌ی خود همراه با فرزندان زیر ۱۸ سال را به انگلیس دارد. فرزندان متخصص بیهوشی در انگلستان از خدمات اجتماعی و تحصیل رایگان بهره‌مند هستند.

از لحاظ استرس آوری و حساسیت شغلی، رشته‌ی بیهوشی تفاوتی بین دو کشور ایران و انگلیس نیست. اما از لحاظ امکانات کاری، استفاده از تجهیزات روز دنیا در اتاق عمل، اتاق عمل‌هایی بسیار ایمن و استاندارد،  موجود بودن انواع و اقسام داروهای بیهوشی از مطرح‌ترین شرکتهای داروسازی دنیا، حمایت کارفرما از پزشکان و بسیاری موارد دیگر انگلستان را برای فعالیت متخصصین بیهوشی تبدیل به کشوری ایده‌آل کرده است.

ساعات کاری پزشکان در انگلستان از ۸ صبح الی ۶ بعد از ظهر است. اما متخصصین بیهوشی به دلیل تخصص مهم و حیاتی خود ، روزهای تعطیل و آخر هفته را نیز ممکن است شیفت و یا آنکال جراحی باشند.

پزشکان در انگلستان درآمد بسیار قابل قبول و رضایت بخشی دارند‌.

معمولا در صورتی که مدارک کامل باشد و مشکلی پیش نیاید، پس از گذشت زمان مشخصی از مهاجرت متخصص بیهوشی به انگلستان، فرد اقامت دائم انگلیس را دریافت خواهد کرد. پس از آن امتیازات ویژه‌ی دیگری در اختیار پزشک متخصص بیهوشی دارای اقامت دائم قرار خواهد گرفت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.