اطلاعیه ادغام گورلی/پراتر | وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1] برای آخرین انتقال اثبات سهام، گورلی با پراتر ادغام خواهد شد. شبکه ترکیبی Goerli/Prater پس از ادغام نام Goerli را حفظ خواهد کرد. Bellatrix، ارتقاء Prater که آن را برای The Merge آماده می‌کند در دوره‌ای اتفاق می‌افتد 112260، انتظار می رود در 12:24PM UTC on August 4, 2022. پس از فعال شدن بلاتریکس،

کد خبر : 234479
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
اطلاعیه ادغام گورلی/پراتر |  وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1]

  • برای آخرین انتقال اثبات سهام، گورلی با پراتر ادغام خواهد شد. شبکه ترکیبی Goerli/Prater پس از ادغام نام Goerli را حفظ خواهد کرد.
  • Bellatrix، ارتقاء Prater که آن را برای The Merge آماده می‌کند در دوره‌ای اتفاق می‌افتد 112260، انتظار می رود در 12:24PM UTC on August 4, 2022.
  • پس از فعال شدن بلاتریکس، ادغام Goerli/Prater زمانی اتفاق می افتد که گورلی به سختی کامل برسد. 10790000، انتظار می رود بین August 6-12, 2022.
  • پس از ادغام، مجموعه اعتبار سنجی گورلی برای افراد ذینفع برای اجرای اعتبارسنجی شبکه های آزمایشی باز می ماند. سهامدارانی که مایل به راه‌اندازی اعتبارسنجی Goerli/Prater هستند، می‌توانند این کار را در لانچ‌پد Prater انجام دهند.

زمینه

پس از سال‌ها کار برای آوردن اثبات سهام به اتریوم، اکنون به مرحله آزمایش نهایی رسیده‌ایم: استقرار شبکه‌های آزمایشی!

پس از چندین شبکه devnet، shadow forks و ادغام در شبکه های آزمایشی منسوخ، Sepolia اخیراً به اثبات سهام منتقل شد. اکنون تنها یک شبکه آزمایشی دیگر باقی مانده است: گورلی و زنجیره بیکن مرتبط با آن، پراتر.

Merge از دو جهت با ارتقاهای قبلی اتریوم متفاوت است. اولاً، اپراتورهای گره باید هم کلاینت های لایه اجماع (CL) و هم کلاینت های لایه اجرا (EL) خود را پشت سر هم به روز کنند، نه فقط یکی از این دو. دوم، ارتقاء در دو مرحله فعال می شود: مرحله اول، به نام بلاتریکس، در ارتفاع دوره ای در زنجیره بیکن و دوم، به نام پاریس، پس از برخورد با یک. Total Difficulty مقدار در لایه اجرا

اطلاعات ارتقا

زمان سنجی

ادغام یک فرآیند دو مرحله ای است. این کار با ارتقاء شبکه، Bellatrix، در لایه اجماع آغاز می شود، که توسط یک ارتفاع دوره ای آغاز می شود. به دنبال آن لایه اجرا از اثبات کار به اثبات سهام، پاریس، که توسط یک عامل خاص آغاز شده است، رخ می دهد. Total Difficulty آستانه، به نام Terminal Total Difficulty (TTD).

ارتقاء Bellatrix برای دوره ای برنامه ریزی شده است 112260 در Prater Beacon Chain، انتظار می رود در 12:24PM UTC on August 4, 2022. پاریس، بخش لایه اجرا از انتقال، با رسیدن به a فعال می شود Terminal Total Difficulty (TTD) از 10790000 در Goerli، انتظار می رود بین August 6-12, 2022.

زمانی که لایه اجرا از مقدار فراتر رفت TTD، بلوک بعدی صرفاً توسط اعتبار سنجی Beacon Chain تولید خواهد شد. زمانی که Beacon Chain این بلوک را نهایی کرد، ادغام را کامل می‌دانیم. با فرض شرایط عادی شبکه، این باید 2 دوره یا تقریباً 13 دقیقه پس از ضربه زدن به اولین بلوک پس از TTD اتفاق بیفتد!

