اطلاعیه ادغام اصلی شبکه | وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1] اتریوم در حال حرکت به سمت اثبات سهام است! این انتقال که به عنوان The Merge شناخته می شود، ابتدا باید در زنجیره Beacon با ارتقاء Bellatrix فعال شود. پس از این، زنجیره اثبات کار پس از ضربه زدن به یک مورد خاص، به اثبات سهام منتقل می شود. Total Difficulty ارزش. ارتقاء Bellatrix

کد خبر : 246000
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
اطلاعیه ادغام اصلی شبکه |  وبلاگ بنیاد اتریوم

[ad_1]

  • اتریوم در حال حرکت به سمت اثبات سهام است! این انتقال که به عنوان The Merge شناخته می شود، ابتدا باید در زنجیره Beacon با ارتقاء Bellatrix فعال شود. پس از این، زنجیره اثبات کار پس از ضربه زدن به یک مورد خاص، به اثبات سهام منتقل می شود. Total Difficulty ارزش.
  • ارتقاء Bellatrix برای دوره ای برنامه ریزی شده است 144896 در زنجیره بیکن – 11:34:47 صبح UTC در 6 سپتامبر 2022.
  • را Terminal Total Difficulty مقدار محرک ادغام است 58750000000000000000000، انتظار می رود بین 10-20 سپتامبر 2022.
  • توجه: همانطور که قبلاً اعلام شد، شبکه آزمایشی Kiln در حال غروب است. اپراتورها در 6 سپتامبر 2022 خاموش خواهند شد.

زمینه

پس از سال‌ها تلاش سخت، بالاخره ارتقای اثبات سهام اتریوم رسید! ارتقای موفقیت آمیز تمام شبکه های آزمایشی عمومی اکنون کامل شده است و The Merge برای شبکه اصلی اتریوم برنامه ریزی شده است.

Merge از دو جهت با ارتقاء شبکه های قبلی متفاوت است. اول، اپراتورهای گره باید هر دو لایه توافقی (CL) و لایه اجرا (EL) خود را پشت سر هم به روز کنند، نه فقط یکی از این دو را. دوم، ارتقاء در دو مرحله فعال می شود: مرحله اول، به نام بلاتریکس، در ارتفاع دوره ای در زنجیره بیکن، و دوم، به نام پاریس، پس از برخورد به یک. Total Difficulty مقدار در لایه اجرا

اطلاعات ارتقا

زمان سنجی

ادغام یک فرآیند دو مرحله ای است. اولین مرحله ارتقاء شبکه، Bellatrix، بر روی لایه اجماع است که توسط یک ارتفاع دوره ای ایجاد می شود. به دنبال آن لایه اجرا از اثبات کار به اثبات سهام، پاریس، که توسط یک عامل خاص آغاز شده است، رخ می دهد. Total Difficulty آستانه نامیده می شود Terminal Total Difficulty (TTD).

ارتقاء Bellatrix برای دوره ای برنامه ریزی شده است 144896 در زنجیره بیکن – 11:34:47 صبح UTC در 6 سپتامبر 2022.

پاریس، بخش لایه اجرا از انتقال، توسط Terminal Total Difficulty (TTD) از 58750000000000000000000، انتظار می رود بین Sept 10-20, 2022. تاریخ دقیقی که در آن TTD بدست آمده بستگی به نرخ هش اثبات کار دارد. تخمین های انتقال را می توان در bordel.wtf و 797.io/themerge یافت.

وقتی لایه اجرا به مقدار رسید یا از آن فراتر رفت TTD، بلوک بعدی توسط یک اعتبار سنجی Beacon Chain تولید می شود. هنگامی که Beacon Chain این بلوک را نهایی کند، انتقال Merge کامل در نظر گرفته می شود. در شرایط عادی شبکه، این اتفاق 2 دوره (یا 13 دقیقه) پس از تولید اولین بلوک پس از TTD رخ می دهد!

یک تگ بلوک جدید JSON-RPC، finalized، آخرین بلوک نهایی شده یا یک خطا را در صورت عدم وجود بلوک پس از ادغام، برمی گرداند. این تگ می تواند توسط برنامه ها برای بررسی اینکه آیا ادغام کامل شده است یا خیر استفاده شود. به طور مشابه، قراردادهای هوشمند می توانند پرس و جو کنند DIFFICULTY اپکد (0x44) (تغییر نام به PREVRANDAO post-merge) برای تعیین اینکه آیا ادغام اتفاق افتاده است یا خیر. ما به ارائه‌دهندگان زیرساخت توصیه می‌کنیم که علاوه بر وضعیت نهایی، بر پایداری کلی شبکه نظارت کنند.

