اظهارات مهم پاشینیان درباره ایران/ ارمنستان علیه دالان تورانی موضع‌گیری کرد

[ad_1] «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان از شکل‌گیری گاه‌به‌گاه گفتمان «کریدور» درباره قلمرو ارمنستان انتقاد کرده و موضع ایروان را درباره ایجاد مواصلات بین‌المللی در خاک این کشور مطرح کرد. خبرگزاری آرمن‌پرس گزارش کرد که پاشینیان در این باره گفت: افزون بر این، وقتی ما می‌گوییم این تجاوز به تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری ارمنستان است،

کد خبر : 454776
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
اظهارات مهم پاشینیان درباره ایران/ ارمنستان علیه دالان تورانی موضع‌گیری کرد

[ad_1]

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان از شکل‌گیری گاه‌به‌گاه گفتمان «کریدور» درباره قلمرو ارمنستان انتقاد کرده و موضع ایروان را درباره ایجاد مواصلات بین‌المللی در خاک این کشور مطرح کرد.

خبرگزاری آرمن‌پرس گزارش کرد که پاشینیان در این باره گفت: افزون بر این، وقتی ما می‌گوییم این تجاوز به تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری ارمنستان است، آن‌ها می‌گویند این یک بیانیه به رسمیت‌شناخته شده بین‌المللی است که یک کریدور شمال-جنوب داریم، یک کریدور جنوبی و یک کریدور شمالی داریم و به برخی مواردی که از خاک جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کند،‌ اشاره می‌کنند.

نخست‌وزیر ارمنستان در ادامه گفت «موضوعی درباره مواصلات آذربایجان-نخجوان مطرح است و نظایری نیز درباره ایجاد این ارتباط از طریق ایران وجود دارد.»

پاشینیان افزود: «برای خلاصی از این بازی‌های زبانی، ما می‌گوییم در همان شرایطی که ایران این ارتباط را فراهم می‌کند، ما هم آماده‌ایم تحت همین شرایط مواصلات ریلی و جاده‌ای ایجاد کنیم.»

او همچنین با اشاره به بیانیه سه‌جانبه ۹ نوامبر اشاره کرد که آذربایجان سه سال است که درباره کریدور زنگزور صحبت می‌کند.

بیانیه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ (توافقنامه آتش‌بس قره‌باغ) در پی بیش از چهل روز درگیری مسلحانه میان جمهوری ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره‌باغ با میانجیگری روسیه امضا شد.

پاشینیان افزود: هر دو طرف بیانیه سه‌جانبه که آن را در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ امضا کردند، از سپتامبر ۲۰۲۳ نشان داده‌اند که این سند دیگر برایشان وجود ندارد. اقداماتی که در ناگورنو-قره‌باغ با مشارکت فدراسیون روسیه و آذربایجان انجام شد، گواهی بر این است که این سند دیگر وجود ندارد.

نخست‌وزیر ارمنستان در این باره افزود: نمی‌شود که این سند برای دو طرف دیگر وجود نداشته باشد اما برای طرف سوم همچنان پابرجا باشد.

او تاکید کرد که در بیانیه ۹ نوامبر، هیچ اشاره‌ای به این کریدور نشده بود و هیچ بندی هم در این بیانیه نبود که بگوید امنیت این جاده که از خاک ارمنستان عبور می‌کند، باید توسط فدراسیون روسیه تامین شود.

به گفته پاشینیان، تفاهمی سیاسی بر سر این وجود دارد که جاده‌ها و مرزها میان ارمنستان و آذربایجان باید بر اساس اصول حاکمیتی و اختیارات قانونی احداث شوند.

او با اشاره به اظهارات آذربایجان مبنی بر این که برخورداری از امکان جابجایی بدون مانع برایشان ضرورت دارد، گفت که ارمنستان با جابجایی بدون مانع مخالف نیست اما نبود موانع در جابجایی به معنای نقض قوانین نیست.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.