یک تگ بلوک جدید JSON-RPC، finalized، آخرین بلوک نهایی شده یا یک خطا را در صورت عدم وجود بلوک پس از ادغام، برمی گرداند. این تگ می تواند برای برنامه های کاربردی استفاده شود تا بررسی کنند که آیا ادغام کامل شده است یا خیر. به طور مشابه، قراردادهای هوشمند می توانند پرس و جو کنند DIFFICULTY اپکد (0x44) تغییر نام داد PREVRANDAO پس از ادغام، برای تعیین اینکه آیا ادغام اتفاق افتاده است یا خیر. ما به ارائه‌دهندگان زیرساخت توصیه می‌کنیم که علاوه بر وضعیت نهایی، بر پایداری کلی شبکه نظارت کنند.

انتشارات مشتری

نسخه‌های مشتری زیر از The Merge در سراسر شبکه‌های آزمایشی Goerli & Prater پشتیبانی می‌کنند. اپراتورهای گره باید اجرا شوند هر دو یک کلاینت لایه اجرا و توافق برای باقی ماندن در شبکه در طول و بعد از ادغام.

هنگام انتخاب مشتری برای اجرا، اعتبار سنجی باید به ویژه به خطرات اجرای اکثر مشتری در هر دو EL و CL توجه داشته باشد. توضیحی در مورد این خطرات و پیامدهای آنها را می توان در اینجا یافت. تخمینی از توزیع فعلی مشتری EL و CL و راهنمای تغییر از یک مشتری به مشتری دیگر را می توان در اینجا یافت.

لایه اجماع

لایه اجرا

ارتقا مشخصات

تغییرات مهم توافقی برای The Merge در دو مکان مشخص شده است:

  • لایه اجماع تغییر می کند، در زیر bellatrix دایرکتوری مخزن consensus-specs
  • لایه اجرا تغییر می کند، در زیر Paris spec در مخزن execution-specs

علاوه بر اینها، دو ویژگی دیگر نحوه تعامل کلاینت های لایه اجماع و اجرا را پوشش می دهد:

  • Engine API که در مخزن execution-apis مشخص شده است، برای ارتباط بین لایه‌های اجماع و اجرا استفاده می‌شود.
  • همگام سازی خوش بینانه، مشخص شده در sync پوشه مخزن consensus-specs، توسط لایه اجماع برای وارد کردن بلوک ها در حین همگام سازی کلاینت لایه اجرا و ارائه نمای جزئی از سر زنجیره از اولی به دومی استفاده می شود.

سوالات متداول

به عنوان یک اپراتور گره، چه کاری باید انجام دهم؟

پس از ادغام، یک گره کامل اتریوم یک کلاینت لایه اجماع (CL) را که زنجیره Beacon اثبات سهام را اجرا می کند و یک کلاینت لایه اجرا (EL) ترکیب می کند که حالت کاربر را مدیریت می کند و محاسبات مرتبط با آن را اجرا می کند. معاملات این ها از طریق یک پورت احراز هویت شده با استفاده از مجموعه جدیدی از روش های JSON RPC به نام Engine API ارتباط برقرار می کنند. مشتری EL و CL یکدیگر را با استفاده از یک راز JWT احراز هویت می کنند. اپراتورهای گره باید برای دستورالعمل های مربوط به نحوه تولید و پیکربندی آن ها به مستندات مشتریان خود مراجعه کنند.

به عبارت دیگر، اگر قبلاً یک گره را در Beacon Chain اجرا می‌کردید، اکنون باید یک کلاینت لایه اجرا را نیز اجرا کنید. به طور مشابه، اگر یک گره را در شبکه اثبات کار فعلی اجرا می‌کردید، باید یک کلاینت لایه توافقی را اجرا کنید. برای اینکه آنها به طور ایمن ارتباط برقرار کنند، یک توکن JWT باید به هر مشتری ارسال شود. دستورالعمل های خلاصه برای اجرای یک گره در شبکه Goerli/Prater را می توان یافت here.

شایان ذکر است که در حالی که هر دو بخشی از نسخه های کلاینت لایه توافق هستند، اجرای Beacon Node با اجرای یک Validator Client متفاوت است. Staker ها باید هر دو را اجرا کنند، اما عملگرهای گره فقط به اولی نیاز دارند. این پست تفاوت بین هر دو مؤلفه را با جزئیات بیشتری توضیح می دهد.

همچنین، توجه داشته باشید که هر لایه یک مجموعه مستقل از همتایان را حفظ می کند و API های خود را در معرض دید قرار می دهد. Beacon و JSON RPC API هر دو همانطور که انتظار می رود به کار خود ادامه می دهند.