انتشارات مشتری

نسخه های مشتری زیر از The Merge در شبکه اصلی اتریوم پشتیبانی می کنند. اپراتورهای گره باید اجرا شوند هر دو یک کلاینت لایه اجرا و توافق برای باقی ماندن در شبکه در طول و بعد از ادغام.

هنگام انتخاب مشتری برای اجرا، اعتبار سنجی باید به ویژه به خطرات اجرای اکثر مشتری در هر دو EL و CL توجه داشته باشد. توضیحی در مورد این خطرات و پیامدهای آنها را می توان در اینجا یافت. تخمینی از توزیع فعلی مشتری EL و CL و راهنمای تغییر از یک مشتری به مشتری دیگر را می توان در اینجا یافت.

لایه اجماع

لایه اجرا

هشدار: geth version v1.10.22 دارای یک مشکل اساسی در پایگاه داده است، از این نسخه استفاده نکنید و اگر قبلاً ارتقا داده اید، لطفا در اسرع وقت به نسخه 1.10.23 ارتقا دهید.

ارتقا مشخصات

تغییرات مهم توافقی برای The Merge در دو مکان مشخص شده است:

  • لایه اجماع در زیر تغییر می کند Bellatrix دایرکتوری مخزن consensus-specs
  • لایه اجرا در زیر تغییر می کند Paris spec در مخزن execution-specs

علاوه بر اینها، دو ویژگی دیگر نحوه تعامل کلاینت های لایه اجماع و اجرا را پوشش می دهد:

  • Engine API که در مخزن execution-apis مشخص شده است، برای ارتباط بین لایه‌های اجماع و اجرا استفاده می‌شود.
  • همگام سازی خوش بینانه، مشخص شده در sync پوشه مخزن consensus-specs، توسط لایه اجماع برای وارد کردن بلوک ها در حین همگام سازی کلاینت لایه اجرا و ارائه نمای جزئی از سر زنجیره از اولی به دومی استفاده می شود.

ادغام پاداش باگ باونتی

همه پاداش‌های مربوط به ادغام برای آسیب‌پذیری‌ها از هم‌اکنون تا هشتم سپتامبر ضریب 4 برابری دریافت کرده‌اند. اشکالات بحرانی اکنون ارزش دارند 1 میلیون دلار.

برای جزئیات بیشتر به برنامه پاداش باگ مراجعه کنید.

سوالات متداول

به عنوان یک اپراتور گره، چه کاری باید انجام دهم؟

پس از ادغام، یک گره کامل اتریوم ترکیبی از یک کلاینت لایه اجماع (CL) است که زنجیره Beacon اثبات سهام و کلاینت لایه اجرا (EL) را اجرا می کند که وضعیت کاربر را مدیریت می کند و محاسبات مرتبط با تراکنش ها را اجرا می کند. . کلاینت EL و CL از طریق یک پورت احراز هویت شده با استفاده از مجموعه جدیدی از روش های JSON RPC به نام Engine API ارتباط برقرار می کنند. مشتری EL و CL یکدیگر را با استفاده از یک راز JWT احراز هویت می کنند. اپراتورهای گره باید برای دستورالعمل های مربوط به نحوه تولید و پیکربندی این مقدار به مستندات مشتریان خود مراجعه کنند.

به عبارت دیگر، اگر قبلاً یک گره را در Beacon Chain اجرا می‌کردید، اکنون باید یک کلاینت لایه اجرا را نیز اجرا کنید. به طور مشابه، اگر یک گره را در شبکه اثبات کار فعلی اجرا می‌کردید، باید یک کلاینت لایه توافقی را اجرا کنید. برای اینکه آنها به طور ایمن ارتباط برقرار کنند، یک توکن JWT باید به هر مشتری ارسال شود. به‌روزرسانی بخش «Run a Node» در وب‌سایت ethereum.org این مراحل را با جزئیات بیشتری انجام می‌دهد.

شایان ذکر است که در حالی که هر دو بخشی از نسخه های کلاینت لایه توافق هستند، اجرای Beacon Node با اجرای یک Validator Client متفاوت است. Staker ها باید هر دو را اجرا کنند، اما عملگرهای گره فقط به اولی نیاز دارند. این پست تفاوت بین هر دو مؤلفه را با جزئیات بیشتری توضیح می دهد.

