اسرار زندگی مشترک؛ وقتی همسرم با بچه دار شدن مشکل دارد، چه کنم؟

به گزارش هوشمند نیوز، بسیاری از دلایلی که افراد نسبت به بچه دار شدن بی میل هستند ریشه در کودکی آنها دارد. وقتی یک زن یا مرد نمی‌خواهد بچه‌دار شود یا احساساتی مبنی بر عدم علاقه به بچه دار شدن نشان می دهد ،مهم است که از این فرصت برای بیان دلایلی استفاده کنید تا

کد خبر : 287089
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۳۷
اسرار زندگی مشترک؛ وقتی همسرم با بچه دار شدن مشکل دارد، چه کنم؟


به گزارش هوشمند نیوز، بسیاری از دلایلی که افراد نسبت به بچه دار شدن بی میل هستند ریشه در کودکی آنها دارد.

وقتی یک زن یا مرد نمی‌خواهد بچه‌دار شود یا احساساتی مبنی بر عدم علاقه به بچه دار شدن نشان می دهد ،مهم است که از این فرصت برای بیان دلایلی استفاده کنید تا مطمئن شوید موضع طرف مقابل درباره بچه دار شدن دقیقا چیست.

وقتی شما و شوهرتان درباره بچه دار شدن اختلاف نظر دارید چه باید کرد؟

وقتی منتظر می‌مانید تا زمان ازدواج رسمی درباره بچه‌دار شدن صحبت کنید، می‌تواند  تهدید کننده باشد، و این سخت است، به‌ویژه زمانی که شما دو نفر عشق واقعی به یکدیگر داشته باشید . 

ممکن است یکی از شما در مقطعی باور داشته باشد که می‌توانید نظر دیگری را تغییر دهید، یا شاید منظورشان چیزی نبود که در دوران نامزدی می‌گفتند. 

شاید این موضوع هرگز مطرح نشد، یا حتی این احتمال وجود دارد که یکی از شما موضع خود درباره بچه دار شدن را در جایی که مقطعی با آن موافقت کرده بودید تغییر داده باشد، در حالی که دیگری به اعتقاد خود پایبند است.

وقتی می‌گویید «شوهرم بچه نمی‌خواد» یا «زنم بچه نمی‌خواد»، اما من می‌خواهم، معمولاً اندوهی در این جملات وجود دارد زیرا در عاقبت کار ازدواج یا به پایان می‌رسد یا شریکی که تمایل به بچه دار شدن دارد باید فداکاری کند. 

وقتی نامزد شما  بچه نمی خواهد باید چه کرد؟

وقتی نامزد شما مخالف بچه دار شدن است ، طرف مقابل باید ثابت کند که چقدر بچه ها برای آینده شان مهم هستند. 

شما نمی‌توانید بچه‌ها را در موقعیتی قرار دهید وقتی کسی نمی‌خواهد پدر و مادر باشد و متقاعد کردن نامزد برای بچه دار شدن بعد از ازدواج اشتباهی است که باید از آن پرهیز کرد، زیرا کودک در آن شرایط آسیب خواهد دید. . 

این بدان معناست که اگر به شدت احساس می کنید که خانواده می خواهید، یا به زندگی مشترک پایان می دهید یا راهی برای یادگیری با کنار آمدن درباره بچه دار نشدن پیدا می کنید.

اگه شوهر شما بچه نمیخواهد باید چه کرد؟

باز هم، وقتی صحبت از این است که شوهرتان مخالف بچه دار شدن است ،چه کار کنید باید تصمیم بگیرید که آیا این تعهد ارزش فداکاری برای تمایل شما جهت تشکیل خانواده  را دارد که روزی عاشق او بودید یا اینکه عشق شما به شوهرتان قوی‌تر از خواسته بچه دار شدن است.

اگر همسرتان نمی خواهد بچه دار شود چه؟

در برخی موارد، لزوماً این نیست که یک زن نمی‌خواهد بچه دار شود، بلکه بیشتر به این دلیل است که عوارض آن را دشوار است از بچه دار شدن جلوگیری می کند.

