اطلاعیه ادغام Sepolia | وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1] Sepolia دومین شبکه از سه شبکه آزمایشی عمومی خواهد بود که از طریق The Merge اجرا می شود. هنگامی که کل دشواری در زنجیره اثبات کار بیشتر شود، شبکه به اثبات سهام تبدیل خواهد شد. 17,000,000,000,000,000، که انتظار می رود در چند روز آینده رخ دهد. پس از ادغام، Sepolia دارای یک مجموعه اعتبارسنجی

کد خبر : 223353
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
اطلاعیه ادغام Sepolia |  وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1]

  • Sepolia دومین شبکه از سه شبکه آزمایشی عمومی خواهد بود که از طریق The Merge اجرا می شود.
  • هنگامی که کل دشواری در زنجیره اثبات کار بیشتر شود، شبکه به اثبات سهام تبدیل خواهد شد. 17,000,000,000,000,000، که انتظار می رود در چند روز آینده رخ دهد.
  • پس از ادغام، Sepolia دارای یک مجموعه اعتبارسنجی مجاز است، مانند شبکه‌های آزمایشی اثبات صلاحیت موجود. Goerli/Prater، که در تاریخ بعدی ادغام خواهد شد، یک مجموعه اعتبار سنجی باز را حفظ خواهد کرد تا به سهامداران اجازه آزمایش انتقال را بدهد.

زمینه

پس از سال‌ها کار برای آوردن اثبات سهام به اتریوم، اکنون به مرحله آزمایش نهایی رسیده‌ایم: استقرار شبکه‌های آزمایشی!

با توجه به اینکه Ropsten قبلاً به اثبات سهام و چنگال سایه‌ها ادامه می‌دهد، اکنون Sepolia برای The Merge آماده است. بعد از Sepolia، فقط Goerli/Prater باید قبل از انتقال به شبکه اصلی ادغام شوند. همانطور که در پست اخیر توضیح داده شد، سایر شبکه های آزمایشی پس از ادغام منسوخ شده در نظر گرفته می شوند.

Merge از دو جهت با ارتقاهای قبلی اتریوم متفاوت است. اول، اپراتورهای گره باید هر دو لایه توافقی (CL) و لایه اجرا (EL) خود را پشت سر هم به‌روزرسانی کنند، نه فقط یکی از این دو. دوم، ارتقاء در دو مرحله فعال می شود: مرحله اول در ارتفاع دوره ای در Beacon Chain و مرحله دوم پس از برخورد با یک Total Difficulty مقدار در لایه اجرا

Sepolia قبلاً ارتقاء Bellatrix را در Beacon Chain انجام داده است. اکنون جزئیات مرحله دوم انتقال را اعلام می کنیم: ضربه زدن به Terminal Total Difficulty.

اطلاعات ارتقا

زمان سنجی

ادغام یک فرآیند دو مرحله ای است. این با ارتقاء شبکه در لایه اجماع آغاز می شود که توسط یک ارتفاع دوره ای آغاز می شود. این امر با انتقال لایه اجرا از اثبات کار به اثبات سهام، که توسط یک عامل خاص آغاز می شود، دنبال می شود. Total Difficulty آستانه، به نام Terminal Total Difficulty (TTD).

بر 20 ژوئن 2022، در دوره 100، ارتقاء Bellatrix زنجیره Sepolia Beacon را برای The Merge آماده کرد. در آن نقطه، مشتریان CL شروع به گوش دادن برای a TTD ارزشی که باید در زنجیره اثبات کار قرار گیرد.

از آنجایی که نرخ هش شبکه‌های آزمایش اثبات کار بسیار ناپایدار است TTD مقدار ابتدا روی یک مقدار بسیار بالا تنظیم شد، 100000000000000000000000. با نرخ هش فعلی Sepolia، صدها سال طول می کشد تا به این مقدار برسد.

با Bellatrix در حال حاضر زنده، به روز شده است TTD ارزش 17000000000000000 برای انتقال انتخاب شده است. پیش بینی می شود ظرف چند روز آینده ضربه بزند. وقتی این جدید TTD ضربه خورده یا از آن فراتر رفته است، بخش لایه اجرا از انتقال، با اسم رمز پاریس، شروع خواهد شد. مجدداً، توجه داشته باشید که نرخ هش در Sepolia بسیار متغیر است، بنابراین زمان واقعی که در آن Terminal Total Difficulty صورت می گیرد ممکن است نوسان داشته باشد.

هنگامی که لایه اجرا از مقدار فراتر رفت TTD، بلوک بعدی صرفاً توسط اعتبارسنجی زنجیره ای Beacon تولید می شود. زمانی که Beacon Chain این بلوک را نهایی کرد، ادغام را کامل می‌دانیم. با فرض شرایط عادی شبکه، این باید 2 دوره یا تقریباً 13 دقیقه پس از ضربه زدن به اولین بلوک پس از TTD اتفاق بیفتد!

