اسرائیل به فلسطینیان بیشتری اجازه می دهد تا در بخش تولید کار کنند تا کمبود نیروی کار را جبران کنند

نوشته استیون شیر اورشلیم (رویترز) – وزارت اقتصاد اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد، کابینه اسرائیل با صدور 3500 مجوز اضافی برای کارگران فلسطینی در بخش‌های تولیدی و خدماتی اسرائیل، این تعداد را به 12000 افزایش داد تا به رفع کمبود کارکنان ماهر کمک کند. کارگران کرانه باختری و نوار غزه، سرزمین هایی که اسرائیل در

کد خبر : 221623
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰:۰۸
اسرائیل به فلسطینیان بیشتری اجازه می دهد تا در بخش تولید کار کنند تا کمبود نیروی کار را جبران کنند


نوشته استیون شیر

اورشلیم (رویترز) – وزارت اقتصاد اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد، کابینه اسرائیل با صدور 3500 مجوز اضافی برای کارگران فلسطینی در بخش‌های تولیدی و خدماتی اسرائیل، این تعداد را به 12000 افزایش داد تا به رفع کمبود کارکنان ماهر کمک کند.

کارگران کرانه باختری و نوار غزه، سرزمین هایی که اسرائیل در جنگ خاورمیانه در سال 1967 تصرف کرد، برای عبور از پست های بازرسی و ورود به اسرائیل در جایی که دستمزدها بالاتر است، به مجوز نیاز دارند.

به گفته اداره جمعیت و مهاجرت اسرائیل، اسرائیل نزدیک به 100000 کارگر فلسطینی در کرانه باختری و غزه را استخدام می کند. اما بیشتر آنها در ساخت و ساز یا کشاورزی کار می کنند و تنها تعداد نسبتاً کمی برای مشاغل در کارخانه ها یا بخش خدمات مجوز داده شده است.

نرخ بیکاری اسرائیل حدود 3 درصد است و وزارت اقتصاد گفت وجود 14000 شغل خالی در بخش تولید مانعی برای رشد اقتصادی ایجاد می کند.

اورنا باربیوایی وزیر اقتصاد در بیانیه ای گفت که علاوه بر مجوزهای کار اضافی برای فلسطینی ها، این وزارتخانه قصد دارد برای افزایش بهره وری تولید از طریق اتوماسیون و دیجیتالی شدن تلاش کند.

به گفته دولت، اگر میانگین سالانه نرخ بیکاری در اسرائیل به بالای 7.5 درصد برسد، سهمیه کارگران فلسطینی در بخش تولید به طور خودکار کاهش می یابد.

ران تومر، رئیس انجمن تولیدکنندگان اسرائیل، تصمیم برای افزایش تعداد فلسطینیان مجاز به کار در اسرائیل را “راه نجات” برای بخش صنعتی با توجه به کمبود شدید کارگران خواند.

او گفت: «در حال حاضر هزاران شغل آزاد وجود دارد که تولیدکنندگان برای پر کردن آن‌ها مشکل دارند و ما معتقدیم که افزایش سهمیه به کاهش کمبود شدید حداقل در کوتاه‌مدت و میان‌مدت کمک می‌کند و به ادامه فعالیت و رشد صنعت در اسرائیل کمک می‌کند.» گفت.

(گزارش استیون شیر؛ گزارش تکمیلی نضال المغربی در غزه؛ ویرایش توسط پیتر گراف)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.