در بسیاری از مواقع زنان برای اصلاح این مشکل آگاهانه انتخاب می‌کنند، که می‌تواند توانایی آن‌ها برای بچه‌دار شدن را از بین ببرد، و تصمیم می‌گیرند که با همسری که بچه دار شدن را دوست دارد بمانند یا نه.

14 کار که وقتی همسرتان بچه نمی خواهد انجام دهید

اینکه آیا تصمیم دارید بچه دار شوید، همیشه یک پاسخ قطعی نیست. متغیرهایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و گاهی اوقات فرآیند فکر اولیه شما می تواند با گذشت زمان تغییر کند. 

این که شما بچه می خواهید یا نه به طور کلی با تجربه زندگی گذشته شما و دروان کودکیتان سنجیده می شود. این موقعیت‌ها زمانی تحت تأثیر قرار می‌گیرند که یک شریک وارد زندگی می‌شود و دیدگاهی را ارائه می‌دهد. 

اگر موضع شما این است که در آینده تمایل به بچه دار شدن دارید، اما شریک زندگی تان اینطور نیست ، می تواند اختلاف ایجاد کند. گاهی اوقات اختلافات غیرقابل حل است و باعث جدایی شما می شود و گاهی اوقات زوج ها به یک مصالحه می رسند. 

به این تحقیق نگاه کنید که نشان می دهد تعداد زوج های بدون فرزند در ایالات متحده امروزه بیشتر است. بیایید به نحوه برخورد با موقعیت‌هایی که می‌بینید و می‌گویید، «من بچه نمی‌خواهم» نگاه کنیم.

سرزنش کردن

انگشت اشاره یا سرزنش کردن، کمی انسان را آسوده می کند ، به‌ویژه اگر هیچ‌یک از شما موافق بچه دار شدن نباشید و احساس کنید که مدت زیادی برای گفتگو منتظر بوده‌اید. 

بهتر بود پیش از عروسی و زمانی که همه چیز تازه رخ می داد درباره بچه دار شدن صحبت می کردید اما این نوع موضوعات در آن مرحله حقیقی نیستند. تا زمانی که همه چیز جدی نشده و احساسات تثبیت نشده اند زوجین درباره این موضوعات نظر واقعی خود را ابراز نمی کنند.

به خطر افتادن

شما ممکن است با این واقعیت صحبت کنید که “من و همسرم درباره بچه دار شدن اختلاف نظر داریم “، اما این نشانه ای نیست که جایی برای سازش نداشته ندارد. 

وقتی جایی برای سازش وجود ندارد، می‌توانید شخصاً از طریق خانواده همسر با وی تعامل داشته باشید.

آرزوهای آینده

اگر شریک زندگی در حال حاضر مخالف بچه دار شدن است یا نشان می‌دهد «اکنون وقتش نیست»، این امکان را برای آینده باز می‌گذارد. مشکل این پاسخ این است که چگونه کسی می تواند در آینده پیشرفت کند بدون اینکه بفهمد همسرش در آینده رایط بچه دار شدن را دارد یا خیر؟

باید اصطلاحات قطعی ایجاد شود تا هر فرد راضی باشد و بتواند بدون هیچ سوالی به جلو حرکت کند، حتی اگر این بدان معناست که کسی باید موقعیت خود را به خطر بیاندازد.

چرا خود را جای همسرتان می گذارید؟

وقتی شما خود را به جای “او قرار می دهید و زمانی که همسرتان می گوید بچه دار نمی خواهم با او همراه می شوید، ضروری است که بنشینید و “چرا”های موضع خود را یادداشت کنید و از شریک زندگی خود بخواهید که همین کار را انجام دهد.

برای هر دیدگاه، جوانب مثبت و منفی زیادی وجود دارد. نظرتان چیست وقتی بچه کوچکی در خانه می دود؟

بسیاری از مردم این تصور نادرست را دارند که بعد از یک شرایط خاص، بچه دار شدن کاری است که افراد برای تحکیم تعهد خود انجام می دهند، به نوعی مانند لیست کارهایی که در حین رفتن به مسافرت آن را بررسی می کنید. 