یک تگ بلوک جدید JSON-RPC، finalized، آخرین بلوک نهایی شده یا یک خطا را در صورت عدم وجود بلوک پس از ادغام، برمی گرداند. این تگ می تواند برای برنامه های کاربردی استفاده شود تا بررسی کنند که آیا ادغام کامل شده است یا خیر. به طور مشابه، قراردادهای هوشمند می توانند پرس و جو کنند DIFFICULTY اپکد (0x44) تغییر نام داد PREVRANDAO پس از ادغام، برای تعیین اینکه آیا ادغام اتفاق افتاده است یا خیر. ما به ارائه دهندگان زیرساخت توصیه می کنیم که علاوه بر وضعیت نهایی، بر ثبات کلی شبکه نظارت کنند.

انتشارات مشتری

نسخه های مشتری زیر از The Merge در شبکه تست Sepolia پشتیبانی می کند. اپراتورهای گره باید اجرا شوند هر دو یک کلاینت لایه اجرا و توافق برای باقی ماندن در شبکه در طول و بعد از ادغام.

هنگام انتخاب مشتری برای اجرا، اعتبار سنجی ها باید به ویژه به خطرات اجرای یک کلاینت اکثریت در هر دو EL و CL توجه داشته باشند. توضیحی در مورد این خطرات و پیامدهای آنها را می توان در اینجا یافت. تخمینی از توزیع فعلی مشتری EL و CL و راهنماهای تغییر از یک مشتری به مشتری دیگر را می توان در اینجا یافت.

لایه اجماع

لایه اجرا

نام نسخه ارتباط دادن
بسو به “Besu Note” در زیر مراجعه کنید به “Besu Note” در زیر مراجعه کنید
اریگون “Erigon Note” را در زیر ببینید به «یادداشت اریگون» در زیر مراجعه کنید
گو-اتریوم (geth) نسخه 1.10.20 دانلود
نه فکری 1.13.4 دانلود

یادداشت بیسو: برای سازگاری با ادغام Sepolia، کاربران Besu باید یک کتابچه راهنمای کاربر را انجام دهند Terminal Total Difficulty لغو کردن برای انجام این کار، کاربران باید آخرین نسخه Besu، 22.4.3 را از زمان انتشار این پست اجرا کنند و موارد زیر را انجام دهند:

  • اگر از فایل های پیکربندی TOML استفاده می کنید، خط زیر را اضافه کنید: override-genesis-config=["terminalTotalDifficulty=17000000000000000"]
  • اگر گره را با استفاده از CLI شروع می کنید، پرچم زیر را اضافه کنید: --override-genesis-config="terminalTotalDifficulty=17000000000000000"

یادداشت اریگون: برای سازگاری با ادغام Sepolia، کاربران Erigon باید یک کتابچه راهنمای کاربر را انجام دهند Terminal Total Difficulty لغو کردن برای انجام این کار، کاربران باید نسخه 2022.06.06-alpha را اجرا کنند و هنگام شروع گره پرچم زیر را اضافه کنند. --override.terminaltotaldifficulty=17000000000000000 should be good for Sepolia.

اطلاعات بیشتر در مورد لغو TTD را می توان در اطلاعیه Ropsten TTD یافت.

ارتقا مشخصات

تغییرات مهم توافقی برای The Merge در دو مکان مشخص شده است:

  • لایه اجماع تغییر می کند، در زیر bellatrix دایرکتوری مخزن consensus-specs
  • لایه اجرا تغییر می کند، در زیر Paris spec در مخزن execution-specs

علاوه بر اینها، دو ویژگی دیگر نحوه تعامل کلاینت های لایه اجماع و اجرا را پوشش می دهد:

  • Engine API که در مخزن execution-apis مشخص شده است، برای ارتباط بین لایه‌های اجماع و اجرا استفاده می‌شود.
  • همگام سازی خوش بینانه، مشخص شده در sync پوشه مخزن consensus-specs، توسط لایه اجماع برای وارد کردن بلوک ها هنگام همگام سازی کلاینت لایه اجرا و ارائه نمای جزئی از سر زنجیره از اولی به دومی استفاده می شود.

سوالات متداول

به عنوان یک اپراتور گره، چه کاری باید انجام دهم؟

پس از ادغام، یک گره کامل اتریوم یک کلاینت لایه توافقی را که زنجیره Beacon اثبات سهام را اجرا می کند و یک کلاینت لایه اجرا که وضعیت کاربر را مدیریت می کند و محاسبات مرتبط با تراکنش ها را اجرا می کند، ترکیب می کند. اینها از طریق یک پورت احراز هویت شده با استفاده از مجموعه جدیدی از روشهای JSON RPC به نام Engine API ارتباط برقرار می کنند. مشتری EL و CL یکدیگر را با استفاده از یک راز JWT احراز هویت می کنند. اپراتورهای گره باید برای دستورالعمل های مربوط به نحوه تولید و پیکربندی آنها به مستندات مشتریان خود مراجعه کنند.

