اصلاحات بازنشستگی برای افزایش سود مالی میان مدت با هزینه حکومت

[ad_1] اصلاحات بازنشستگی فرانسه، با تمرکز بر افزایش سن بازنشستگی از 62 سال به 64 سال، باید با توجه به روندهای نامطلوب جمعیتی و افزایش کسری مالی، تعادل مجدد سیستم بازنشستگی را تا سال 2030 تضمین کند. این اصلاحات سیگنالی قوی به شرکای اروپایی و نهادهای بین‌المللی مبنی بر قصد فرانسه برای حفظ پایداری مالی

کد خبر : 337978
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
اصلاحات بازنشستگی برای افزایش سود مالی میان مدت با هزینه حکومت

[ad_1]

اصلاحات بازنشستگی فرانسه، با تمرکز بر افزایش سن بازنشستگی از 62 سال به 64 سال، باید با توجه به روندهای نامطلوب جمعیتی و افزایش کسری مالی، تعادل مجدد سیستم بازنشستگی را تا سال 2030 تضمین کند. این اصلاحات سیگنالی قوی به شرکای اروپایی و نهادهای بین‌المللی مبنی بر قصد فرانسه برای حفظ پایداری مالی میان‌مدت و انجام اصلاحات در سمت عرضه می‌فرستد.

با این حال، سود مالی حاصل از اصلاحات کمتر از حد انتظار خواهد بود. این اصلاحات قصد دارد تا سال 2030 18 میلیارد یورو صرفه جویی در هزینه های سالانه ایجاد کند، اما از وعده های انتخاباتی رئیس جمهور امانوئل ماکرون کوتاهی می کند، زیرا دولت موافقت کرد به امید جلب حمایت پارلمانی حزب محافظه کار اپوزیسیون، Les Republicains، این قانون را کاهش دهد.

اکثر جمهوری‌های جمهوری‌خواه با اصلاحات حقوق بازنشستگی موافقت کردند که از لحاظ تاریخی از آنها حمایت می‌کردند، اما اختلافات فزاینده در درون حزب باعث شد که رأی‌گیری پارلمان آنقدر نامشخص باشد که نمی‌توان آن را اعلام کرد.

دولت مکرون که نمی‌توانست روی جمهوری‌های جمهوری‌خواه حساب کند، مجبور شد از رای‌گیری در مجلس ملی برای تصویب لایحه بازنشستگی خود چشم پوشی کند، که فضای محدودتری را برای مانور در پیشبرد برنامه اصلاحات و افزایش مخارج سرمایه‌گذاری بلندمدت باقی می‌گذارد.

با توجه به اینکه حزب رئیس جمهور فاقد اکثریت مطلق در پارلمان است، در حالی که احزاب راست افراطی و چپ افراطی در آن حضور بی سابقه ای دارند، تصویب این قانون به صورت اجباری، اگرچه در جمهوری پنجم فرانسه غیرمعمول نیست، اما خطر چندپارگی سیاسی بیشتر را افزایش می دهد.

شکل 1: حزب ماکرون در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام کرسی های پارلمان را از دست می دهد

تعداد کرسی ها، در مقایسه با انتخابات پارلمانی ژوئن 2022 تغییر کرده است

منبع: Toluna Harris Interactive pour Challenges, Scope Ratings

احتمالاً شتاب اصلاحات ساختاری کند می شود

دولت مکرون پس از اصلاحات حقوق بازنشستگی، از رای عدم اعتمادی که مخالفان خواسته بودند جان سالم به در برد، زیرا جمهوری‌های جمهوری‌خواه تا به امروز عمدتاً از پیوستن به نیروهای خود با ائتلاف راست افراطی یا چپ سبز خودداری کرده‌اند. بنابراین بعید است که مکرون با توجه به عدم محبوبیت حزب آنسامبل، پارلمان را منحل کند و انتخابات جدیدی را برگزار کند.

در عوض، تغییر کابینه، از جمله انتصاب نخست وزیر جدید، محتمل ترین گزینه برای دمیدن روح تازه به دولت است. در این میان، اعتراضات، مانند اعتصاب کارکنان بخش دولتی، احتمالا ادامه خواهد یافت.

حتی در بدترین سناریوی ممکن برای دولت که مجبور به عقب نشینی از اصلاحات است، شایان ذکر است که مسئله بازنشستگی با وجود پیش بینی کسری تجمعی بین 60 تا 80 میلیارد یورو از مهمترین عامل تعیین کننده چشم انداز مالی کشور فاصله زیادی دارد. 2030.

کسری بازنشستگی تنها یکی از بسیاری از فشارها بر امور مالی دولت است

برای مثال، پرداخت‌های بهره که به دلیل سیاست‌های پولی سخت‌تر بانک مرکزی اروپا افزایش می‌یابد، احتمالاً تا سال 2027 از 60 تا 90 میلیارد یورو در سال متغیر خواهد بود. کسری بازنشستگی نیز در مقایسه با هزینه اقداماتی که به عنوان پاسخ به بحران همه‌گیری معرفی شده است (165 میلیارد یورو) ناچیز است. و شوک انرژی (حدود 100 میلیارد یورو)، و همچنین تعهدات رئیس جمهور مکرون برای سرمایه گذاری بیشتر در انرژی هسته ای (50 میلیارد یورو) و دفاع (100 میلیارد یورو تا سال 2030).

برای تقویت برنامه اصلاحات به چیزی بیش از یک نخست وزیر جدید نیاز دارد. دولت در خطر مواجهه با بن بست قانونی در هر گونه تلاش تازه برای تقویت پتانسیل رشد و تثبیت بیشتر مالیه عمومی است، که در غیر این صورت می تواند به ماکرون کمک کند تا در تعیین سیاست در سطح اتحادیه اروپا یک موقعیت رهبری قوی داشته باشد.

شتاب اصلاحات بادوام ضعیف تر، چشم انداز نامطلوب اقتصادی و فشار مداوم بر امور مالی عمومی فشار نزولی را بر رتبه اعتباری AA / چشم انداز پایدار فرانسه وارد می کند. بررسی بعدی Scope در 26 مه 2023 است.

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، تقویم اقتصادی ما را بررسی کنید.

توماس ژیلت، دستیار مدیر در رتبه‌بندی بخش دولتی و دولتی است Scope Ratings GmbH.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.