به عنوان یک سهامدار، چه کاری باید انجام دهم؟

ادغام Goerli/Prater آخرین فرصت شما برای اطمینان از اینکه اعتباردهنده های شما قبل از انتقال شبکه اصلی به درستی پیکربندی شده اند است. برای جلوگیری از هر گونه مشکل غیرمنتظره در شبکه اصلی، اکیداً توصیه می شود که از طریق انتقال اکنون استفاده کنید.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اعتبار رسان ها در Beacon Chain علاوه بر کلاینت های لایه اجماع خود، باید یک کلاینت لایه اجرایی را بعد از The Merge اجرا کنند. قبل از ادغام، این اکیداً توصیه می شد، اما اعتبارسنجی ها می توانستند این توابع را به ارائه دهندگان شخص ثالث برون سپاری کنند. این امکان پذیر بود زیرا تنها داده های مورد نیاز در لایه اجرا به روز رسانی قرارداد سپرده بود.

پس از ادغام، اعتبار سنجی ها باید اطمینان حاصل کنند که تراکنش ها در بلوک هایی که ایجاد می کنند و تأیید می کنند معتبر هستند. برای انجام این کار، هر گره beacon باید با یک کلاینت لایه اجرا جفت شود. توجه داشته باشید که اعتبار‌دهنده‌های متعدد همچنان می‌توانند به یک ترکیب گره بیکن و کلاینت لایه اجرا جفت شوند. در حالی که این امر مسئولیت های اعتبار سنجی ها را گسترش می دهد، همچنین به اعتبارسنجی که یک بلوک را پیشنهاد می کند حق هزینه های اولویت تراکنش مرتبط با آن (که در حال حاضر به استخراج کنندگان می رسد) می دهد.

در حالی که جوایز اعتبار سنجی در زنجیره Beacon جمع می شود و نیاز به ارتقای شبکه بعدی برای برداشتن دارد، هزینه های تراکنش همچنان پرداخت می شود، سوزانده می شود و در لایه اجرا توزیع می شود. اعتبار سنجی ها می توانند هر آدرس اتریوم را به عنوان گیرنده کارمزد تراکنش ها مشخص کنند.

پس از به‌روزرسانی مشتری توافقی، حتماً آن را تنظیم کنید fee recipient به عنوان بخشی از تنظیمات مشتری اعتبارسنجی شما برای اطمینان از ارسال هزینه تراکنش به آدرسی که شما کنترل می کنید. اگر با استفاده از یک ارائه دهنده شخص ثالث شرط بندی کرده اید، تعیین نحوه تخصیص این هزینه ها به عهده ارائه دهنده انتخابی شما است.

لانچ پد Prater Staking دارای یک چک لیست آمادگی ادغام است که سهامداران می توانند از آن استفاده کنند تا مطمئن شوند که هر مرحله از فرآیند را طی کرده اند. تیم EthStaker همچنین در تاریخ 29 ژوئیه میزبان یک کارگاه آموزشی Merge Validator Preparation است.

چرا برآورد برای Terminal Total Difficulty تاریخ خیلی گسترده است؟

نوسان در سختی افزایشی در هر بلوک باعث می شود که یک پنجره برای تخمین بزنیم TTD سخت تر از ارتفاع بلوک یا دوره است، بنابراین محدوده مورد انتظار گسترده تر است. کاربران باید توجه داشته باشند که به دلیل تغییر در نرخ هش اثبات کار، این مورد برای انتقال شبکه اصلی نیز صادق است.

به عنوان یک توسعه دهنده برنامه یا ابزار، چه کاری باید انجام دهم؟

با اجرای زنده The Merge در Goerli، اکنون آخرین فرصت شماست تا اطمینان حاصل کنید که محصول شما از طریق انتقال اثبات سهام و در زمینه پس از ادغام مطابق انتظار عمل می کند. همانطور که در پست قبلی توضیح داده شد، The Merge تنها تاثیر کمتری بر زیرمجموعه ای از قراردادهای مستقر در اتریوم خواهد داشت، که هیچ یک نباید شکسته شوند. بعلاوه، سهم شیر از نقاط پایانی API کاربر ثابت می‌ماند (مگر اینکه از روش‌های خاص اثبات کار مانند eth_getWork).