به عبارت دیگر، اگر قبلاً یک گره را در Beacon Chain اجرا می‌کردید، اکنون باید یک کلاینت لایه اجرا را نیز اجرا کنید. به طور مشابه، اگر یک گره را در شبکه اثبات کار فعلی اجرا می‌کردید، باید یک کلاینت لایه توافقی را اجرا کنید. برای اینکه آنها به طور ایمن ارتباط برقرار کنند، یک توکن JWT باید به هر مشتری ارسال شود.

شایان ذکر است که در حالی که هر دو بخشی از نسخه های کلاینت لایه توافق هستند، اجرای Beacon Node با اجرای یک Validator Client متفاوت است. Stakers باید هر دو را اجرا کند، اما عملگرهای گره فقط به اولی نیاز دارند. این پست تفاوت بین هر دو مؤلفه را با جزئیات بیشتری توضیح می دهد.

همچنین، توجه داشته باشید که هر لایه یک مجموعه مستقل از همتایان را حفظ می کند و API های خود را نشان می دهد. Beacon و JSON RPC API هر دو همانطور که انتظار می رود به کار خود ادامه می دهند.

به عنوان یک سهامدار، چه کاری باید انجام دهم؟

مجموعه اعتبار سنجی Sepolia مجاز است، بنابراین، مگر اینکه قبلاً به عنوان اعتبارسنجی Sepolia گنجانده شده باشید، هیچ اقدامی لازم نیست.

انتقال گورلی/پراتر به اثبات سهام، که در تاریخ بعدی اعلام خواهد شد، برای همه اعتباردهندگان آزاد خواهد بود. در زیر چند یادداشت برای آماده شدن برای این کار آورده شده است. باز هم اکنون هیچ اقدامی لازم نیست.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اعتبار رسان ها در Beacon Chain علاوه بر کلاینت های لایه اجماع خود، باید یک کلاینت لایه اجرا را بعد از The Merge اجرا کنند. قبل از ادغام، این اکیداً توصیه می شد، اما اعتبار سنجی ها می توانستند این عملکردها را به ارائه دهندگان شخص ثالث برون سپاری کنند. این امکان پذیر بود زیرا تنها داده های مورد نیاز در لایه اجرا به روز رسانی قرارداد سپرده بود.

پس از ادغام، اعتبار سنجی ها باید اطمینان حاصل کنند که تراکنش ها در بلوک هایی که ایجاد می کنند و تأیید می کنند معتبر هستند. برای انجام این کار، هر گره beacon باید با یک کلاینت لایه اجرا جفت شود. توجه داشته باشید که اعتبار‌دهنده‌های متعدد همچنان می‌توانند با یک ترکیب گره بیکن و کلاینت لایه اجرا جفت شوند. در حالی که این امر مسئولیت های اعتبار سنجی را گسترش می دهد، همچنین به اعتبارسنجی که یک بلوک را پیشنهاد می کند حق هزینه های اولویت تراکنش مربوط به آن (که در حال حاضر به استخراج کنندگان می رسد) می دهد.

در حالی که جوایز اعتبار سنجی در زنجیره Beacon جمع می شود و نیاز به ارتقای شبکه بعدی برای برداشتن دارد، هزینه تراکنش همچنان پرداخت، سوزانده و در لایه اجرا توزیع می شود. اعتبار سنجی ها می توانند هر آدرس اتریوم را به عنوان گیرنده کارمزد تراکنش ها مشخص کنند.

پس از به‌روزرسانی مشتری توافقی، حتماً آن را تنظیم کنید fee recipient به عنوان بخشی از تنظیمات مشتری اعتبارسنجی شما برای اطمینان از ارسال هزینه تراکنش به آدرسی که شما کنترل می کنید.

اگر با استفاده از یک ارائه دهنده شخص ثالث شرط بندی کرده اید، تعیین نحوه تخصیص این هزینه ها به عهده ارائه دهنده انتخابی شما است.

اگر می‌خواهید اجرای یک اعتبارسنجی را روی اتریوم پس از ادغام آزمایش کنید، دستورالعمل‌ها در لان‌پد استیک Ropsten در دسترس هستند.

به عنوان یک توسعه دهنده برنامه یا ابزار، چه کاری باید انجام دهم؟

با اجرای زنده The Merge در Sepolia، اکنون زمان آن است که اطمینان حاصل کنید که محصول شما از طریق انتقال اثبات سهام و در زمینه پس از ادغام مطابق انتظار عمل می کند. همانطور که در پست قبلی توضیح داده شد، ادغام تنها تاثیر کمتری بر زیرمجموعه ای از قراردادهای مستقر در اتریوم خواهد داشت، که هیچ کدام نباید شکسته شوند. بعلاوه، سهم شیر از نقاط پایانی API کاربر ثابت می‌ماند (مگر اینکه از روش‌های خاص اثبات کار مانند eth_getWork).

