اعتراضات ضد دولتی آرژانتین در حالی آغاز می شود که رئیس جمهور خواستار اتحاد می شود

[ad_1] رئیس جمهور چپ میانه با چالش فزاینده ای از سوی جناح چپ ستیزه جو ائتلاف حاکم مواجه است که خواهان هزینه های بیشتر دولتی برای کاهش سطح بالای فقر و تورم است. دو متحد اصلی میانه رو در ماه گذشته کابینه او را ترک کردند. این کشور آمریکای جنوبی که یکی از تولیدکنندگان عمده

کد خبر : 227134
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۷
اعتراضات ضد دولتی آرژانتین در حالی آغاز می شود که رئیس جمهور خواستار اتحاد می شود

[ad_1]

رئیس جمهور چپ میانه با چالش فزاینده ای از سوی جناح چپ ستیزه جو ائتلاف حاکم مواجه است که خواهان هزینه های بیشتر دولتی برای کاهش سطح بالای فقر و تورم است. دو متحد اصلی میانه رو در ماه گذشته کابینه او را ترک کردند.

این کشور آمریکای جنوبی که یکی از تولیدکنندگان عمده سویا و ذرت است، با تورم بالای 60 درصد دست و پنجه نرم می کند، فشار شدیدی بر پول پزو و افزایش هزینه های واردات گاز که ذخایر ارز خارجی ضعیف را از بین می برد.

فرناندز در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد اعلام استقلال آرژانتین، خواستار “وحدت” شد و از جناح های مختلف خواست تا در راستای آن تلاش کنند.

او گفت: «تاریخ به ما می‌آموزد که این ارزشی است که باید در سخت‌ترین لحظات حفظ کنیم»، و افزود که کشور به مسئولیت اقتصادی با ذخایر ارزی پایین و تورم سرسام‌آور جهانی نیاز دارد که به اقتصاد محلی آسیب جدی وارد می‌کند.

ما باید مسیر تعادل مالی و تثبیت ارز را طی کنیم.»

آرژانتین که دهه‌ها بحران‌های اقتصادی را پشت سر گذاشته بود، اوایل سال جاری قرارداد بدهی ۴۴ میلیارد دلاری را با صندوق بین‌المللی پول منعقد کرد تا جایگزین برنامه شکست‌خورده ۲۰۱۸ شود. بسیاری صندوق بین المللی پول را به خاطر سیاست های سختگیرانه اقتصادی مقصر می دانند.

در خیابان‌های بوئنوس آیرس، هزاران معترض بعد از ظهر شنبه با بنرهایی با مضمون «از صندوق بین‌المللی پول جدا شو» و «خروج، سرمایه، بیرون کن» راهپیمایی کردند. راهپیمایان از دولت انتقاد کردند و خواستار عدم پرداخت بدهی شدند.

بخش‌هایی از دولت، از جمله کریستینا فرناندز دی کرشنر، معاون رئیس‌جمهور قدرتمند، خواستار هزینه‌های بیشتر برای کاهش تأثیر کووید-19 و جنگ در اوکراین شده‌اند، که اعتراض‌ها را در کشورهایی مانند سریلانکا روشن کرده است.

خوان کارلوس جوردانو، یک قانونگذار سوسیالیست که به راهپیمایی پیوست، گفت: «یک بحران عظیم در داخل کشور ما وجود دارد.

آرژانتین یک نیمه مستعمره سرمایه داری در زنجیره صندوق بین المللی پول است. امروز اینجا هستیم تا بگوییم به استقلال دوم نیاز داریم. آرژانتین باید روابط خود را با صندوق بین المللی پول که امپراتوری اسپانیا در قرن بیست و یکم است، قطع کند.

دولت فرناندز یک هفته پیش با استعفای ناگهانی مارتین گوزمان، وزیر میانه رو اقتصاد، یکی از متحدان نزدیک رئیس جمهور که رهبری مذاکرات با صندوق بین المللی پول را بر عهده داشت، دچار آشفتگی شد. سیلوینا باتاکیس، اقتصاددان جایگزین او شد.

باتاکیس که نسبت به گوزمان به جناح چپ ائتلاف حاکم نزدیکتر است، روز جمعه با صندوق بین المللی پول صحبت کرد و با وجود نگرانی ها در مورد تغییر سیاست پوپولیستی که اوراق قرضه را پایین آورده و پزو را به لرزه درآورده است، قول ثبات اقتصادی داده است.

مارسلو رامال، عضو حزب کارگران، گفت: «استعفای وزیر اقتصاد نشان داد که یک فروپاشی اقتصادی و مالی وجود دارد که بر زندگی کارگران، کل جمعیت تأثیر می گذارد.

ما باید در نظر داشته باشیم که امسال تورم 80 تا 90 درصدی با دستمزدهایی که به سرعت افزایش نمی‌یابند، خواهیم داشت.

(گزارش توسط لوسیلا سیگال؛ گزارش اضافی توسط کلودیا مارتینی، هوراسیو سوریا و میگل لو بیانکو؛ نگارش توسط آدام جوردان؛ ویرایش توسط ساندرا مالر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.