اسلامی: سازمان انرژی اتمی پرچمدار توسعه فعالیت‌های دانش بنیان خواهد بود

به گزارش هوشمند نیوز، رئیس سازمان انرژی اتمی در ابتدای این دیدار گفت: امیدوارم از برکات و فرصت‌های ماه مبارک رمضان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم، چراکه ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرصتی است که خداوند برای بندگانش فراهم کرده تا  تقرب پیدا کنند و حساب‌ها صاف شود تا ان‌شاءالله  آن چه در اعمال‌مان باقی

کد خبر : 188466
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
اسلامی: سازمان انرژی اتمی پرچمدار توسعه فعالیت‌های دانش بنیان خواهد بود



به گزارش هوشمند نیوز، رئیس سازمان انرژی اتمی در ابتدای این دیدار گفت: امیدوارم از برکات و فرصت‌های ماه مبارک رمضان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم، چراکه ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرصتی است که خداوند برای بندگانش فراهم کرده تا  تقرب پیدا کنند و حساب‌ها صاف شود تا ان‌شاءالله  آن چه در اعمال‌مان باقی می‌ماند، عمل صالح باشد و روزی ما همان زندگی جاودانه‌ای باشد که خداوند متعال آن را برای بندگان خود تقدیر کرده است.     

محمد اسلامی با بیان این مطلب در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان در سال ۱۴۰۱  خطاب به همکاران خود گفت: خدا قوت به همکاران عزیز می گویم و از زحمات شما در سالی که گذشت تشکر می‌کنم و امیدواریم که انرژی مضاعفی را در تعطیلات و این ایام بدست آورده و برای یک سال پر تلاش و موثر؛ مهیا باشید.
وی تاکید کرد: امیدوارم سال ۱۴۰۱ را به نقطه عطف از تلاش و کوشش بی وقفه در سازمان تبدیل کنیم و به لطف الهی در ماه‌های گذشته تلاش کردیم که دغدغه‌های مهمی که وجود داشت و همچنین کاستی‌هایی که داشتیم را بررسی و احصاء کنیم و برای برون رفت از آنها؛ نقشه راه و برنامه‌ریزی داشته باشیم به نحوی که همکاران سازمانی ما در همه اقشار و در تمام بخش‌ها بدانند در چه نقطه‌ای قرار داریم و قرار است به چه نقطه‌ای برسیم؛ چه اهدافی دنبال می‌شود و سهم هر فرد و هر بخش را بتوانیم مشخص و معرفی کنیم.
 

اسلامی اضافه کرد:  به لطف الهی در این مدت، کاستی‌هایی که وجود داشت مورد بررسی قرار گرفت به طوری که آقای دکتر رئیسی در ایام انتخابات، کارگروه‌هایی را تشکیل داده بودند و افراد و اشخاص گوناگون در قالب چند کمیته،  نسبت به بررسی‌های همه جانبه سازمان اقدام کردند و وضعیت موجود را به تصویر کشیده بودند و موارد مختلفی توسط آنها احصاء شده بود و همچنین مسائل ضروری که باید مورد توجه قرار می‌گرفت را تعیین و پیشنهاداتی به ایشان تقدیم شده بود.

وی تصریح کرد: ما نیز تلاش کردیم با تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از همه افراد مرتبط و دارای انگیزه، سند جامع توسعه سازمان را تهیه نماییم. این سند روند تصویب قانونی را طی کرده و خوشبختانه در نخستین روزهای کاری سال ۱۴۰۱ دارای یک سند جامع برای این سازمان هستیم و ان‌شاءالله در روز ۲۰ فروردین ماه و از سوی رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.
 

وی توضیح داد: در این سند همه ابعاد فناوری هسته‌ای، صنعتی شدن ما در حوزه‌ها و بخش‌های گوناگون، جریان‌های مغفول مانده‌ای که تاکنون اقدامی برای آنها صورت نگرفته، توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری نسبت به آنها تاکیداتی داشتند و طی سال‌های گذشته متاسفانه ما از انجام فرمایشات و توصیه‌های ایشان جا مانده بودیم، در این سند به این موارد پرداخته شده است.
وی اظهار کرد: امسال نیز به عنوان سالی که یکی از مشکلات مهم کشور را مسائل اقتصادی تشکیل می‌دهد و مقام معظم رهبری نیز با مورد توجه قرار دادن این مهم، شعار سال  ‌جاری را بر پایه توجه به تولید،‌ دانش بنیان، اشتغال آفرین تعیین کرده‌اند که خوشبختانه این مهم با وظایف و نقشه راه سازمان ما منطبق است به طوری‌که می‌توان گفت سازمان انرژی اتمی یکی از پیشتازان و پرچمداران توسعه فعالیت‌های دانش بنیان خواهد بود و ان‌شاءالله  خواهد توانست سهم بزرگی را در تحقق این شعار بر عهده ‌گیرد.

