استراتژی‌های معاملاتی قیمت – تحلیل و پیش‌بینی – 5 ژوئیه 2023

[ad_1] آیا می دانستید که استراتژی های معاملاتی پرایس اکشن یکی از متداول ترین روش ها در بازار مالی امروزی است؟ چه یک معامله گر کوتاه مدت یا بلند مدت باشید، تجزیه و تحلیل قیمت اوراق بهادار شاید یکی از ساده ترین و در عین حال قدرتمندترین راه ها برای به دست آوردن برتری در

کد خبر : 370458
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
استراتژی‌های معاملاتی قیمت – تحلیل و پیش‌بینی – 5 ژوئیه 2023

[ad_1]

آیا می دانستید که استراتژی های معاملاتی پرایس اکشن یکی از متداول ترین روش ها در بازار مالی امروزی است؟ چه یک معامله گر کوتاه مدت یا بلند مدت باشید، تجزیه و تحلیل قیمت اوراق بهادار شاید یکی از ساده ترین و در عین حال قدرتمندترین راه ها برای به دست آوردن برتری در بازار باشد.

به هر حال، هر اندیکاتور معاملاتی در جهان از قیمت مشتق شده است، بنابراین منطقی است که واقعاً آن را مطالعه کنید، آن را درک کنید، از آن یاد بگیرید و از آن در معاملات خود استفاده کنید. در این مقاله، تمام آنچه را که باید در مورد معاملات پرایس اکشن بدانید، توضیح می‌دهیم، توضیح می‌دهیم که چرا باید از آن با فارکس استفاده کنید و چهار استراتژی معاملاتی پرایس اکشن را برای معامله‌گران مبتدی و با تجربه به اشتراک بگذارید.

پرایس اکشن چیست؟

اصطلاح “اقدام قیمت” صرفاً مطالعه حرکت قیمت اوراق بهادار است. معامله‌گرانی که از استراتژی‌های معاملاتی پرایس اکشن استفاده می‌کنند، به دنبال مطالعه قیمت تاریخی هستند تا سرنخ‌هایی را در مورد جایی که بازار می‌تواند در آینده حرکت کند، شناسایی کنند. متداول ترین شاخص اقدام قیمت، مطالعه نوارهای قیمت است که جزئیاتی مانند قیمت باز و بسته شدن یک بازار و سطوح قیمتی بالا و پایین آن را در یک دوره زمانی خاص نشان می دهد.

تجزیه و تحلیل این اطلاعات هسته اصلی معاملات قیمت است. در واقع در پاسخ به سوال «پرایس اکشن چیست؟»، می‌توان گفت که در واقع بررسی اقدامات تمامی خریداران و فروشندگانی است که فعالانه در هر بازاری درگیر هستند. بنابراین، با تجزیه و تحلیل آنچه بقیه شرکت‌کنندگان در بازار انجام می‌دهند، می‌تواند به معامله‌گران برتری منحصربه‌فردی در تصمیم‌گیری‌های معاملاتی آنها بدهد.

متداول ترین میله های قیمت که به عنوان شاخص عمل قیمت استفاده می شوند، کندل استیک نامیده می شوند. همه پلتفرم‌های معاملاتی در جهان، نمودار شمعی را ارائه می‌کنند – نشان می‌دهد که معاملات اکشن قیمت چقدر محبوب است.

شاخص اقدام قیمت چیست؟

همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، اکنون می دانیم که اقدام قیمت مطالعه اقدامات همه خریداران و فروشندگان فعال در یک بازار معین است. متداول ترین نشانگر اقدام قیمت یک شمعدان است، زیرا اطلاعات مفیدی مانند قیمت باز و بسته شدن یک بازار و سطوح بالا و پایین قیمت در یک دوره زمانی تعریف شده توسط کاربر را به معامله گر می دهد. بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

اگر می‌خواهید نمودار روزانه یک اوراق بهادار را مشاهده کنید، شمع‌های بالا ارزش معاملات یک روز کامل را نشان می‌دهند. هر دو شمع اطلاعات مفیدی را به یک معامله گر می دهند:

  • سطوح بالا و پایین قیمت به ما نشان می دهد که بالاترین قیمت و کمترین قیمت در روز معاملاتی ساخته شده است.
  • شمع فروشنده که با بدنه سیاه یا گاهی قرمز نشان داده می شود به ما می گوید که فروشندگان در نبرد روز معامله پیروز شدند. این به این دلیل است که سطح قیمت پایانی کمتر از سطح قیمت افتتاحیه است.
  • شمع خریدار که با بدنه ای سفید یا گاهی سبز نشان داده می شود به ما می گوید که خریداران در نبرد معامله پیروز شدند. زیرا سطح قیمت پایانی بالاتر از سطح قیمت افتتاحیه است.

استفاده از این راه اندازی ساده شمع یکی از اولین گام ها برای ایجاد یک استراتژی اقدام قیمت است. مثلا:

  • اگر بعد از فروشنده شمع، شمع بعدی به پایین آمدن جدید ادامه می دهد و سپس این نشانه آن است که فروشندگان مایل به فروش در بازار هستند. این ضعف باعث می شود که برخی از معامله گران پوزیشن های فروش کوتاه (فروش) را آغاز کنند یا موقعیت های فروش خود را حفظ کنند.
  • اگر بعد از شمع خریدار، شمع بعدی به اوج جدیدی برسد، نشانه آن است که خریداران مایل به خرید بازار هستند. این قدرت باعث می شود که برخی از معامله گران پوزیشن های خرید (خرید) را آغاز کنند یا موقعیت های خریدی را که قبلاً دارند حفظ کنند.

این نوع تجزیه و تحلیل اکشن قیمت تنها یکی از راه های استفاده از کندل ها به عنوان شاخص اکشن قیمت است. با این حال، خود شمع ها اغلب الگوهایی را تشکیل می دهند که می توان از آنها برای شکل دادن به استراتژی های معاملاتی قیمت استفاده کرد. قبل از اینکه به این الگوها نگاه کنیم، ابتدا به جایی که بهترین کارایی را دارند نگاه می کنیم.

با اشتراک در مورد معاملات پرایس اکشن و سایر موضوعات مرتبط با معاملات بیشتر بیاموزید کانال ما

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.