ما از مرحله آشنایی شروع می کنیم و به به تعهد می رسیم، شاید نامزدی و ازدواج، و بعد بچه دار شدن – چک کنید،آیا این مراحل را پشت سر گذاشته اید؟

اوراق تجاری

هنگامی که انگیزه خود را درک کردید، با شریک زندگیتان تعامل کنید و انگیزه او را متوجه شوید. خواندن پمجله در مورد اینکه چرا یکی از زوجین موافق بچه دار شدن نیست یا شاید بچه‌هایی را در زندگی‌اش می‌خواهد تا جایی که می‌تواند منجر به سازش/فداکاری یا راه‌حل شود، جذاب خواهد بود.

شاید وقتی می گویید «شریک من بچه می خواهد و من نمی خواهم»، مسئله واقعی این واقعیت است که شما احساس خطر می کنید که وقتی همسرتان فرد دیگری را برای محبت کردن داررد، کمتر به شما توجه می شود.

این یک مشکل قابل حل است و دلیلی برای اجتناب از بچه دار شدن نیست. 

بی طرفی

کسانی که می خواهند بچه داشته باشند اما همسرشان نمی خواهد، باید سعی کنند در ارتباط بی طرف بمانند. 

در نهایت، یک کودک نیازی به ورود به خانه ای ندارد که یک نفر علاقه ای به پدر و مادر شدن ندارد. این باید به خاطر یک نوزاد بالقوه درک شود. 

وقتی در مکالمه بی طرف می‌مانید، می‌توانید تشخیص دهید که در آینده پتانسیلی برای تغییر عقیده وجود دارد یا این یک تصمیم قاطعانه است. این مهم می تواند به شما کمک کند تا انتخاب های خود را انجام دهید.

تصویر از خود

وقتی نشانه این است که «من و همسرم در مورد بچه دار شدن مخالفیم»، این موضوع می تواند مربوط به اعتماد به نفس یا عزت نفس باشد. باید با حساسیت و احترام برخورد کرد، شاید با مشاوره.

زن احتمالاً با تصویر بدن مشکل دارد و می‌ترسد که بارداری تغییرات ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد. آمارهای دهه گذشته نشان می دهد که زنان ترجیح می دهند بدون فرزند بمانند و پیش بینی می شود این روند در آینده نیز ادامه یابد.

تا جایی که تصور می کنید، مشاوره حرفه ای می تواند کمک کند . با این حال، زنان می‌دانند که راه‌های دیگری به غیر از بارداری برای والد شدن وجود دارد. شاید به جای اینکه همسر خود را به سفری ببرید که باعث ناراحتی او می شود این گزینه ها را بررسی کنید.

مراقبت و نگهداری

وقتی یکی از زوجین بعد از ازدواج با کسی برای مدتی قابل توجه بچه نمی‌خواهد، این می‌تواند یک احساس شخصی در مورد پتانسیل فرد دیگر به عنوان والد باشد. 

ممکن است تعداد زیادی متغیر در این تعیین نقش داشته باشند. شاید عادات مراقبتی ، رسیدگی به مسئولیت ها، تقسیم محبت یا توجه، و غیره. 

اگر همسرتان دوست دارد بچه دار شود لزوماً نباید مشکل حل نشدنی باشد. باز هم، این نیاز به بحث دارد، اگرچه بحث کردن ممکن است ناراحت کننده باشد. این موضوع تعیین می کند که آیا مسئولیتی است که برای شریک زندگی بسیار بزرگ است یا خیر.  

توان مالی

نگرانی‌های مالی می‌تواند زوجین را را به این باور برساند که از پس هزینه های تحصیل فرزند خود برنخواهند آمد، نه اینکه به هزینه‌های متنوع دیگری که برای تربیت فرزند سالم و شاد مربوط می‌شود اشاره نمی کنیم. 

