اسناد رویترز نشان می‌دهد که اسرائیل حساب‌های رمزنگاری Binance را برای «خنثی کردن» دولت اسلامی توقیف کرده است

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: گوشی هوشمند با نشان‌واره Binance نمایش داده شده و نشان‌دهنده ارزهای دیجیتال در این تصویر که در 8 نوامبر 2022 گرفته شده است، روی صفحه‌کلید قرار گرفته است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل نوشته تام ویلسون و انگوس برویک لندن (رویترز) – اسرائیل از سال 2021 حدود 190 حساب رمزنگاری را در

کد خبر : 355184
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۲۳
اسناد رویترز نشان می‌دهد که اسرائیل حساب‌های رمزنگاری Binance را برای «خنثی کردن» دولت اسلامی توقیف کرده است

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: گوشی هوشمند با نشان‌واره Binance نمایش داده شده و نشان‌دهنده ارزهای دیجیتال در این تصویر که در 8 نوامبر 2022 گرفته شده است، روی صفحه‌کلید قرار گرفته است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

نوشته تام ویلسون و انگوس برویک

لندن (رویترز) – اسرائیل از سال 2021 حدود 190 حساب رمزنگاری را در صرافی بایننس توقیف کرده است، از جمله دو حساب که گفته می‌شود با داعش مرتبط بوده و ده‌ها حساب دیگر متعلق به شرکت‌های فلسطینی مرتبط با گروه اسلام‌گرای حماس هستند. مقامات مبارزه با تروریسم کشور نشان می دهند.

یکی از اسناد موجود در وب سایت NBCTF نشان داد که دفتر ملی مبارزه با تأمین مالی تروریسم اسرائیل (NBCTF) در 12 ژانویه دو حساب Binance و محتویات آنها را مصادره کرد. NBCTF در وب‌سایت خود اعلام کرد که این توقیف برای «خنثی کردن فعالیت‌های» دولت اسلامی و «تضعیف توانایی آن در پیشبرد اهدافش» بوده است.

سند NBCTF که قبلاً گزارش نشده بود، هیچ جزئیاتی در مورد ارزش رمزارز توقیف شده و همچنین نحوه اتصال این حساب ها به دولت اسلامی ارائه نکرد.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، به تماس‌ها و ایمیل‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وزارت دفاع اسرائیل که مسئول NBCTF است، بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بر اساس قوانین اسرائیل، وزیر دفاع این کشور می تواند دستور توقیف و مصادره دارایی هایی را که این وزارتخانه آن را مرتبط با تروریسم می داند، صادر کند.

رگولاتورهای جهانی مدت‌هاست که خواستار کنترل‌های شدیدتر بر صرافی‌های رمزنگاری شده‌اند تا از فعالیت‌های غیرقانونی، از پولشویی گرفته تا تامین مالی تروریسم جلوگیری شود. توقیفات توسط NBCTF اسرائیل نشان می دهد که چگونه دولت ها شرکت های رمزنگاری را در تلاش برای جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی هدف قرار می دهند.

بایننس که در سال 2017 توسط مدیر عامل Changpeng Zhao تأسیس شد، در وب‌سایت خود می‌گوید درخواست‌های اطلاعاتی از سوی دولت‌ها و سازمان‌های مجری قانون را به صورت موردی بررسی می‌کند و اطلاعاتی را که از نظر قانونی لازم است را افشا می‌کند.

بایننس همچنین گفته است که کاربران را برای ارتباط با تروریسم بررسی می‌کند و «به سرمایه‌گذاری منابع عظیم برای ارتقای برنامه انطباق خود ادامه می‌دهد»، در پاسخ به درخواست‌های آن‌ها برای اطلاعات در مورد انطباق مقرراتی و مالی بایننس به سناتورهای آمریکایی گفت.

گروه مبارز

دولت اسلامی پس از جنگ داخلی عراق در سوریه ظهور کرد. در اوج خود در سال 2014، یک سوم عراق و سوریه را تحت کنترل داشت، قبل از اینکه شکست بخورد. ستیزه جویان دولت اسلامی که اکنون مجبور به زیرزمین هستند، به حملات شورشیان ادامه می دهند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که دولت اسلامی کمک های مالی کریپتو دریافت کرده است که بعداً به پول نقد تبدیل شد و از طریق پلتفرم های معاملاتی کریپتو به وجوه دسترسی پیدا کرد. وزارت خزانه داری کدام پلتفرم ها را مشخص نکرد و از اظهار نظر برای این مقاله خودداری کرد.

