اشغال ۴۹ درصدی واحدهای اقامتی در مشهد/میزان ماندگاری زائر حدود ۳ شب بوده است

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تعداد نفرشب اقامت در مشهد تا پایان ۱۳فروردین ۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۷۹ نفر و در استان ۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۹۳ نفر شب بوده که ۴۹ درصد واحدهای موقت،اضطراری و رسمی در مشهد و ۵۰

کد خبر : 342102
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
اشغال ۴۹ درصدی واحدهای اقامتی در مشهد/میزان ماندگاری زائر حدود ۳ شب بوده است

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تعداد نفرشب اقامت در مشهد تا پایان ۱۳فروردین ۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۷۹ نفر و در استان ۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۹۳ نفر شب بوده که ۴۹ درصد واحدهای موقت،اضطراری و رسمی در مشهد و ۵۰ درصد در استان اشغال شده است.

یوسف بیدخوری امروز ۱۴ فروردین ماه، در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهارکرد:‌ با توجه به اینکه هر ساله در پیک‌های سفر به ویژه نوروز باید ظرفیت‌های اسکان را آماده‌سازی کنیم، در کنار آمادگی کامل واحدهای رسمی به سراغ مدارس، آموزشگاه‌ها و اسکان اضطراری رفتیم، ظرفیت‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز پای کار آمدند. هرچند در ایام نوروز از این ظرفیت‌ها استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه اطلاع‌رسانی ‌گسترده انجام شد. شماره ۳۷۰۴۵ اطلاع‌رسانی شده بود و همکاران ما نیز به صورت ۲۴ ساعته در قرارگاه عملیاتی مشهد مستقر و پاسخگوی تلفن‌ها بودند. تعدادی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی را نیز برای رزرو واحدهای اقامت رسمی در قرارگاه مستقر کرده بودیم.

بیدخوری با اشاره به اینکه ظرفیتی که برای استان در نظر گرفته بودیم ۷۰۰ هزار نفر و برای مشهد ۶۰۰ هزار نفر بود، تصریح کرد: جدای از واحدهای رسمی، زائرسراهای ارزان‌قیمت، مهمانسراهای دولتی، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، مدارس و آموزشگاه‌ها، مراکز موقت و اضطراری که سپاه آماده کرده بود، مراکز شهرداری، سالن‌های ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان، ظرفیت‌های اردوگاهی سپاه ومجموعه‌های امور مساجد نیز ظرفیت‌هایی را آماده کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بیان کرد: تعداد نفرشب اقامت در مشهد تا پایان۱۳ فروردین ۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۷۹ نفر و در استان ۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۹۳ نفر شب بوده که ۴۹ درصد واحدهای موقت،اضطراری و رسمی در مشهد و ۵۰ درصد در استان اشغال شده است.

وی افزود: عمده اقامت‌ها در واحدهای موقت با ۶۵ درصد انجام شده، این میزان در واحدهای رسمی ۳۲ درصد و در سایر واحدها ۳ درصد بوده است.

سفر بیش از ۸۰ هزار گردشگر خارجی در نوروز به مشهد

بیدخوری در خصوص آمار زائران خارجی گفت: ۸۰ هزار و ۷۳۴ زائر خارجی داشتیم که ۱۴ هزار و ۵۸۴ عراقی، ۶۳۴۰ نفر افغانستانی و ۵۹ هزار و ۸۱۰ نفر از سایر ملیت‌ها بوده‌اند. میزان ماندگاری زائر نیز ۲.۵ تا ۳ شب بوده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.