مسائل مالی بدون شک می تواند مشکلاتی را برای زوج های امیدوار به بچه دار شدن ایجاد کند، اما لزوماً نباید دلیلی برای بچه دار نشدن باشد. اگر یک همسر به صراحت نشان می دهد که بچه نمی خواهد، اما به این دلیل است که پول کافی وجود ندارد، شاید راه هایی برای ایجاد درآمد بیشتر وجود داشته باشد.

شاید مادر بتواند راهی برای کار از راه دور پیدا کند، و در آن صورت اگر نوزادی بیاید، نیازی به مراقبت از کودک نباشد و در هزینه ها صرفه جویی شود.

موقعیت جدید

وقتی با فردی ازدواج می کنید که مانند شما بچه نمی خواهد، اما بعد از آن به‌طور ناگهانی دیدگاه‌اش را در طول زمان تغییر می‌دهد، و شما این کار را نمی‌کنید، می‌تواند یک معضل دلهره‌آور باشد. 

اگر در روند فکر خود ثابت قدم هستید و احتمال تغییر نظرتان در آینده وجود ندارد، درک دلایل تغییر عقیده شریک زندگیتان ضروری است. شما همچنین باید تعیین کنید که آیا راهی برای سازش در این شرایط با فداکاری یکی از شما وجود دارد یا خیر. 

در برخی موارد، افراد تصمیم می‌گیرند که بچه‌ها را به خاطر شرایط موجود در کشور یا دنیا نمی خواهند. این موقعیت ها نیاز به مشاوره دارند تا از طریق آسیب های احتمالی از دوران کودکی کار کنند. 

هنگامی که شریک زندگی می تواند مهارت های مقابله ای را بیاموزد، ممکن است به نقطه ای برسدبچه دار شدن جزو اولویت هایش قرار بگیرد. ابتدا ، ضروری است که اجازه بهبودی داده شود تا همسرتان بتواند والدی سالم باشد.

رابطه اشتباه

هنگامی که در یک زندگی مشترک به بن بست می رسید، زمانی که یکی از زوجین  بچه نمی خواهد و از بحث در مورد مصالحه در مورد موضوع یا احتمال آینده امتناع می کند، متأسفانه به احتمال زیاد در موقعیت ناعادلانه ای قرار می گیرید، خواه رابطه یا ازدواج. 

ارتباط ضروری است ، و همیشه باید جایی برای سازش، حتی فداکاری وجود داشته باشد. وقتی اینها حتی برای بحث روی میز نیستند، همسر شما آن کسی نیست که بخواهد والدین یا شریک زندگی باشد.

به پزشک مراجعه کنید

برای زنان مهم است که برای سلامت خود در باروری به پزشک مراجعه کنند. اگر همسرتان بچه می‌خواهد، شما صادقانه از خودگذشتگی می‌کنید که قبل از تصمیم‌گیری نهایی در مورد مسائلی مانند رحم جایگزین و فرزندخواندگی صحبت کنید. 

دریافت کمک

مشاوره حرفه ای همیشه یک گام عاقلانه است وقتی که نمی توانید به تنهایی به نتیجه برسید و می خواهید به عنوان یک زوج با هم بمانید. 

کارشناسان می توانند به شما کمک کنند تا مسائل را از دید دیگری ببینید و بتوانید با یک تصمیم رضایت بخش متقابل پیش بروید.

فکر نهایی

وقتی یک نفر در یک زندگی مشترک دوست ندارد بچه دار شود ، و دیگری  تمایل به بچه دار شدن دارد، همیشه نباید به معنای پایان یک رابطه باشد. مسیرهایی برای والدین وجود دارد که مرسوم نیستند، اما رضایتی مشابه دارند. 

به عنوان شریک زندگی ، هر فرد باید مایل به فداکاری شخصی در این شرایط زندگی باشد.

ترجمه و تدوین: هوشمند نیوز


خبرنگار: مهتاب لطفیان



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.