سند NBCTF نشان می دهد که مالک دو حساب بایننس مرتبط با دولت اسلامی که توسط اسرائیل ضبط شده است، یک فلسطینی 28 ساله به نام اسامه ابوبیدا بوده است. ابویادا به درخواست‌ها برای اظهار نظر از طریق آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن ذکر شده در سند NBCTF پاسخ نداد.

در یک سری تحقیقات در سال گذشته، رویترز گزارش داد که بایننس عمداً کنترل های ضعیف ضد پولشویی را حفظ کرده است. رویترز گزارش داد که از سال 2017، بایننس بیش از 10 میلیارد دلار پرداخت برای مجرمان و شرکت هایی که به دنبال فرار از تحریم های ایالات متحده هستند، پردازش کرده است. بایننس با این مقالات مخالفت کرد و محاسبات صندوق غیرقانونی را نادرست و توصیفات کنترل‌های انطباق آن را “منسوخ” خواند.

در نامه ای از پلیس آلمان به این شرکت آمده است که دو مرد مظنون به کمک به یک مرد مسلح اسلام گرا که در سال 2020 چهار نفر را در وین به قتل رساند، از بایننس استفاده کردند. داعش بعدا مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

نمایندگان قانونی بایننس سال گذشته گفتند که بایننس اطلاعاتی را در مورد مشتریان با پلیس به اشتراک گذاشته است. رویترز نمی تواند به طور مستقل این را ثابت کند.

صرافان

اسناد NBCTF نشان می دهد که تقریباً تمام 189 حساب Binance که از دسامبر 2021 توسط اسرائیل توقیف شده است، متعلق به سه شرکت صرافی فلسطینی بوده است.

بر اساس فهرستی در وب‌سایت NBCTF، این سه توسط اسرائیل به‌عنوان «سازمان‌های تروریستی» به دلیل دخالت ادعایی آنها در انتقال وجوه توسط حماس، که قلمرو فلسطینی غزه را اداره می‌کند، معرفی کرده‌اند.

ماه گذشته، NBCTF در سندی اعلام کرد که از بیش از 80 حساب Binance متعلق به سه شرکت مستقر در غزه، Al Mutahadun For Exchange، Dubai Company for Exchange و Al Wefaq Co. .

در این سند بدون ذکر جزئیات آمده است که این حساب‌ها متعلق به «سازمان‌های تروریستی» بوده یا برای «جنایت شدید تروریستی» استفاده می‌شود. رسانه‌های محلی اسرائیل قبلاً از توقیفات ماه آوریل خبر داده بودند.

یکی از افرادی که اطلاعات مستقیمی از المتهدون دارد، گفت که «اصلاً» با رمزارزها کار نمی کند یا با حماس همکاری نمی کند. این شخص گفت: “ما یک شرکت صرافی هستیم. اتهامات اسرائیل همه دروغ است و بی اساس است.”

فهرست NBCTF نشان می دهد که المتحدون در ماه مه 2021 توسط اسرائیل به عنوان یک “سازمان تروریستی” معرفی شد.

الوفاق و شرکت دبی به درخواست رویترز برای اظهار نظر از طریق ایمیل و واتس اپ پاسخی ندادند.

بایننس به سوالات رویترز در مورد حساب های متعلق به سه شرکت صرافی پاسخ نداد.

حازم قاسم سخنگوی حماس گفت: حماس هیچ ارتباطی با شرکت های صرافی ندارد. قاسم گفت، اتهامات مربوط به ارتباط با این شرکت ها تلاشی از سوی اسرائیل برای «توجیه جنگ اقتصادی خود علیه غزه و مردم آن» بود.

شاخه مسلح حماس هفته گذشته اعلام کرد که پس از افزایش فعالیت‌های «خصمانه» علیه اهداکنندگان، دریافت وجوه به بیت کوین را متوقف خواهد کرد.

بایننس، مدیر عامل آن، ژائو و رئیس پیشین انطباق آن، ساموئل لیم، به دلیل “فرار عمدی” از قوانین کالاهای ایالات متحده، با اتهامات مدنی از سوی کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) روبرو هستند.

ژائو این اتهامات را “نقل ناقص حقایق” خوانده است.

CFTC در شکایت خود گفت که لیم در سال 2019 اطلاعاتی در مورد معاملات حماس در Binance دریافت کرده است. لیم به یکی از همکارانش گفت که “تروریست ها” معمولا مبالغ اندکی از پول ارسال می کنند، زیرا طبق شکایت CFTC، “مبلغ های کلان به منزله پولشویی است.”

لیم به طور علنی به اتهامات واکنش نشان نداده است. او به پیام‌های ارسال شده از طریق تلگرام برای اظهار نظر برای این مقاله پاسخی نداد.

(1 دلار = 3.6266 مثقال)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.