استفاده دولت از منابع بانک مرکزی دلیل رشد نقدینگی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، عباس آرگون در مورد افزایش تورم به حدود 44.2 درصد اظهار کرد: در شرایط امروز جامعه ما یکی از مشکلات عمده، موضوع تورم است که سطوح درآمدی اقشار متوسط و کم درآمد بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. امیدواریم در دولت بعد چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود وی افزود: علت این

کد خبر : 81601
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
استفاده دولت از منابع بانک مرکزی دلیل رشد نقدینگی است


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، عباس آرگون در مورد افزایش تورم به حدود 44.2 درصد اظهار کرد: در شرایط امروز جامعه ما یکی از مشکلات عمده، موضوع تورم است که سطوح درآمدی اقشار متوسط و کم درآمد بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. امیدواریم در دولت بعد چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود

وی افزود: علت این موضوع هم رشد نقدینگی است که رابطه مستقیمی با تورم دارد، هرچه رشد نقدینگی بیشتر به تناسب با آن تورم نیز افزایش می‌یابد. تورم به نوعی مالیاتی است که از فقرا گرفته و به ثروتمندان پرداخت می‌شود.

نایب رییس کمیسیون پول و سرمایه اتاق تهران تصریح کرد: بخشی از این رشد نقدینگی به کسری بودجه دولت مربوط می‌شود، وقتی دولت برای جبران کسری بودجه از منابع مالی بانک مرکزی استفاده می‌کند به رشد نقدینگی بیشتر دامن می‌زند. امیدواریم با رفع تحریم‌ها دولت بتواند درآمدهای خود را از طریق صادرات نفت افزایش دهد تا کسری بودجه را از این محل جبران کند تا کمتر از منابع بانک مرکزی استفاده کند.

وی با اشاره به تبعات ادامه روند رشد تورم گفت: اگر رشد تورم به همین صورت ادامه پیدا کند شرایط بدی به وجود می‌آید، قدرت خرید و سطوح درآمدی مردم روز به روز در حال کاهش است. با ادامه این روند درآمد طبقه متوسط و کم‌درآمد کاهش بیشتری خواهد داشت. اگر این اقشار نتوانند هزینه‌های جاری خود را پوشش دهند، تورم به دنبال خود مشکلات اجتماعی هم خواهد داشت. باید پیش از به وجود آمدن این مشکلات به فکر چاره باشیم و جلوی این تورم افسارگسیخته گرفته شود. ادامه روند تورم، هزینه‌های تولید را نیز افزایش می‌دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوالی پیرامون راه‌‌ها کنترل تورم بیان کرد: برای حل مشکل تورم یک راه حل خاص وجود ندارد، عوامل متعددی روی کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی کشور تاثیرگذار هستند. این موضوع بیماری مزمنی است که اقتصاد کشور از سال‌های دور درگیر آن بوده و برای آن یک راه حل وجود ندارد. باید مجموعه‌ای از سیاست‌ها و اقدامات در حوزه‌های مختلف صورت بگیرد.

وی افزود: باید اقداماتی شود انجام شود که شاهد رشد اقتصاد کشور باشیم، برای مثال اقداماتی در جهت افزایش صادرات، حفظ ارزش پول ملی، افزایش فروش نفت، توسعه دیپلماسی خارجی، توسعه روابط با دنیا، کاهش تنش بین‌المللی، حمایت از بخش‌های مولد و تولیدی و… باید انجام شود. در غیر این صورت و در پیش گرفتن تنها یک راه حل به نتیجه نخواهیم رسید.

آرگون همچنین خاطرنشان ساخت: امیدواریم دولت آینده با یک تیم منسجم، هماهنگ و متخصص بتوانند برای مشکلات کشور برناه مشخصی داشته باشند و کشور را به سمت رشد اقتصادی و افزایش رفاه مردم هدایت کنند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.