گفته می‌شود، بیشتر برنامه‌های کاربردی در اتریوم بسیار بیشتر از قراردادهای زنجیره‌ای هستند. حالا زمانش فرا رسیده برای اطمینان از اینکه کد جلویی، ابزار، خط لوله استقرار و سایر اجزای خارج از زنجیره شما همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کنند. ما قویاً توصیه می‌کنیم که توسعه‌دهندگان یک چرخه آزمایش و استقرار کامل را در Sepolia، Ropsten یا Kiln انجام دهند و هرگونه مشکل مربوط به ابزارها یا وابستگی‌ها را به نگهبانان آن پروژه گزارش دهند. اگر مطمئن نیستید که در کجا مشکل را باز کنید، لطفا از این مخزن استفاده کنید.

علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که تمام شبکه های آزمایشی به غیر از Sepolia و Goerli پس از ادغام منسوخ خواهند شد. اگر از کاربران Ropsten، Rinkeby یا Kiln هستید، باید برای مهاجرت به Goerli یا Sepolia برنامه ریزی کنید. اطلاعات بیشتر در مورد این را می توان در اینجا یافت.

به عنوان یک کاربر اتریوم یا دارنده اتر، آیا کاری وجود دارد که باید انجام دهم؟

خیر. شبکه اصلی اتریوم تحت تأثیر این شبکه آزمایشی قرار نمی‌گیرد. اطلاعیه های بعدی قبل از انتقال شبکه اصلی در این وبلاگ منتشر خواهد شد.

به عنوان یک ماینر، آیا کاری وجود دارد که باید انجام دهم؟

خیر. اگر در شبکه اصلی اتریوم ماینینگ می‌کنید، باید بدانید که پس از ادغام، شبکه کاملاً تحت اثبات سهام کار خواهد کرد. در آن نقطه، استخراج دیگر در شبکه امکان پذیر نخواهد بود.

به عنوان یک اعتبارسنجی، آیا می توانم سهام خود را پس بگیرم؟

خیر. ادغام پیچیده ترین ارتقای اتریوم تا به امروز است. برای به حداقل رساندن خطرات اختلالات شبکه، یک رویکرد حداقلی اتخاذ شد که هر گونه تغییر غیر انتقالی را از این ارتقا حذف کرد.

خروج از Beacon Chain احتمالا در اولین ارتقا پس از The Merge معرفی خواهد شد. مشخصات هر دو لایه توافق و اجرا در حال انجام است.

من سوالات بیشتری دارم، کجا می توانم آنها را بپرسم؟

انجمن EthStaker یک کانال اختلاف راه اندازی کرده است تا به سؤالات استکر و اپراتور گره پاسخ دهد. می توانید در اینجا به اختلاف آنها بپیوندید و سپس از آن استفاده کنید #goerli-prater کانال برای کمک همانطور که در بالا ذکر شد، EthStaker همچنین در تاریخ 29 ژوئیه میزبان یک کارگاه آموزشی Merge Validator Preparation خواهد بود.

علاوه بر این، یک تماس با انجمن ادغام برای 12 اوت، ساعت 14:00 UTC برنامه ریزی شده است. توسعه دهندگان و محققان مشتری برای پاسخ به سؤالات اپراتورهای گره، سهامداران، ارائه دهندگان زیرساخت و ابزار و اعضای جامعه در دسترس خواهند بود. توجه داشته باشید که انتظار می رود این تماس اجتماعی اتفاق بیفتد بعد از ادغام Goerli/Prater

ون ادغام؟

از زمان انتشار این پست، زمان انتقال اثبات سهام شبکه اصلی اتریوم فرا رسیده است. not تنظیم شده است. هر منبعی که خلاف آن را ادعا کند احتمالاً کلاهبرداری است. به روز رسانی ها در این وبلاگ ارسال می شود. لطفا ایمن بمانید!

با فرض اینکه هیچ مشکلی در طول ادغام Goerli/Prater یافت نشود، هنگامی که مشتریان نسخه‌های کاملی از ویژگی‌ها را داشته باشند، یک ارتفاع شکاف برای ارتقا Bellatrix در شبکه اصلی Beacon Chain انتخاب می‌شود و مقدار سختی کل برای انتقال شبکه اصلی تعیین می‌شود. سپس مشتریان نسخه هایی را ایجاد می کنند که ادغام را در شبکه اصلی فعال می کند. این موارد در این وبلاگ و سایر نشریات جامعه اعلام خواهد شد.

با این حال، اگر مشکلاتی در هر نقطه از فرآیند پیدا شود یا پوشش آزمایشی ناکافی ارزیابی شود، قبل از ادامه روند استقرار به این موارد رسیدگی خواهد شد.

تنها در این صورت می توان تاریخ دقیق The Merge را تخمین زد.

به عبارت دیگر، 🔜.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.