اسلامی بیان کرد: بر اساس سند جامع سازمان، فرآیندهای مربوط به چرخه سوخت، هدف‌گذاری‌های کمی و کیفی انجام شده و در بحث برق هسته‌ای غیر از ظرفیت‌هایی که موجود است هدف‌گذاری برای احداث واحدهایی تا سقف ۱۰ هزار مگاوات را پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین توسعه کاربرد پرتوها را هم در اولویت برنامه‌ها قرار داده‌ایم به طوری که اطلس توسعه جغرافیای کشور را طراحی کرده‌ایم و برنامه‌ریزی برای پیشبرد این برنامه‌ها را به صورت کمی و کیفی در سند جامع سازمان مورد توجه جدی قرار داده‌ایم و سند این موارد تعیین و تصویب شده و به دنبال لازم‌الاجرا شدن این برنامه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که ما با عدم همکاری شفاف مواجه هستیم، بنابراین هرآنچه وجود دارد را باید بر پایه استعدادها، ظرفیت و توان ملی و برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود مورد توجه قرار دهیم، همچنین باید از توقف‌ها و مکث‌هایی که در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های خود داشته‌ایم، فاصله گرفته و از دایره این دیدگاه خارج شویم و باور کنیم کشورمان دارای انسان‌های دانشمند و ظرفیت‌های فراوان پژوهشی و صنعتی است. در این راه  باید توجه داشت فرآیندهایی که در اختیار داریم به طوری که در پژوهشگاه و سایر شرکت‌های تابعه سازمان، ظرفیت‌های بسیار فراوان انسانی و پژوهشی وجود دارد و نباید اجازه دهیم حتی ذره‌ای از این ظرفیت‌ها معطل بماند بنابراین همه توان و ظرفیت‌ها را باید فعال کرده و به خدمت درآوریم و همچنین باید بدانیم که به لطف الهی منابع این بخش‌ها در وضعیت بسیار خوبی طراحی شده و به صورت پایدار و در قالب جریان سازی برای اقتصاد هسته‌ای می‌تواند به خدمت گرفته شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: همچنین ما در این فرآیند، ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی دارخوین را در دستور کار داریم، این پروژه نیروگاهی تمام ایرانی خواهد بود که در کنار رآکتورهای تحقیقاتی مورد نیاز سازمان در برنامه توسعه قرار دادیم، دستور ساخت آن در اسفند ۱۴۰۰ صادر شده به نحوی که جریان سازی برای قابلیت تولید نیروگاه تمام ایرانی در ظرفیت صنعتی کشور به عنوان یک موتور محرک مورد توجه سایر صنایع قرار خواهد گرفت و امیدواریم گرید صنعتی کشور را به سمت گرید هسته‌ای ارتقاء دهد و صنعت کشور را بتواند به تراز بالاتری برساند. امیدواریم خلاء‌های بزرگی که تاکنون داشته‌ایم را در قالب این دیدگاه از بین ببریم.

اسلامی بیان کرد: باید توجه داشت گشایش‌هایی که در محیط بین‌المللی به وجود آمده و شرایطی که در اروپا اتفاق افتاده دارای تاثیرات و ابعادی خواهد بود و اثرات مهمی در اقتصاد کشور و پیشبرد برنامه‌های ما به صورت کلی و جزئی دارد و هرکدام از آنها در جایگاه خود برای ما قابلیت‌های خوبی به وجود می‌آورد بنابراین و با توجه به این موارد خوشبین هستیم که سال ۱۴۰۱  را با تلاش و انگیزه مضاعف شما همکاران عزیز در سراسر سازمان و شرکت‌های همکار؛ به سالی کاملا متفاوت تبدیل کنیم. امیدوارم در اجرای این برنامه، جامعه مدیرانی که منابع انسانی سازمانی را مدیریت می‌کنند،‌ بسیار خوب و به صورت جدی به مسائل بپردازند تا همه در جهت دانستن نقشه راه و محتوای اهداف تعیین شده، آگاهی کسب کنند و احساس تکلیف  یکپارچه و مضاعفی برای پیشبرد برنامه‌ها به وجود آید و ان‌شاءالله سازمان ما تبدیل به مصداق سازمانی مسئولیت‌پذیر شود و با افزایش همگرایی و هم‌افزایی از تمام ظرفیت و توان افرادی که در پست‌های مختلف سازمانی هستند، استفاده حداکثری صورت گیرد و تبدیل به مثال متفاوتی در دستگاه‌ اجرایی در دولت باشیم تا با استفاده از شیوه‌ای متعهدانه قادر شویم در حوزه فناوری‌های پیش‌رو، پیشتازی خود را افزون کرده و تاثیر خود را در زندگی مردم و پیشرفت کشور ارتقاء دهیم و به منصه ظهور برسانیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در روزهای نخست آغاز به کار در سال ۱۴۰۱، با شهدای هسته‌ای، شهدای سازمان و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق داریم و یاد خاطره این عزیزان را گرامی می‌داریم. از خدای متعال می‌خواهیم به ما توفیق دهد تا نسبت به آنچه که در این سازمان هدف‌گذاری کرده‌ایم، قائل باشیم و برکات خداوند ضمیمه راهمان برای دستیابی به این اهداف باشد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.