با این حال، بیشتر برنامه های کاربردی در اتریوم بسیار بیشتر از قراردادهای زنجیره ای هستند. حالا زمانش فرا رسیده برای اطمینان از اینکه کد فرانت اند، ابزار، خط لوله استقرار و سایر اجزای خارج از زنجیره شما همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کنند. ما قویاً توصیه می‌کنیم که توسعه‌دهندگان یک چرخه کامل آزمایش و استقرار را در Ropsten (یا Kiln) اجرا کنند و هرگونه مشکل مربوط به ابزارها یا وابستگی‌ها را به نگهبانان آن پروژه گزارش دهند. اگر مطمئن نیستید که در کجا مشکل را باز کنید، لطفا از این مخزن استفاده کنید.

علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که تمام شبکه های آزمایشی به غیر از Sepolia و Goerli پس از ادغام منسوخ خواهند شد. اگر از کاربران Ropsten، Rinkeby یا Kiln هستید، باید برای مهاجرت به Goerli یا Sepolia برنامه ریزی کنید. اطلاعات بیشتر در مورد این را می توان در اینجا یافت.

به عنوان یک کاربر اتریوم یا دارنده اتر، آیا کاری وجود دارد که باید انجام دهم؟

خیر. شبکه اصلی اتریوم تحت تأثیر این شبکه آزمایشی قرار نمی‌گیرد. اطلاعیه های بعدی قبل از انتقال شبکه اصلی در این وبلاگ منتشر خواهد شد.

به عنوان یک ماینر، آیا کاری وجود دارد که باید انجام دهم؟

خیر. اگر در شبکه اصلی اتریوم یا Sepolia ماینینگ می‌کنید، باید بدانید که هر شبکه پس از ادغام کاملاً تحت اثبات سهام عمل می‌کند. در آن مرحله، استخراج دیگر در شبکه امکان پذیر نخواهد بود.

در چند روز آینده در Sepolia و اواخر امسال برای شبکه اصلی اتریوم انتظار می رود.

به عنوان یک اعتبارسنجی، آیا می توانم سهام خود را پس بگیرم؟

خیر. ادغام پیچیده ترین ارتقای اتریوم تا به امروز است. برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از اختلالات شبکه، یک رویکرد حداقلی اتخاذ شد که هر گونه تغییر غیر انتقالی را از این ارتقا حذف کرد.

خروج از Beacon Chain احتمالا در اولین ارتقاء پس از The Merge معرفی خواهد شد. مشخصات هر دو لایه توافق و اجرا در حال انجام است.

من سوالات بیشتری دارم، کجا می توانم آنها را بپرسم؟

یک تماس با انجمن ادغام برای 15 جولای، ساعت 14:00 UTC برنامه ریزی شده است. توسعه دهندگان و محققان مشتری برای پاسخ به سؤالات اپراتورهای گره، سهامداران، ارائه دهندگان زیرساخت و ابزار و اعضای جامعه در دسترس خواهند بود.

ون ادغام؟

از زمان انتشار این پست، تاریخ انتقال اثبات سهام شبکه اصلی اتریوم مشخص شده است. نه تنظیم شده است. هر منبعی که خلاف آن را ادعا کند احتمالاً کلاهبرداری است. به روز رسانی ها در این وبلاگ ارسال می شود. لطفا ایمن بمانید

با فرض اینکه هیچ مشکلی در Sepolia پیدا نشود، پس از اتمام آزمایش مشتری، شبکه آزمایشی دیگر EL اتریوم، Goerli، از طریق The Merge با شبکه آزمایشی Prater CL اجرا خواهد شد. پس از انتقال موفقیت آمیز و تثبیت Goerli/Prater، یک دوره برای ارتقای Bellatrix در شبکه اصلی Beacon Chain انتخاب می شود و مقدار دشواری برای انتقال شبکه اصلی تعیین می شود. سپس مشتریان نسخه هایی را ایجاد می کنند که ادغام را در شبکه اصلی فعال می کند. این موارد در این وبلاگ و سایر نشریات جامعه اعلام خواهد شد.

این فرض می کند که هیچ مشکلی پیدا نشده است. با این حال، اگر مشکلاتی در هر نقطه از فرآیند پیدا شود یا پوشش آزمایشی ناکافی ارزیابی شود، قبل از ادامه روند استقرار به این موارد رسیدگی خواهد شد.

تنها در این صورت می توان تاریخ دقیق The Merge را تخمین زد.

به عبارت دیگر، 🔜.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.