همچنین، توجه داشته باشید که هر لایه یک مجموعه مستقل از همتایان را حفظ می کند و API های خود را در معرض دید قرار می دهد. Beacon و JSON RPC API هر دو همانطور که انتظار می رود به کار خود ادامه می دهند.

به عنوان یک سهامدار، چه کاری باید انجام دهم؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اعتبار رسان ها در Beacon Chain باید علاوه بر کلاینت های لایه اجماع خود، یک کلاینت لایه اجرا را بعد از The Merge اجرا کنند. قبل از ادغام، این اکیداً توصیه می شد، اما برخی از اعتبارسنجی ها این توابع را به ارائه دهندگان شخص ثالث برون سپاری کرده اند. این امکان پذیر بود زیرا تنها داده های مورد نیاز در لایه اجرا به روز رسانی قرارداد سپرده بود.

پس از ادغام، اعتبار سنجی ها باید اطمینان حاصل کنند که تراکنش های کاربر و بلوک های انتقال حالتی که ایجاد می کنند و تأیید می کنند معتبر هستند. برای انجام این کار، هر گره beacon باید با یک کلاینت لایه اجرا جفت شود. توجه داشته باشید که اعتبار‌دهنده‌های متعدد همچنان می‌توانند به یک ترکیب گره بیکن و کلاینت لایه اجرا جفت شوند. این امر مسئولیت اعتبارسنجی‌ها را گسترش می‌دهد، اما همچنین به اعتبارسنجی که یک بلوک را پیشنهاد می‌کند، حق هزینه‌های اولویت تراکنش مرتبط با آن (که در حال حاضر به ماینرها تعلق می‌گیرد) می‌دهد.

در حالی که جوایز اعتبارسنجی همچنان در زنجیره بیکن جمع می‌شود و برای برداشتن آن نیازمند ارتقای شبکه بعدی است، هزینه‌های تراکنش پرداخت می‌شود، سوزانده می‌شود و در لایه اجرا توزیع می‌شود. اعتبار سنجی ها می توانند هر آدرس اتریوم را به عنوان گیرنده کارمزد تراکنش ها مشخص کنند.

پس از به‌روزرسانی مشتری توافقی، حتماً آن را تنظیم کنید fee recipient به عنوان بخشی از تنظیمات مشتری اعتبارسنجی شما برای اطمینان از ارسال هزینه تراکنش به آدرسی که شما کنترل می کنید. اگر با استفاده از یک ارائه دهنده شخص ثالث شرط بندی کرده اید، تعیین نحوه تخصیص این هزینه ها به عهده ارائه دهنده انتخابی شما است.

Staking Launchpad دارای یک چک لیست آمادگی ادغام است که سهامداران می توانند از آن استفاده کنند تا مطمئن شوند که هر مرحله از فرآیند را طی کرده اند. EthStaker همچنین میزبان کارگاه‌های آمادگی اعتبارسنجی بوده است که برنامه‌ریزی بیشتری دارد.

سهامدارانی که می‌خواهند برای آماده‌سازی برای انتقال اثبات سهام شبکه اصلی، اعتبارسنجی را روی شبکه آزمایشی اجرا کنند، می‌توانند این کار را در Goerli (اکنون با Prater ادغام شده) انجام دهند، که همچنین دارای یک نمونه Staking Launchpad است.

چرا تاریخ تخمینی برای Terminal Total Difficulty اینقدر وسیع

سختی افزایشی اضافه شده در هر بلوک به نرخ هش شبکه که فرار است بستگی دارد. اگر نرخ هش بیشتری به شبکه بپیوندد، TTD زودتر به دست خواهد آمد به طور مشابه، اگر نرخ هش از شبکه خارج شود، TTD بعدا به دست خواهد آمد. در صورت کاهش قابل توجه در سطوح هش، الف TTD Override می تواند هماهنگ شود همانطور که در Ropsten انجام شد.

به عنوان یک توسعه دهنده برنامه یا ابزار، چه کاری باید انجام دهم؟

همانطور که در پست قبلی توضیح داده شد، The Merge تنها تاثیر کمتری بر زیرمجموعه ای از قراردادهای مستقر در اتریوم خواهد داشت، که هیچ یک نباید شکسته شوند. بعلاوه، سهم شیر از نقاط پایانی API کاربر ثابت می‌ماند (مگر اینکه از روش‌های خاص اثبات کار مانند eth_getWork).

