اعتراف مقام آمریکایی به شکست آزمایش موشک مافوق صوت

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که آخرین آزمایش موشک مافوق صوت این کشور “موفقیت آمیز نبود”، اگرچه برخی از اهداف را برآورده کرد. کندال در پاسخ به سوالی درباره آخرین آزمایش موشک مافوق صوت گفت: آزمایش ما موفقیت

کد خبر : 339667
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۳:۱۲
اعتراف مقام آمریکایی به شکست آزمایش موشک مافوق صوت



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد که آخرین آزمایش موشک مافوق صوت این کشور “موفقیت آمیز نبود”، اگرچه برخی از اهداف را برآورده کرد.

کندال در پاسخ به سوالی درباره آخرین آزمایش موشک مافوق صوت گفت: آزمایش ما موفقیت آمیز نبود. ما نتیجه های مورد نیاز خود را از آن آزمایش به دست نیاوردیم.

آمریکا پیشتر در ماه ژانویه آزمایش نهایی موشک مافوق صوت ساخت شرکت لاکهید مارتین را انجام داده بود که سرعت آن از پنج ماخ بیشتر شده بود.

تاکنون آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا که توسط غول تسلیحاتی این کشور یعنی لاکهید مارتین توسعه یافته است، سه بار شکست متوالی داشته که این امر منجر به تاخیر در تولید نوع عملیاتی این نوع موشک در ماه سپتامبر شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که در زمینه فناوری موشک های مافوق صوت ناتوان مانده و بارها در انجام آزمایش چنین موشک هایی شکست خورده، همچنان در تقلا برای رفع این عقب‌ماندگی نظامی در مقابل روسیه و چین است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: دریاسالار «جانی ولفی» (Johnny Wolfe) مدیر «برنامه سامانه های راهبردی» نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که توانایی نظامی چین و روسیه موجب شده تا آمریکا توسعه سلاح های مافوق صوت خود را سرعت بخشد و پنتاگون به دنبال تسریع انجام تحقیقات و افزودن بر آزمایش‌ها برای جبران این ناکامی و عقب ماندگی نظامی است.

مدیر برنامه سامانه های راهبردی نیروی دریایی آمریکا با اذعان به این ناتوانی نظامی، گفت: تا همین اواخر، قصد چندانی برای دست یافتن به این فن آوری و قرار دادن آن در یک سیستم تسلیحاتی وجود نداشت، اما اکنون این نیاز وجود دارد و به همین خاطر است که فوریت دست یافتن به آن احساس می شود.

براساس این گزارش، پنتاگون برای انجام تحقیقات در زمینه سلاح های مافوق صوت مبلغ ۴.۷ میلیارد دلار برای سال آینده درخواست کرده است، این مبلغ بیش از ۳.۸ میلیارد دلار بودجه در نظر گفته شده از سوی کمیته تحقیقات کنگره است.

وزارت دفاع آمریکا قصد دارد تا سلاح مافوق صوت دور برد را تا سال آینده میلادی از حالت آزمایشی خارج و عملیاتی کند؛ نیروی دریایی آمریکا نیز قصد دارد در سال ۲۰۲۵ نسخه ای از این سلاح را بر روی ناوشکن موشک‌های هدایت شونده کلاس زوموالت (Zumwalt-class destroyer) به کار گیرد و نسخه‌ دیگری نیز برای زیردریایی تا اواخر این دهه در نظر گرفته است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.