استعمال سیگار برای کدام گردشگران ممنوع است؟

ایسنا/خراسان رضوی گردشگران در برخی کشورها ممکن است به دلیل استعمال سیگار در اماکن عمومی جریمه شوند. به نقل از رویترز، مکزیک استعمال سیگار را در همه مکان‌های عمومی ازجمله هتل‌ها و سواحل به طور کامل ممنوع کرده است. پیش از این، ممنوعیت استعمال دخانیات فقط برای وسایل نقلیه عمومی، محل کار و رستوران‌ها اعمال

کد خبر : 311726
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
استعمال سیگار برای کدام گردشگران ممنوع است؟



ایسنا/خراسان رضوی گردشگران در برخی کشورها ممکن است به دلیل استعمال سیگار در اماکن عمومی جریمه شوند.

به نقل از رویترز، مکزیک استعمال سیگار را در همه مکان‌های عمومی ازجمله هتل‌ها و سواحل به طور کامل ممنوع کرده است. پیش از این، ممنوعیت استعمال دخانیات فقط برای وسایل نقلیه عمومی، محل کار و رستوران‌ها اعمال می‌شد. دولت این کشور از ۱۵ ژانویه، این قانون را گسترش داده تا تمام فضاهای عمومی سرپوشیده و باز مانند هتل‌ها، استراحتگاه‌ها، سواحل، پارک‌ها و هر جایی که ممکن است کودکان در آن حضور داشته باشند را شامل شود.

تنها مکان قانونی برای استعمال دخانیات در مکزیک، داخل خانه‌های شخصی یا فضاهای خصوصی در فضای باز است؛ این کشور اکنون یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ضد دخانیات در جهان را دارد.

بر اساس گزارش یورونیوز، گردشگرانی که سیگار می‌کشند ممکن است با جریمه‌هایی بین ۵۰ تا ۳۰۰ دلار (۴۶ تا ۲۷۷ یورو) برای روشن کردن سیگار در اماکن عمومی مواجه شوند و افرادی که از همکاری با این ممنوعیت امتناع کنند نیز ممکن است به ۳۶ ساعت زندان مجازات شوند. مقررات مربوط به سیگارهای الکترونیکی نیز تشدید شده است و این دستگاه‌ها را نمی‌توان وارد کرد، فروخت یا در مکان‌های عمومی در مکزیک استفاده کرد.

مکزیک تنها کشوری نیست که قوانین سختگیرانه‌ای برای سیگار کشیدن دارد. ایرلند، یونان، مجارستان و مالت محدودیت‌های مشابهی را اعمال کرده‌اند.

سال گذشته، کاستاریکا سیگار کشیدن را در همه مکان‌های عمومی از جمله رستوران‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس ممنوع کرد. قاعده کلی این است که اگر فردی در مکانی دیگری را در معرض دود دست دوم قرار دهد، نمی‌تواند در آنجا سیگار بکشد. البته اگر سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی در برخی کشورها قانونی باشد، در بسیاری از کشورها مناطق خاصی وجود دارد که ممکن است با کشیدن  سیگار در آنجا با جریمه مواجه شوید.

برخی از شهرها مانند بارسلونا نیز سیگار کشیدن در سواحل را برای جلوگیری از ریختن زباله‌های ته سیگار ممنوع کرده‌اند. پیست اسکی معروف در فرانسه نیز سیگار کشیدن را در کل منطقه عمومی خود ممنوع کرده است تا از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنند.

در برخی از کشورها از جمله ایران و کلمبیا استفاده از ویپ و سیگارالکترونیکی غیرقانونی است. در ترکیه نیز خرید سیگار الکترونیکی غیرقانونی محسوب می‌شود. داشتن یک سیگار الکترونیکی در سنگاپور می‌تواند جریمه‌ای معادل ۲۰۰۰ دلار (۱۳۹۵ یورو) به همراه داشته باشد.

برخی از کشورها ازجمله آرژانتین، برزیل و نپال نیز سیگارهای الکترونیکی و ویپ‌ها را به‌طور کامل ممنوع کرده‌اند. گردشگرانی که از سیگارهای الکترونیکی در تایلند استفاده می‌کنند نیز ممکن است با ۱۰ سال زندان یا جریمه ۸۳۶ یورو مواجه شوند.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.