اصغر فرهادی درباره مفاهیم فیلم قهرمان می‌گوید

[ad_1] صحبت‌هایی که اصغر فرهادی پیرامون هدفش از فیلمسازی انجام داده، قطعا به شرایط موجود در جمهوری اسلامی اشاره کرد. او همچنین پیرامون مفاهیم فیلم قهرمان گفت: ما در ایران به جنونی برای انجام کارهای بزرگ و مهم مبتلا هستیم. از یک جهت فکر می‌کنیم مرکز جهان بوده و از سوی دیگر می‌بینیم بی‌ارزش هستیم.

کد خبر : 78193
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
اصغر فرهادی درباره مفاهیم فیلم قهرمان می‌گوید

[ad_1]

صحبت‌هایی که اصغر فرهادی پیرامون هدفش از فیلمسازی انجام داده، قطعا به شرایط موجود در جمهوری اسلامی اشاره کرد. او همچنین پیرامون مفاهیم فیلم قهرمان گفت:

ما در ایران به جنونی برای انجام کارهای بزرگ و مهم مبتلا هستیم. از یک جهت فکر می‌کنیم مرکز جهان بوده و از سوی دیگر می‌بینیم بی‌ارزش هستیم.

مردم در ایران حاضر هستند همه چیزشان را فدا کنند تا آبروی خود را حفظ کنند. آرامش و اعتماد به نفس ناشی از داشتن آبرو به گونه‌ای است که برای حفظ آن حتی ممکن است به دوسوگرایی [ابراز رفتارها و واکنش‌های متناقض] منجر شود.

اصغر فرهادی در ادامه صحبت‌های خود به «شبکه‌های اجتماعی» اشاره کرد که یکی از مفاهیم فیلم قهرمان به شمار می‌رود. طبق گفته او، رفتارهای مردم در شبکه‌های اجتماعی با خود واقعی‌شان در جامعه جمهوری اسلامی تفاوت دارد.

داستان فیلم قهرمان درباره خطاط و نقاشی مطلقه به نام رحیم است که به دلیل عدم پرداخت بدهی‌اش به نزول‌خور در زندان قرار دارد. او پس از دریافت مرخصی و خروج از زندان متوجه می‌شود فرخنده مربی گفتار درمانی فرزندش کیفی حاوی چند سکه طلا پیدا کرده است. فرخنده با رحیم یک رابطه عاشقانه دارد. از همین رو، پیشنهاد می‌دهد سکه‌ها را فروخته و بدهی‌اش را پرداخت کند اما ارزش سکه‌ها به اندازه کافی زیاد نیست. در نتیجه، رحیم در سطح شهر اعلامیه پخش می‌کند. این کار توجه تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده و رحیم به یک قهرمان تبدیل می‌شود.

امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدعرفایی و سارینا فرهادی بازیگران فیلم قهرمان هستند. در انتها، بد نیست بدانید تماشاچیان پس از تماشای اثر مزبور در جشنواره کن چند دقیقه ایستاده به تشویق آن پرداختند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.