اظهارات مداخله‌جویانه کامرون درباره غزه پس از جنگ در دیدارش با امیر قطر

[ad_1] دیوان پادشاهی قطر اعلام کرد تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس و هیأت همراه وی دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار درخصوص روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن به بحث و تبادل نظر پرداختند. براساس گزارش سایت خبری روسیا

کد خبر : 459171
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
اظهارات مداخله‌جویانه کامرون درباره غزه پس از جنگ در دیدارش با امیر قطر

[ad_1]

دیوان پادشاهی قطر اعلام کرد تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس و هیأت همراه وی دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار درخصوص روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، امیر قطر و وزیر خارجه انگلیس در جریان این دیدار تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین و راه‌های لازم جهت برقراری آتش‌بس دائمی و فوری با هدف ممانعت از ریختن خون فلسطینیان را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه تاکید کردند.

وزیر خارجه انگلیس از امیر قطر به خاطر تلاش‌های کشورش در راستای کاهش تنش و پایان دادن به جنگ غزه تشکر و قدردانی کرد.

در همین رابطه، وزیر خارجه انگلیس گفت: «ما خواهان مشاهده یک آتش‌بس فوری بشردوستانه هستیم که از آن بتوانیم به یک آتش‌بس پایدار و دائمی دست یابیم. تا زمانیکه جنبش حماس همچنان قادر است به اسرائیل راکت شلیک کند، برقراری آتش بس غیرواقعی است.»

وی در ادامه افزود: «برای خارج کردن اسرا از غزه و ارائه کمک‌ها به این منطقه، برقراری آتش‌بس ضروری است.»

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد: «اسرائیل قبول نخواهد کرد که پس از جنگ، حماس مدیریت نوار غزه را برعهده داشته باشد و حق هم دارد!»

وی در ادامه گفت: «ما از همه اقداماتی که اسرائیل انجام داده، حمایت نکرده‌ایم. ما باید بین حماس و ملت فلسطین تمایز قائل شویم و می‌خواهیم که تشکیلات خودگردان فلسطین، غزه را مدیریت کند!»

کامرون افزود: «ما به راهکار تشکیل دو دولتی باور داریم و باید از این لحظات استفاده کنیم و فرصت‌ها غنیمت بشمریم. جنگ معمولا با راهکار سیاسی پایان می‌یابد نه راهکار نظامی. باید به فلسطینیان کشوری اعطا شود که در آن احساس امنیت کنند».
وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای روز (چهارشنبه) اعلام کرده بود دیوید کامرون، وزیر خارجه این کشور که برای سومین بار در دو ماه گذشته به منطقه می‌آید، به دنبال حمایت از آزادی اسرا و دستیابی به آتش‌بسی دائمی در غزه است.

کامرون پیش از این سفر گفت:‌ هیچکس نمی‌خواهد ببیند که این درگیری یک لحظه بیشتر از حد لازم ادامه می‌یابد. اکنون یک وقفه فوری برای دریافت کمک و خروج اسرا ضروری است. وضعیت ناامیدکننده است.

وی افزود: در خاورمیانه هستم و با شرکای خود برای کمک به ایجاد طرحی برای حرکت از آن وقفه به یک آتش‌بس پایدار و دائمی بدون بازگشت به درگیری‌ها کار می‌کنم.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.