گفته می‌شود، بیشتر برنامه‌های کاربردی در اتریوم بسیار بیشتر از قراردادهای زنجیره‌ای هستند. حالا زمانش فرا رسیده برای اطمینان از اینکه کد جلویی، ابزار، خط لوله استقرار و سایر اجزای خارج از زنجیره شما همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کنند. ما قویاً توصیه می‌کنیم که توسعه‌دهندگان یک چرخه کامل آزمایش و استقرار را در Sepolia یا Goerli انجام دهند و هرگونه مشکل مربوط به ابزارها یا وابستگی‌ها را به نگهبانان آن پروژه گزارش دهند. اگر مطمئن نیستید که در کجا مشکل را باز کنید، لطفا از این مخزن استفاده کنید.

علاوه بر این، لطفاً توجه داشته باشید که تمام شبکه های آزمایشی به غیر از Sepolia و Goerli پس از ادغام منسوخ خواهند شد. اگر از کاربران Ropsten، Rinkeby یا Kiln هستید، باید برای مهاجرت به Goerli یا Sepolia برنامه ریزی کنید. اطلاعات بیشتر در مورد این را می توان در اینجا یافت.

به عنوان یک کاربر اتریوم یا دارنده اتر، آیا کاری وجود دارد که باید انجام دهم؟

چه از برنامه های اتریوم به صورت زنجیره ای استفاده کنید، چه اتر را در صرافی نگه دارید یا در کیف پولی که خود نگهبانی دارید، لازم نیست کاری انجام دهید. اگر برنامه، صرافی یا کیف پولی که استفاده می‌کنید دستورالعمل‌ها یا توصیه‌های اضافی ارائه می‌دهد، باید بررسی کنید که اینها واقعاً از آن‌ها می‌آیند. مراقب کلاهبرداری باشید!

به عنوان یک ماینر، آیا کاری وجود دارد که باید انجام دهم؟

خیر. اگر در شبکه اصلی اتریوم ماینینگ می‌کنید، باید بدانید که پس از ادغام، شبکه کاملاً تحت اثبات سهام کار خواهد کرد. در آن نقطه، استخراج دیگر در شبکه امکان پذیر نخواهد بود.

اگر ماینر یا اپراتور گره باشم و در ارتقاء شرکت نکنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر از یک کلاینت اتریوم استفاده می‌کنید که به آخرین نسخه به‌روزرسانی نشده است (ذکر شده در بالا)، مشتری شما پس از انجام ارتقا با بلاک چین پیش فورک همگام‌سازی می‌شود.

شما در یک زنجیره ناسازگار با پیروی از قوانین قدیمی گیر خواهید کرد و نمی توانید اتر را ارسال کنید یا در شبکه اتریوم پس از ادغام فعالیت کنید.

به عنوان یک اعتبارسنجی، آیا می توانم سهام خود را پس بگیرم؟

خیر. ادغام پیچیده ترین ارتقای اتریوم تا به امروز است. برای به حداقل رساندن خطرات اختلالات شبکه، یک رویکرد حداقلی اتخاذ شد که هر گونه تغییر غیر انتقالی را از این ارتقا حذف کرد.

خروج از Beacon Chain احتمالا در اولین ارتقا پس از The Merge معرفی خواهد شد. مشخصات هر دو لایه توافق و اجرا در حال انجام است.

من سوالات بیشتری دارم، کجا می توانم آنها را بپرسم؟

به توسعه دهندگان تیم مشتری، اعضای ETHStaker، محققان و سایر موارد در فراخوان بعدی Merge Community در روز جمعه، 9 سپتامبر ساعت 14:00 UTC بپیوندید!

متشکرم

انتقال اتریوم به اثبات سهام یک لوووونگ زمان آمدن از همه کسانی که در تحقیق، مشخص کردن، توسعه، تجزیه و تحلیل، آزمایش، شکستن، تعمیر یا توضیح همه چیزهایی که ما را به The Merge رساندند، تشکر می‌کنیم.

در طول سال‌ها مشارکت‌کنندگان بسیار زیادی برای فهرست کردن در اینجا وجود داشته است، اما شما می‌دانید که چه کسی هستید. بدون همه شما در بازار، ما این کلیسای جامع را نمی ساختیم.

ون ادغام؟ خیلی 🔜.


با تشکر از جوزف شوایتزر و تومو سایتو برای تصویر جلد این پست!

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.